خبرگزاری کار ایران

رئوفیان در گفت‌وگو با ایلنا:

بدون محوریت آیت الله مهدوی کنی اصولگرایان به اجماع نمی‌رسند

asdasd
کد خبر : ۱۶۲۲۲۷

رئیس جمهور دولت قبل خود پرچم تقابل با اصول گرایان را علم کرد و در آخر هم نتیجه کارهای او را دیدیم / ر احمدی‌نژاد به دنبال هماهنگی و همکاری با اصولگرایان است باید نسبت به جریان انحرافی تبری بجوید.

دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین با بیان اینکه اگر احمدی‌نژاد می‌خواهد با جریان اصولگرایی همکاری کند باید از جریان انحرافی اعلام برائت کند، گفت: با تبری جستن از جریان انحرافی می‌توان بحثبازگشت وی را در دستور کار قرار داد.

ابوالقاسم رئوفیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره اظهارات علی اکبر جوانفکر مبنی بر اینکه آراء اصولگرایان در انتخابات ۸۴ کمتر از آرای باطله بود و این جریان در دوران مدیریت احمدی‌نژاد بار‌ها از رییس دولت قبل سهم خواهی کرده است، گفت: در انتخابات سال ۸۴ جبهه پیروان خط امام و رهبری که متشکل از ۱۴ تشکل اصول گراست، حمایت ازآقای لاریجانی را در دستور کار خود قراردادند؛ اما زمانی که انتخابات به دور دوم کشیده شد، انشقاقی در جبهه به وجود آمد که برخی خواهان حمایت از آقای هاشمی رفسنجانی و گروهی هم خواهان حمایت از آقای احمدی‌نژاد بودند که در ‌‌نهایت احمدی‌نژاد رای لازم را کسب و شروع به کار کرد.

دبیر کل حزب اسلامی ایران زمین حرف‌های مشاور مطبوعاتی رئیس دولت قبل را نخ نما شده خواند و گفت: بیان این مسئله که ما اصولگرا نبودیم و یا آنان سهم خواهی می‌کردند، خلاف محض است. چرا که مرحوم عسگر اولادی به عنوان رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری و دیگر احزاب این جبهه از چنین اتهاماتی مبرا هستند. اینکه آن‌ها اصول گرا نیستند درست بوده و اینکه توانسته‌اند رای مردم را کسب کنند نیز حقیقت است، اما ما هم نگفتیم که آن‌ها رای خود را از فضا را به دست آورده‌اند.

این فعال سیاسی اصول گرا با تاکید بر اینکه احمدی‌نژاد خود موجب تقابل جریان اصول گرایی با وی شد، اظهار کرد: رئیس جمهور دولت قبل خود پرچم تقابل با اصول گرایان را علم کرد و در آخر هم نتیجه کارهای او را دیدیم. ‌ای کاش می‌آمدند و در جبهه بزرگ اصولگرایی پذیرفته می‌شدند تا به این فرجام ناگوار نمی رسند تا برای تطهیر خود دست به هر اقدامی نزنند.

رئوفیان در پاسخ به این پرسش که آیا امکان ائتلاف و اجماع اصولگرایان با همفکران احمدی‌نژاد برای انتخابات سال آینده مجلس وجود دارد، گفت: فردی که مورد تایید احمدی‌نژاد بود، اسفندیار رحیم مشایی است که متهم به ارتباط با جریان انحرافی بوده و نشست‌هایی را نیز با آن‌ها برگزار کرده است. لذا اگر آقای احمدی‌نژاد بخواهد به سمت اصولگرایان بیاید باید برائت خود را از جریان انحرافی اعلام کند. پذیرفته نیست که گفته می‌شود با امام زمان ارتباط دارد و از ایشان دستور می‌گیرند. لذا اگر احمدی‌نژاد به دنبال هماهنگی و همکاری با اصولگرایان است باید نسبت به جریان انحرافی تبری بجوید، تا بتوان بحثبازگشت وی را در دستور کار قرار داد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا تنها احمدی‌نژاد با برائت جستن از جریان انحرافی می‌تواند با اصول گرایان به اجماع برسد، گفت: از مسائلی که واقعاً وجه تمایز جدی وجود دارد، مسائل اعتقادی است و بسیاری سعی بر دامن زدن آن داشتند. بسیاری از مسائل وجود دارد که او را واقعاً از جریان بزرگ اصولگرایی جدا کرده و اگر بخواهد رویکرد جدیدی داشته باشد باید یک سری تجدیدنظرهایی انجام دهد.

دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین در مورد انتشار اخباری مبنی بر دیدارهای اخیر احمدی‌نژاد با آیت الله مهدوی کنی و اظهارات منتسب به ایشان خطاب به رئیس جمهور دولت گذشته مبنی بر اینکه چگونه است که از هر فرصتی برای ملاقات با ما استفاده می‌کنید اما در گذشته به ما سر نمی‌زدید، گفت: به هر حال باب بازگشت باز است و اگر آقای احمدی‌نژاد بخواهند به اصل خویش بازگشت کنند، مشکلی وجود ندارد، منتهی باید این مسیر را هموار و موانعی که ایجاد کرده است را رفع کنند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا از تشّکل شما نیز برای هم اندیشی اصول گرایان با آیت الله تقوی دعوت به عمل آمده است گفت: ‌‌ همان طوری که پیش از این نیز اعلام کردم از چنین نشست‌هایی اطلاع ندارم و از طریق رسانه‌هامتوجه آن شده‌ام. بسیاری از بزرگان اصولگرا نیز از برگزاری چنین جلساتی اطلاعی نداشته و از آنان نیز دعوتی صورت نگرفته است.

این فعال سیاسی اصولگرا تاکید کرد: اگر قرار بر هماهنگی و ائتلاف میان اصولگرایان است، باید آیت الله مهدوی کنی به عنوان محور ائتلاف قرار گیرند تا در میان تمام طیف‌های اصولگرا اجماع نسبی پدید آید و گرنه از آن حد تنزل پیدا کنند، هدف اجماع و وحدت میان اصولگرایان محقق نخواهدشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز