خبرگزاری کار ایران

داریوش قنبری در گفت وگو با ایلنا:

رویای اختلاف‌افکنی میان اصلاح طلبان و دولت بی‌نتیجه است

asdasd
کد خبر : ۱۶۲۵۵۵

دولت بر محور عقلانیت، خردورزی و اعتدال حرکت می‌کند و اصلاح‌طلبی هم جز حرکت بر محور خردورزی و عقلانیت نیست.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی سیاست اختلاف افکنی میان دولت و اصلاح‌طلبان را بی‌نتیجه خواند و گفت: برخی از گروه‌های اصولگرا با طرح مبحثاختلاف میان اصلاح‌طلبان و دولت به دنبال کاستن از بدنه اجتماعی دولت هستند و از این راه می‌خواهند به اهداف خود برسند، غافل از آنکه اصلاح‌طلبان حمایت از دولت را وظیفه خود می‌دانند.

داریوش قنبری در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، در مورد سیاست اختلاف‌افکنی برخی گروه‌های تندرو و رسانه‌های آنان میان اصلاح‌طلبان و دولت گفت: بحثاختلاف افکنی میان دولت و اصلاح‌طلبان بحثجدیدی نیست و تقریبا از‌‌ همان اوایل انتخاب آقای روحانی این سیاست را در پیش گرفتند غافل از اینکه دولت تدبیر و امید مورد حمایت اصلاح‌طلبان خواهد بود.

این فعال سیاسی با اشاره به اینکه روحانی گزینه نهایی اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته بود، اظهار کرد: اصولگرایان ابتدا به دنبال این بودند که روحانی را اصولگرا جلوه دهند اما چون مشاهده کردند که ادبیات روحانی با آن‌ها متفاوت است و اشتراک گفتمانی ندارند و حتی در انتخابات سال گذشته یک تشکل اصولگرا هم از روحانی حمایت نکرده است، چرخش موضع داده و برخی به سمت انتقاد نابجا رفتند و عده‌ای هم بحثاختلاف افکنی میان دولت روحانی و اصلاح طلبان را در دستورکار خود قرار داده و به انحای مختلف درصدد جبران شکست سال گذشته خود هستند.

وی با بیان اینکه این گروه به دنبال ایجاد نگاه سلبی نسبت به دولت بوده و حتی اقدامات مثبت دولت را زیر سوال می‌برند، ادامه داد: این افراد به جای انتقاد سازنده، تخریب دولت را در پیش گرفته‌اند. آن‌ها بحثکاهش محبوبیت دولت و یا پشیمانی اصلاح‌طلبان را مطرح می‌کنند تا به اهداف خود برسند. این سیاست رسانه‌های اصولگرا از سردرماندگی است و به هر ریسمانی چنگ می‌زنند تا به اهداف خود برسند.

قنبری با تاکید بر اینکه تا پیش از انتخابات سال آینده مجلس دهم، اصولگرایان و رسانه‌های آنان در پی اختلاف افکنی میان اصلاح‌طلبان و حامیان دولت هستند، گفت: آن‌ها به دنبال این هستند که در انتخابات سال آینده مجدد مجلس را در دست بگیرند تا از این طریق مانع اجرای کامل برنامه‌های دولت شده و آن را زمین گیر کنند، همانگونه که در حال حاضر این رویه را در پیش گرفته و نمونه‌های آن را می‌توان در بحثاستیضاح وزرا و یا کارت زرد به آنان مشاهده کرد.

این نماینده سابق مجلس ادامه داد: اصولگرایان با ایجاد موانع در روند کار دولت به دنبال این هستند که با کاستن از سرمایه اجتماعی دولت بتوانند در انتخابات ریاست جمهوری به هدف خود رسیده و بتوانند مجدد قوه اجرایی کشور را در دست بگیرند، غافل از اینکه آن‌ها درک درستی از نوع رابطه دولت با حامیان خود ندارند. در حال حاضر دولت از پایگاه اجتماعی مستحکمی برخوردار بوده و مورد حمایت کامل دولت هستند و اگر انتقادی هم از سوی اصلاح‌طلبان مطرح می‌شود، دلیلی برای کاهش حمایت آنان از دولت نیست.

قنبری با تاکید براینکه بعید می‌دانم اصلاح‌طلبی بخواهد از دولت فاصله بگیرد، اظهار کرد: دولت بر محور عقلانیت، خردورزی و اعتدال حرکت می‌کند و اصلاح‌طلبی هم جز حرکت بر محور خردورزی و عقلانیت نیست. اصلاح طلبان از فعالیت‌های دولت حمایت می‌کنند تا اقدامات مثبت آن بیشتر برای مردم تبیین شود و به طور کلی حمایت از دولت را وظیفه خود می‌دانند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب خاطر‌نشان کرد: رویای ایجاد اختلاف میان اصلاح طلبان که برخی از گروه‌های اصولگرا آن را دنبال می‌کنند به هیچ جایی نخواهد رسید و جز بدنامی برای آنان دستاورد دیگری نخواهد شد. روز به روز شاهد کاهش اثرگذاری رسانه‌های منتقد دولت هستیم، چراکه دست آن‌ها برای مردم روشن شده است و مردم می‌دانند این رسانه‌ها با چه هدفی اخبار منتشر می‌کنند.

وی به برخی از تحریف سخنان اصلاح طلبان در برخی از رسانه‌های اصولگرا اشاره کرد و گفت: بار‌ها برای بنده رخ داده که مصاحبه‌هایی از من منتشر کرده‌اند که با مواضع من ۱۸۰ درجه فرق دارد. از این رو اصلاح طلبان در گفت گو با این رسانه‌ها باید مراقب باشند تا از صحبت‌های آن سوءاستفاده نشود.

قنبری در مورد اظهارات برخی از نمایندگان مجلس در مورد مراسم مهمانی همسر رییس جمهور و ایجاد حواشی برای دولت نیز گفت: برخی از افرادی که این صحبت‌ها را مطرح می‌کنند در مجلس قبلی نیز حضور داشتند اما زمانی که اقای احمدی‌نژاد یا اطرافیان نزدیکش برخی سخنان را مطرح می‌کردند این گروه نه تنها نسبت به آن اظهارات مواضعی نمی‌گرفتند، بلکه روابط تنگانگی نیز با آنان برقرار می‌کردند.

وی افزود: این افراد در راستای اهداف و منافع خود از ارتباطاتی که با نزدیکان رییس جمهور از جلمه آقای مشایی داشتند سوءاستفاده می‌کردند و علیرغم اینکه خود را اصولگرا جلوه می‌دادند در مقابل رفتارهای خارج از چارچوب اصولگرایی نزدیکان رییس جمهور سابق سکوت اختیار می‌کردند و حتی فراموش کرده بودند که تذکر به مسئولان اجرایی از وظایف نمایندگان است، اما اخیرا یادشان افتاده که مجلس شان نظارتی دارد و به بهانه آن در جهت تخریب دولت و پیشبرد منافع گروهی خود هستند.

این نماینده سابق مجلس با اشاره به برخی از رفتارهای فراقانونی و نیز اظهارات جنجال آفرین برخی از نزدیکان رییس جمهور سابق اظهار کرد: گویا این همکاران سابق ما از مشکلات دولت گذشته بی‌خبر بودند که هیچ‌گاه از اهرم نظارتی استفاده نمی‌کردند. این افراد باید به خاطر عملکرد خود در گذشته پاسخگو باشند که چرا چشم خود را بر تصمیمات نادرست دولتمردان گذشته که مشکلات بسیاری را برای کشور در پی داشت، بستند. آن‌ها اکنون به خاطر سکوت نابجایی که در دولت قبل کردند مسئول بوده و باید به افکار عمومی جواب دهند و به خاطر سکوتی که انجام دادند شریک جرم دولت گذشته هستند.

قنبری تصریح کرد: آن‌ها حقی ندارند که زبانشان دراز باشد و از موضع طلبکارانه با دولت سخن گویند چراکه به جای طلبکاری باید از ملت و دولت به خاطر آنچه که بر سر این کشور آورده‌اند، عذرخواهی کرده و نسبت به رفتار خود ابراز پشیمانی کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز