خبرگزاری کار ایران

اسماعیلی:

سال‌های خدمتم در سازمان زندان‌ها از سخت‌ترین دوره‌های زندانبانی بود

asdasd
کد خبر : ۱۶۴۱۳۶

معتقدم که جای افراد اراذل و اوباش، متجاوزان به حقوق عمومی، قاچاقچیان موادمخدر، برهم زنندگان نظم و امنیت و سارقان مسلح داخل زندان است وباید با آن‌ها برخورد جدی کرد، اما گروهی از زندانیان نیز هستندکه باید مجازات دیگری جدا از حبس برای آنان در نظر گرفت.

رئیس سابق سازمان زندان‌ها معتقد است که سالهای خدمتش در سازمان زندان‌ها از سخت‌ترین دوره‌های زندانبانی بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، غلامحسین اسماعیلی در مراسم تودیع خود از سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی به ارائه عملکرد خود در طول ۵۶ ماه مدیریت خود در این سازمان پرداخت و گفت: زندانبانی از سخت‌ترین کارهای دنیا اما با ارزش است که دوره خدمت بنده در این سازمان از سخت‌ترین دوره‌های زندانبانی بوده است.

رئیس سابق سازمان زندان‌ها با تاکید برا ینکه ارزش کار در حوزه زندانبانی بسیار بالا است، اظهار کرد: این سازمان اجرای احکام قضای اسلامی را برعهده دارد. قضای اسلامی شأن و منزلت بالا و تاثیر بسزایی در جامعه دارد که اجرای آن توسط سازمان زندان‌ها ارزش قضای اسلامی را متبلور می‌سازد.

وی وجود سازمان زندان‌ها را دارای تاثیر بسزایی در ایجاد امنیت اجتماعی و آسایش و آرامش شهروندان عنوان کرد و گفت: در زندان‌ها حوزه تربیت و باز آموزی مبنای رفتار‌ها قرار گرفته و تلاش می‌شود به افرادی که به هر دلیلی گرفتار رفتار نابهنجار شده‌اند، کمک کرد.

اسماعیلی با بیان اینکه سازمان زندان‌ها مشکلات کمبود‌ها وچالشهای خاص خود را دارد وهمواره از سوی دستگاههای مختلف مورد بی‌مهری قرار گرفته است، ادامه داد: بی‌توجهی‌ها به این سازمان موجب عقب ماندگی این نهاد نسبت به سایر سازمان‌ها شده است. در دوره مدیریت بر این سازمان تلاش شد با رهنمودهای رئیس قوه قضاییه و عنایت ویژه ایشان در جهت جبران عقب‌افتادگی‌ها گامهایی برداشته شود.

وی از اصلاح ساختار، بهبود فضا‌ها، تامین منابع مالی و انسانی، اصلاح رویه‌های زندانی را از مهم‌ترین اقدامات خود برشمرد و گفت: در این دوره تلاش شد تا نظم، انظباط، ‌اقتدار و امنیت به زندان‌ها برگردد و فعالیتهای فرهنگی با محوریت نماز و قرآن در سازمان زندان‌ها توسعه یابد به گونه‌ای که توانستیم از سوی ستاد اقامه نماز چندین سال پشت سرهم به عنوان سازمان بر‌تر در احیای و اقامه نماز معرفی شویم.

اسماعیلی به اقدامات در حوزه پیشگیری و کاهش آسیب‌های پر خطر، افزایش سلامت زندانیان، اصلاح آیین نامه و تدوین آیین نامه‌های جدید و نیز کاهش جمعیت کیفری زندانیان اشاره کرد و گفت: در دوره‌ای جمعیت کیفری زندان در حال افزایش بود که با انعکاس دقیق این نگرانی به رئیس قوه قضاییه دستورالعمل‌هایی صادر شد که براساس آن در پایان سال ۹۲ علاوه بر ۱۰درصد کاهش در ورودی زندان، جمعیت موجود در زندان نیز ۱۰درصد کاهش یافت.

رئیس سابق سازمان زندان‌ها ادامه داد: چه در زمان تصدی ریاست سازمان زندان‌ها و چه در حال حاضر که ریاست دادگستری استان تهران را برعهده دارم، معتقدم که جای افراد اراذل و اوباش، متجاوزان به حقوق عمومی، قاچاقچیان موادمخدر، برهم زنندگان نظم و امنیت و سارقان مسلح داخل زندان است وباید با آن‌ها برخورد جدی کرد، اما گروهی از زندانیان نیز هستندکه باید مجازات دیگری جدا از حبس برای آنان در نظر گرفت.

وی جدیت در بحثتفکیک زندانیان را از دیگر برنامه‌های مهم خود در طول تصدی ریاست سازمان زندان‌ها عنوان کرد و گفت: بحثتشکیل اردوگاههای نگهداری متهمان و مجرمان مواد مخدر از سال ۷۹ معطل مانده بود که در دوران مدیریت بنده برای تفکیک این زندانیان اقدامات لازم انجام شد به گونه‌ای که در حال حاضر دو اردوگاه به بهره برداری رسیده و اردوگاه‌های تهران، کرمان وسیستان بالای ۹۰درصد پیشرفت داشته و امیدواریم تا پایان سال به بهره برداری برسد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز