خبرگزاری کار ایران

خباز در گفت‌وگو با ایلنا:

مخالفان از هر فرصتی برای حمله غیرعادلانه به دولت استفاده می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۱۶۴۷۵۹

تفاوت مخالفان داخلی با دشمنان خارجی در این است که می گویند از جانب مردم سخن می‌گویند و خود را پاسدار انقلاب و منافع کشور عنوان می‌کنند.

معاون تقنینی معاونت پارلمانی ریاست جمهوری انتقاد را ممدوح خواند و در خصوص علل حمله به دولت گفت: شکست در انتخابات ریاست‌جمهوری، از میان رفتن پایگاه آن‌ها در بین مردم و از بین رفتن جو متشنج گذشته که موجب به دست آوردن منافع زیاد شخصی و گروهی شد، موجب شده که مخالفان دولت از هر فرصتی استفاده کنند و ناعادلانه به دولت حمله کنند.

محمد‌رضا خباز در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به مقدسات دین اسلام انتقاد را ممدوح و تخریب را ممنوع دانست و اظهار کرد: با توجه به اینکه ما مسلمان هستیم و انسان مسلمان در همه رفتار‌ها، گفتار‌ها و سکناتش از شرع اسلام تاسی می‌گیرد، طبق همین آموزه‌های اسلام انتقاد کردن ممدوح است و توهین و تخریب عملی نامناسب، غیر اخلاقی و ممنوع است.

وی افزود: اتفاقی که می‌افتد آن هم به وسیله برخی افراد نشان می‌دهد‌‌ همان برخوردی که با دولت خاتمی شد با دولت روحانی نیز خواهد شد.

معاون تقنینی معاونت پارلمانی ریاست جمهوری افزایش موفقیت‌های دولت را عامل افزایش تخریب‌ها خواند و ادامه داد: به همین جشن روز زن که زن رئیس‌جمهور در روز میلاد حضرت فاطمه(س) برگزار کرد حمله کردند، در حالی که در نوع خودش بی‌سابفه بود و می‌شود آن را موفقیت دیپلماتیکی بزرگی قلمداد کرد.

وی در تشریح علل دفاع خود از جشن همسر رییس‌جمهور ابراز کرد: برگزاری جشن توسط نهاد ریاست جمهوری و در کاخ ریاست جمهوری، دعوت از همسران سفرا که اغلب سنی مذهب هستند، به نمایش گذاشتن لباسهای مححبه برخی از اقوام ایرانی و تقدیر از از پنج بانوی کهنسال فعال در عرصه‌های اجتماعی موجب شده تا این اقدام در سراسر دنیا بازتاب مثبت داشته باشد.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دروغ و سخن ناروا پایدار نمی‌ماند، گفت: خورشید از پس پرده بیرون می‌آید و لکه‌های ابر اندکی که جلوی نور را می‌گیرند، به کنار می‌روند و حقیقت مشخص می‌شود‌‌ همان طور که پس از هیاهوی پوچ منتقدان به جشن روز تولد حضرت فاطمه(س) همگان فهمیدند که داد و بیدادشان دروغ است.

وی با اشاره به مواضع تندرو‌ها در خصوص مذاکرات هسته‌ای ابراز کرد: در اثر مواضع تندور‌ها در مذاکرات هسته‌ای چیزی جز شفاف‌سازی و اعتماد عمومی از دست نمی‌دهیم و حتی اگر کشورهای ۱ + ۵ عقب نشینی کنند ما چیزی را از دست نمی‌دهیم، زیرا حقانیت خود را به دنیا ثابت کرده‌ایم و این حربه مخالفان جمهوری اسلامی که ایران اهل مذاکره نیست، از آن‌ها گرفته می‌شود.

خباز خاطرنشان کرد: شکست در انتخابات ریاست جمهوری، از میان رفتن پایگاه آن‌ها در بین مردم و از بین رفتن جو متشنج گذشته که موجب به دست آوردن منافع زیاد شخصی و گروهی شد موجب شده که مخالفان دولت از هر فرصتی استفاده کنند و نا‌عادلانه به دولت حمله کنند.

معاون تقنینی معاونت پارلمانی ریاست جمهوری در تشریح تقسیم بندی خود از اهداف مخالفان دولت عنوان کرد: عده زیادی از آن‌ها منتقدان دولت اهل منطق هستند و انتقادات خود را به موقع و دلسوزانه مطرح می‌کنند و به دور از جوسازی منتظر نتایج اقدامات دولت هستند.

وی افزود: گروهی نیز با دروغ به دنبال بر هم زدن اعتماد مردم از دولت هستند که برخی از آن‌ها انگیزه شخصی و برخی دیگرنیز انگیزه‌های گروهی دارند.

خباز حسادت را عامل دیگری برای علت حمله به دولت خواند و گفت: برخی از افراد این گروه وقتی می‌بینند با وجود مشکلاتی که در گذشته وجود داشت دولت توانسته جو آرام و امیدوار کننده‌ای را به وجود آورد و به همبن خاطر حسادت می‌ورزند، در حالی که باید بدانند حسادت شیطان را از آن مقام والا عزل کرد.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی گروه آخر مخالفان دولت را تحقیق نکردگانی عنوان کرد که ناآگاهانه به دولت حمله می‌کنند و پس از مشخص شدن نتایج و اینکه به اشتباه‌شان پی می‌برند، قدرت اقرار ندارند.

وی افزود: این‌ها اهل مطالعه و مجادله نیستند و از کسانی دیگری خط دریافت می‌کنند و پس از اینکه می‌فهمند در اظهارات و اعمالشان اشتباه کردند به جای توبه از درگاه خدا مجدداً شیطانهای زمانه به جلدشان می‌رود و از آن‌ها سوء استفاده می‌کنند.

معاون تقنینی معاونت پارلمانی ریاست جمهوری در پاسخ به این سوال که چرا دولت در مقابل مخربان اقدامی انجام نمی‌دهد و موضع نمی‌گیرد، گفت: هدف مخالفان این است که دولت را به حاشیه بکشاند تا نتواند کار‌هایش را به درستی و با آرامش انجام دهند اما دولت با سعه صدر و متانت با آن‌ها برخورد می‌کند و سعی می‌کند به حاشیه نرود.

وی خاطر نشان کرد: رئیس جمهور به شکل موردی به بعضی از اقدامات مخربان و تندرو‌ها پاسخ می‌دهد و گله‌ای می‌کند تا بعد‌ها نگویند دولت به آن پاسح نداده است و تخریب‌ها واقعیت داشته‌اند.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در بیان تفاوت‌های مخالفان داخلی و دشمنان خارجی اظهار کرد: مخالفان از اینکه دولت به اهدافش برسد ناراحتند و از هر حربه‌ای برای حمله به دولتمردان استفاده می‌کنند و تفاوت آن‌ها در این است دشمنان داخلی همیشه می‌گویند از جانب مردم سخن می‌گویند و خود را پاسدار انقلاب و منافع کشور معنوان می‌کنند، اما در سخنانشان تنها بوی تخریب به مشام می‌رسد و برای زمینگیر کردن دولت حاضرند از هر اقدامی مثل تولید فیلم و… استفاده کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز