خبرگزاری کار ایران

محمد مطهری در یزد:

شهید مطهری " طبیب ذهن " بود

asdasd
کد خبر : ۱۶۴۰۳۰

شهید مطهری برخی کتاب های خود را با تعامل با تحصیل کرده ها و پزشکان می نوشت چراکه معتقد بود ممکن است به ذهن آنان مطلبی خطور کند که به ذهن یک طلبه خطور نکند.

حجت الاسلام دکتر محمد مطهری گفت: شهید " طبیب ذهن " بود و ظرافت های ذهن را مراعات می کرد و می دانست، دغدغه ی مخاطبان مختلف را داشت، به گروه روشنفکر تاکید نمی کرد و حتی از یک کودک یا یک فرد نظام شاهی نمی گذشت و از موضع بالا با افراد برخورد نمی کرد.

به گزارش ایلنا از یزد، فرزند شهید مطهری سه شنبه شب در مراسم اختتامیه جشنواره شهید مطهری در محل پردیس بین الملل دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: شهید مطهری " طبیب ذهن " بود.

محمد مطهری برای نمونه به اصول رفتاری شهید اشاره کرد و گفت: شهید مطهری مرتبا اصول میهمانی را به من بازآموزی می کرد و من علت را بعدا متوجه شدم، بطوریکه فهمیدم میهمانان بیشتر از پزشکان، مهندسان و افراد شاخص جامعه بودند و پدر می خواست تا شان آنان رعایت شود.

وی گفت: شهید مطهری برخی کتاب های خود را با تعامل با تحصیل کرده ها و پزشکان می نوشت چراکه معتقد بود ممکن است به ذهن آنان مطلبی خطور کند که به ذهن یک طلبه خطور نکند.

محمد مطهری گفت: شهید بر ۳ مسئولیت تاکید داشت و آن مراقبت از بدن، مراقبت از روح و مراقبت از فکر بود.

مطهری گفت: پدرم تعریف می کرد برایم سوال بود که چرا با آن همه توصیه پیامبر، پس از چند روز خلافت از حضرت علی گرفته شد تا وقتی که روزی در قم یک مرجعی درگذشت، پس از آن دیدم طلاب با غیبت کردن در صدد بالابردن مرجع خود هستند و بدین جهت فهمیدم علت قضایای ثقیفه را!

وی گفت: بیماری روحی در وقت خود، خود را بروز می دهد و تا انسان در موقعیت قرار نگیرد رذیلت های اخلاقی وی نمایان نمی شود.

مطهری با تاکید بر اینکه خطر یک جمله می تواند بیشتر از خطر وبا باشد، تصریح کرد: شهید " طبیب ذهن " بود و ظرافت های ذهن را مراعات می کرد و می دانست، دغدغه ی مخاطبان مختلف را داشت، به گروه روشنفکر تاکید نمی کرد و حتی از یک کودک یا یک فرد نظام شاهی نمی گذشت و از موضع بالا با افراد برخورد نمی کرد.

وی با اشاره به شهادت ایشان توسط گروه فرقان گفت: شهید اعضای گروه فرقان را " عزیزان " خطاب می کرد و پس از نوشتن مطلبی انتقادی به گروه فرقان در مقدمه کتاب " علل گرایش به مادی گری " با علم به آن که آنان مخالفان خود را اعدام می کنند، از آنان خواسته بود اگر اشتباه نوشته ام مرا راهنمایی کنید؛ و اگر شما اشتباه می کنید، این جزوه ها را منتشر نکنید، این نشان از حساسیت شهید نسبت به تحریف قرآن داشت، درحالیکه شاید تیراژ جزوه های گروه فرقان به ۵۰۰ نسخه نمی رسید.

محمد مطهری گفت: اگر امروز شهید مطهری بود چه تدبیری می کرد تا با جوانان ارتباط داشته باشد؟

این مراسم باحضور وزیر بهداشت، استاندار یزد و روسای دانشگاه های علوم پزشکی کشور برگزار شد و از نفرات برتر و اساتید یزدی تبار نظیر دکتر احمدیه، دکتر اقبال، دکتر جوادی، دکتر کریم زاده و دکتر ملک افضلی تقدیر شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز