خبرگزاری کار ایران

باهنر در نشست جامعه اسلامی مهندسین:

هنوز نقشه راه دولت در فاز دوم هدفمندی را کشف نکرده‌ایم

asdasd
کد خبر : ۱۶۲۸۹۰

مسئولان وقتی سرو کارشان به افکار عمومی می‌افتد عموما محافظه کار می‌شوند / امیدواریم که خدایی ناکرده دولت آنقدر محافظه کار نشود تا ما که مشهور به محافظه کار هستیم، رادیکال بشویم.

نائب رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اجرایی شدن فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها بیان کرد: دولت تلاش وسیعی در این مقوله کرد اما متاسفانه ما هنوز نقشه راه دولت را در این باره کشف نکرده‌ایم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدرضا باهنر در نشست ماهانه جامعه اسلامی مهندسین که در ساختمان این تشکل برگزار شد، با اشاره به شعار امسال گفت: شعار امسال باید در دستور کار تمامی نهاد‌ها، سازمان‌ها و قوا قرار بگیرد.

وی با تاکید بر اینکه تنها راه برون رفت از مشکلات فعلی کشور تمسک به سیاستهای اقتصاد مقاومتی است، اظهار داشت: امیدوارم سرنوشت سیاستهای اقتصاد مقاومتی به سرنوشت سیاستهای ابلاغی اصل ۴۴ دچار نشود.

دبیرکل جبهه پیروان امام و رهبری با بیان اینکه در پنج، شش سال گذشته محور شعار‌های سال اقتصادی بوده‌اند خاطرنشان کرد: ابلاغ سیاستهای مقاومتی در واقع عصاره و افشره شعارهای سالهای قبل و توصیه‌های قبلی است.

باهنر درباره اینکه چرا در چندسال گذشته مقام معظم رهبری شعارهای سال را با محوریت اقتصادی مطرح کرده اند، اذعان داشت: نظام جمهوری اسلامی ایران در طی ۳۵ سال استقرارش در بعد سیاسی و اجتماعی یک الگوی نو و کار آمد را به نام مردم سالاری دینی ارائه کرده است که تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی کسی باور نمی‌کرد که حکومتی مبتنی بر دین تاسیس شود و کار آمد هم باشد.

نائب رئیس دوم مجلس بااشاره به بیداری اسلامی در کشورهای منطقه یادآورشد: این انقلاب وبیداری اسلامی تحت تاثیر این الگو است، هر چند که همانطور که مقام معظم رهبری پیش بینی کرده بودند مشکلاتی این کشور‌ها را دربر گرفت.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در خصوص بعد نظامی جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: ما درعرصه نظامی هیچ تجربه‌ای نداشتیم و پس از مدتی درگیر دفاع مقدس شدیم، اما الگو سازی مناسبی کردیم که هنوز دشمنان نمی‌توانند تحلیل کنند که چه اتفاقی در کشور صورت گرفت. چرا که از یک طرف۷۰ کشور دنیا حامی عراق بودند وعراق از روز آمد‌ترین تجهیزات و اسلحه‌ها برخوردار بود، اما ما تنها بودیم.

باهنر با اشاره به تحریمهای صورت گرفته علیه ایران در ۳۵ سال گذشته ابراز داشت: این تحریم‌ها هر چند که دربعضی از مواقع شل و سفت شده اما تردیدی نیست که همواره مورد تحریم قدرتهای بزرگ در عرصه نظامی بودیم و بیشترین پیشرفت را هم در همین عرصه داشتیم. اگر نیم نگاهی به حزب الله و یا جنگ ۲۲ روزه غزه بکنیم یا اینکه امروز ۷۰کشور به دنبال تغییر نظام سوریه هستند و ما هر چند نقد‌ها و توصیه‌هایی نسبت به دولت سوریه داریم، اما معتقدیم که حکومت نباید تغییر کند و سیستم این کشور باید ادامه پیدا کند

دبیر کل جبهه پیروان با اشاره به اعلام برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در سوریه افزود: حال که بشار اسد اعلام انتخابات ریاست جمهوری کرده آن‌ها احساس خطر کرده‌اند و نمی خواهند انتخابات صورت بگیرد و پیام داده‌اند که این سیستم دو سال دیگر ادامه یابد.

وی با بیان اینکه ما در بعد اقتصادی و کلان کشور نتوانستیم الگوی موفقی را تجربه کنیم، گفت: شاید یکی ازدلایلی که رهبری در این سال‌ها نسبت به مقوله اقتصادی تاکید مکرر داشتند، همین مسئله باشد و ناچاریم که قوا، سرمایه‌ها، امکانات و انگیزه‌هایمان را متمرکز کنیم و یک انقلاب اقتصادی ایجاد کنیم.

نائب رئیس دوم مجلس با اشاره به اقدامات مجلس برای اجرایی شدن سیاستهای اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: ما کار را در مجلس شروع کرده‌ایم و ریاست محترم مجلس هم ماموریت این مسئله در مجلس را به من واگذار کرده است و من چند روز قبل هم در این رابطه گزارشی دادم.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین ادامه داد: در وهله اول در خصوص اجرایی شدن سیاستهای اقتصاد مقاومتی باید تفاهم کلی میان مسولان ایجاد شود که اقتصاد مقاومتی را تبیین کرده و به یک وحدت نظر و برنامه مشترک برسیم.

این فعال سیاسی اصولگرا بابیان اینکه ماباید تا پایان اردیبهشت ماه قوانین را به سه دسته تقسیم کنیم، یادآور شد: دسته اول، قوانین خوبی هستند که باید اجرا شوند؛ دسته دوم، قوانینی هستند که باید اصلاح شوند و دسته سوم، قوانین زاید و مانع اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی هستند.

باهنر با بیان اینکه تا پایان خرداد ماه باید یک برنامه عمل در سه مقطع طراحی شود، خاطر نشان کرد: مقطع اول، برنامه سال ۹۳ است؛ برنامه دوم، برنامه سال ۹۳ است که باید سایه آن در لایحه بودجه سال آتی سنگینی کند و مقطع سوم، برنامه بلند مدت است که ازالان باید برای برنامه ششم توسعه در نظر بگیریم.

دبیرکل جبهه پیروان اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی را مشروط به دو شرط دانست و اذعان داشت: شرط اول این است که در تصمیمات به تفاهم مشترک برسیم و گرنه اینکه مجلس یک چیز را حکم کند و دولت قانع نباشد تاریخ نشان می‌دهد که این مسئله به جایی نمی‌رسد و شرط دوم این است که اقتصاد مقاومتی را یک رویکرد بدانیم نه یک پروژه که همه رفتار‌های اقتصادی در همین راستا باشد.

وی با اشاره به اجرایی شدن فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها بیان کرد: دولت تلاش وسیعی در این مقوله کرد اما متاسفانه ما هنوز نقشه راه دولت را در این باره کشف نکرده‌ایم.

باهنر افزود: با این همه صحبت و تبلیغ باز مردم ثبت نام کردند که باید در این رابطه پایش وتحقیقی صورت بگیرد که چرا این مسئله رخ داد.

دبیرکل جامعه مهندسین با تاکید براینکه با این اوضاع تراز هدفمندی یارانه‌ها، همچنان قرمز و منفی خواهدبود، عنوان کرد: با این اوضاع همه مباحثمربوط به تولید، خدمات عمومی و آموزش با مشکل روبرو می‌شوند.

نائب رئیس دوم مجلس با بیان اینکه مسئولان وقتی سرو کارشان به افکار عمومی می‌افتد عموما محافظه کار می‌شوند ابراز داشت: این دولت در این رابطه محافظه کار شده و امیدواریم که خدایی ناکرده آنقدر محافظه کار نشود تا ما که مشهور به محافظه کار هستیم، در این رابطه رادیکال بشویم درهر صورت در مسائل کلان نیاز به خرد، تدبیر، مشورت وشجاعت است.

این فعال سیاسی اصولگرا درادامه به انتشار اخباری مربوط به برگزاری مهمانی زنان توسط نهاد ریاست جمهوری در کاخ حافظیه اشاره کردو گفت: درمجلس نقدهای بسیاری در این رابطه شد اما یک یا دوتا از این شایعات براساس تحقیقات من خلاف بود.

باهنر ادامه داد: یکی از این شایعات این بود که به همه مدعوین این مهمانی نفری ۵ سکه داده شده اما تحقیقم نشان دادکه جمعا به ۵ نفر نفری یک سکه داده شده که این امری عادی است و خلافی صورت نگرفته است

نائب رئیس دوم مجلس خاطر نشان کرد: گفته شد در این مراسم شویی از لباس‌ها صورت گرفته و زنان سفرای کشورهای خارجی هم در این مراسم دعوت شده‌اند که براساس تحقیق من در این مراسم سخنرانش که خانم الهی قمشه‌ای بوده‌اند سخنرانی فاخری دررابطه با حضرت زهرا(س) ایراد کرده‌اند که این امر کار خوبی بوده، اما پذیرایی این مراسم یک پذیرایی دیپلماتیک و سنگینی بوده است.

در این حال، غلامعلی حداد عادل در میان کلام باهنر گفت: این مسئله هم خلاف است و غذای بسیار ساده‌ای توزیع شده است.

دبیرکل جبهه پیروان نقد جدی دیگر را حضور یکی از مدعوین که قبلا هم با خانم اشتون درسفارت اتریش دیداری داشته است دانست که دیگر بار حداد عادل در میان کلام باهنر پرید و بیان کرد که این فرد در سخنرانی رئیس جمهور حضور داشته و در این مهمانی نبوده است.

این فعال سیاسی در پایان تاکید کرد: به هر حال این ماجرا آنطور که نقد شد، نقد کردن به آن وارد نیست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز