خبرگزاری کار ایران

تویسرکانی در جمع خبرنگاران:

تجاری سازی اختراعات نیاز ملی کشور است

asdasd
کد خبر : ۱۶۲۷۱۵

خوبشختانه از لحاظ توسعه مالکیت معنوی اقدامات چشمگیری صورت گرفته است و به اکثر کنوانسیون‌های بین المللی پیوسته‌ایم

رئیس سازمان ثبت و اسناد و املاک کل کشور بر لزوم همکاری دستگاه‌های دولتی در ارتباط با تجاری سازی اختراعات تاکید کرد و گفت: باید دستگاه‌های دولتی در این زمینه اراده جدی از خود نشان دهند تا بتوانیم اختراعاتی که امکان تجاری سازی دارد در کوتاه ترین زمان ممکن به مرحله اجرا برسد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، تویسرکانی در حاشیه همایش ملی " حقوق مالکیت معنوی و نقش آن در توسعه اقتصادی " در مورد رشد و توسعه مالکیت فکری در کشور به نامگذاری امسال به سال(اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی) گفت: قطعا مالکیت فکری موتور محرک یک اقتصاد پرتوان است. خوبشختانه در کشور ما نیروهای اهل فکر وجود دارد که می‌توانند موتور محرک اقتصاد مقاومتی در کشور باشند.

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با بیان این که در سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در مورد اقتصاد مقاومتی به خوبی به این الزامات توجه شده است، ادامه داد: در این همایش صاحب نظران داخلی و بین المللی در مورد نقش مالکیت در توسعه اقتصادی سخن خواهند گفت که امیدواریم بتوانیم با استفاده از این مسائل کمکی به افزایش سرمایه در کشور کنیم.

تویسرکانی با اشاره به این که این همایش با همکاری سازمان بورس و اوراق و بهادار، اتاق بازرگانی، سازمان جهانی مالکیت فکری و سازمان ثبت اسناد کل کشور برگزار می‌شود، خاطر نشان کرد: امیدوارم بتوانیم گامی هر چند کوچک در جهت تقویت اقتصاد کشور برداریم و در مسیر اجرای فرامین رهبری حرکت کنیم.

رئیس سازمان ثبت و اسناد و املاک کل کشور در مورد جایگاه ایران در ارتباط با حمایت از مالکیت فکری گفت: خوبشختانه از لحاظ توسعه مالکیت معنوی اقدامات چشمگیری صورت گرفته است و به اکثر کنوانسیون‌های بین المللی پیوسته‌ایم که به طور نمونه در سال گذشته به کنوانسیون ثبت اختراعات ملحق شدیم تا از این طریق، ‌ اختراعاتی که در دخال به ثبت می‌رسد، در عرصه بین‌المللی نیز به ثبت برسد. از نظر تکنیک‌های ثتبی نیز توانستیم با اصلاح فرایندها جز ۱۰ الی ۱۵ کشور برتر در زمینه شیوه‌های نوین ثبتی باشیم.

رئیس سازمان ثبت و اسناد کل کشور در خصوص برنامه‌های امسال این سازمان جهت توسعه وارتقای مالکیت فکری گفت: در حوزه ثبت داخلی تلاش‌های فرا وانی در سال گذشته صورت گرفته است و زیر ساخت‌های لازم آماده شده است. امسال نیز در توسعه ثبت مالکیت‌های معنوی با برخی از دستگاه‌های دولتی ارتباط برقرار خواهیم کرد.

وی ادامه داد: تجاری سازی اختراعات در حال حاضر نیاز ملی است از این رو با همکاری گسترده با دستگاه‌های متولی، به دنبال آن هستیم که زمینه ارتباط مخترعان با مراکز صنعتی را فراهم کنیم. اما باید این اراده در دستگاه‌ها جدی شود تا اختراعاتی که امکان تجاری سازی دارد در کوتاه ترین زمان ممکن اجرایی شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز