خبرگزاری کار ایران

منتجب‌نیا در گفت‌وگو با ایلنا:

افراطیون بلای جان مردم شده‌اند / اصولگرایان سنتی منصفانه رفتار می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۱۶۴۰۵۱

برخی از منتقدان در هفته‌های اخیر با کمال وقاحت با دولت برخورد و تعابیر زشت و ناپسند را نسبت به رییس‌جمهور و دولت بکار می‌برند / طیف تندروی اصولگرا به دنبال ایجاد حواشی برای دولت یازدهم هستند / ضمن حمایت از دولت باب انتقاد را نه برای خود و نه برای منتقدان دولت نمی‌بندیم.

قائم مقام حزب اعتماد ملی گفت: جریان جدید برخاسته از دل اصولگرایان تعادل رقابت سیاسی را برنمی‌تابد و رقیبی برای خود قائل نبوده و به دنبال فعالیت یک تنه هستند

رسول منتجب‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در مورد سیاست برخی از رسانه‌ها برای ایجاد اختلاف میان اصلاح‌طلبان و حامیان دولت گفت: متاسفانه بعضی از گروه‌ها همواره سیاست تفرقه‌افکنی میان جناح رقیب را دنبال می‌کنند و سعی دارند از طریق ایجاد اختلاف و تفرقه به موفقیت دست پیدا کنند. این مسئله را می‌توان بزرگ‌ترین دلیل برای نگرانی آن‌ها از وحدت اصلاح طلبان دانست چراکه این مسئله را به معنای شکست خود می‌دانند.

قائم مقام حزب اعتماد ملی با بیان اینکه آن‌ها پایگاه اجتماعی قوی ندارند، چرا که اگر داشتند دلیلی برای ایجاد اختلاف میان رقبا وجود نداشت، اظهار کرد: این افراد خودشان اذعان دارند که مردم به آن‌ها رویکرد زیادی ندارند، از این رو به دنبال بهره بردن از تفرقه هستند، چرا که هر وقت اصلاح طلبان با یکدیگر متحد بودند، طیف مقابل شکست خورده و زمانی که آن‌ها بتوانند اصلاح‌طلبان را از کنار یکدیگر پراکنده کنند آن‌ها پیروزی نسبی و ضعیفی را به دست می‌آورند.

وی تفرفه افکنی میان جریان مقابل را بد‌ترین نوع بد اخلاقی سیاسی عنوان کردو افزود: از قدیم می‌گفتند که انگلیسی‌ها معتقدند تفرقه بیانداز و حکومت کن. آنهایی که ادعای مسلمانی دارند نباید از طریق ایجاد تفرقه برای به پیروزی رسیدن خود تلاش کنند. اگر معتقدیم که در جامعه پایگاه اجتماعی داریم نیازی به این کار نیست و باید اثباتی کار کرد و از این طریق خود را به دیگران معرفی کرد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان اینکه جریان جدید برخاسته از دل اصولگرایان تعادل رقابت سیاسی را برنمی تابد و رقیبی برای خود قائل نبوده و به دنبال فعالیت یک تنه هستند، گفت: در انتخابات سال گذشته اصلاح‌طلبان با تحلیل صحیح، واقع بینانه و تبادل نظر و هم اندیشی به این نتیجه رسیدند که به آقای روحانی رای دهند و هرگز حمایت از ایشان بر ما تحمیل نبود و بعد از انتخاب ایشان نیز به دلیل اینکه آقای روحانی را منتخب خود می‌دانیم به شدت از ایشان حمایت و امید به موفقیت دولت داریم.

وی از دولت تدبیر و امید به عنوان امید کشور یاد کرد و گفت: رئیس‌جمهور تلاش کرده تا از تمامی ظرفیت‌های موجود و گذشته کشور استفاده کند. درست است که میان وزرا و استانداران دولت، اصلاح طلب رسمی زیاد نداریم، اما افراد مجرب و کار آزموده در این دولت بسیار هستند از این رو ما امیدوار به حل مشکلات کشور هستیم.

منتجب‌نیا به چالشهای دولت در اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها اشاره کرد و گفت: در مرحله اول به دلیل عملکرد نسنجیده، ‌مشکلاتی برای کشور به وجود آمد و دولت کنونی باید تاوان اشتباهات گذشته را بدهد، اما چون هدفمندی یارانه‌ها قانون شده است دولت خود را مکلف به اجرای آن می‌داند از این رو در‌صدد است در پیاده کردن مرحله دوم سنجیده عمل کرده و تمامی ظرفیت‌های جامعه را در نظر بگیرد و با توجه به اینکه توان اقتصادی اکثریت مردم ضعیف است، باید مرحله دوم را با شیب ملایم‌تر و در مدت زمان بلندتری اجرار کنند تا به مردم فشار نیاید که منجر به از دست رفتن امید و علاقه مردم نسبت به دولت شود.

وی در مورد اینکه برخی به دنبال این هستند که بگویند اصلاح‌طلبان از انتخاب روحانی پشیمان شده‌اند، اظهار کرد: در این شرایط حساس نه عقل و نه منطق ایجاب نمی‌کند که حامیان دولت بخواهند رییس جمهور را کنار گذاشته یا انتقادات نابجایی مطرح کنند. ما ضمن حمایت از دولت باب انتقاد را نه برای خود و نه برای منتقدان دولت نمی‌بندیم و معتقدیم که اگر دولت خلاف نظر ما تصمیم گرفت مجاز نیستیم که مردم را علیه دولت تحریک کنیم.

قائم مقام حزب اعتماد ملی تصریح کرد: متاسفانه مجموعه‌ای که در انتخابات سال گذشته نا‌موفق ماندند و معلوم شد که مردم به آن‌ها توجه لازم را ندارند، به جای اینکه در عملکرد خود تجدید نظر کنند شروع به تخریب دولت کرده‌اند. از‌‌ همان زمان تشکیل دولت مطلع شدم که آقایان در جلسه‌ای خصوصی سیاستی را اتخاذ کردند که یا باید دولت روحانی مهار شود یا اینکه به مقابله با آن پرداخت.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب خاطرنشان کرد: آن‌ها به دنبال رفع نقطه ضعف دولت نیستند، بلکه تضعیف و تخریب دولت جمهوری اسلامی را در دستور کار خود قرار داده‌اند که در راس آن رهبری ولایت فقیه و نظام برآمده از رای مردم است. برخی از منتقدان در هفته‌های اخیر با کمال وقاحت با دولت برخورد و تعابیر زشت و ناپسند را نسبت به رییس جمهور و دولت بکار می‌برند. چگونه می‌توان تحمل کرد برخی افراد که ریشه در جامعه و انقلاب اسلامی ندارند و به خاطر اینکه دری به تخته خورده و توانسته‌اند برای خود تریبونی پیدا کنند و به مجلس راه یابند، حالا با دولت مردمی برخورد می‌کنند.

وی ادامه داد: این افراد امروز طلبکار هستند که گویی دولت باید تسلیم آن‌ها شود و آنان نیز با جسارت کامل با دولت برخورد کنند. این افراد سر سفره آماده حاضر شده و در دولت گذشته از حمایت‌های لازم برخوردار بودند، اما حالا بلای جان مردم شده‌اند.

منتجب نیا با تاکید براینکه اصولگرایان سنتی هیچ‌گاه اینگونه نبوده و غیر منصفانه رفتار نمی‌کنند، اظهار کرد: جمع محدودی که برخوردهای غیرمنصفانه می‌کنند، تصور می‌کنند که هرکس فحش و هتاکی بیشتری کند رای بیشتری از جانب مردم به دست خواهد آورد غافل از اینکه مردم به اخلاق و بزرگواری رای می‌دهند. مردم اگر در میان کاندیدا‌ها به روحانی رای دادند به خاطر ادب، منش و رفتار وی بوده است. آن‌ها باید از توهین و فحش دادن در روزنامه‌ها و تریبون‌های خود دست بردارند و رفتار درستی در پیش گیرند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز