خبرگزاری کار ایران

حاشیه‌های مراسم روز جهانی کارگر؛

واکنش جامعه کارگری نسبت به مستند " من روحانی هستم "

کد خبر : ۱۶۴۸۱۲

جمع کثیری از کارگران پلاکاردهایی در دست داشتند که روی آن نوشته شده بود " مفتخرم که من هم روحانی هستم " و " همه ما روحانی هستیم» به نظر می‌رسید این پلاکاردها در واکنش به مستند اخیر " من روحانی هستم " نوشته شده بود.

در مراسم روز جهانی کارگر که با حضور رئیس‌جمهور و در سالن ۱۲ هزار نفری ورزشگاه آزادی برگزار شد، جمع کثیری از کارگران پلاکاردهایی در دست داشتند که روی آن نوشته شده بود " مفتخرم که من هم روحانی هستم " و " همه ما روحانی هستیم» به نظر می‌رسید این پلاکاردها در واکنش به مستند اخیر " من روحانی هستم " نوشته شده بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، صبح امروز به مناسبت هفته کارگر جشنی با حضور هزاران قشر کارگری استان تهران در سالن دوازده هزاری نفری آزادی برگزار شد.

در این مراسم نعمت‌زاده وزیر صنایع، ربیعی وزیر کار، استاندار تهران و محجوب دبیرکل خانه کارگر حضور داشتند.

فرزاد حسنی مجری این برنامه بود.

در ابتدای این برنامه قطعنامه روز جهانی کارگر توسط صادقی قرائت شد.

کارگران حاضر در سالن بارها با فریاد " ربیعی حمایت حمایت " و " محجوب حمایت حمایت " وزیر کار و دبیرکل خانه کارگر را مورد تشویق خود قرار دادند.

سپس جمعی از ورزشکاران فدراسیون بین‌المللی ورزش‌های باستانی به اجرای حرکات زورخانه‌ای پرداختند.

پس از این مراسم رئیس جمهور در میان تشویق جمعیت حاضر به همراه نهاوندیان و حسین فریدون وارد سالن شد و با فریاد " روحانی دوستت داریم " کارگران مواجه شد.

پس از تشویق رئیس جمهور توسط کارگران محمد علیزاده به صورت زنده دو موسیقی را در حضور روحانی اجرا کرد.

محسن مهرعلیزاده رئیس فدراسیون بین‌المللی ورزش‌های باستانی نیز از شخصیت‌هایی بود که در مراسم امروز حاضر بود.

نکته جالب توجه در این مراسم این بود که جمع کثیری از کارگران پلاکاردهایی در دست داشتند که روی آن نوشته شده بود " مفتخرم که من هم روحانی هستم " و " همه ما روحانی هستیم» به نظر می‌رسید این پلاکاردها در واکنش به مستند اخیر " من روحانی هستم " نوشته شده بود.

همچنین عده‌ای دیگر از کارگران نیز پلارکاردهایی در دست داشتند؛ که روی آن‌ها نوشته شده بود " ما همه اعلام می‌کنیم که حامیان دولت تدبیر و امید هستیم "، " قانون کار ایران اجرا باید گردد " و " قانون بیش از مورد اجرا باید گردد ".

در ادامه رئیس جمهور ضمن تقدیر از چند فعال نمونه کارگری پشت تریبون قرار گرفت و طی سخنانی خطاب به ربیعی خاطرنشان کرد: آقای وزیر نگذارید خانه کارگری بی‌فروغ بماند، چراکه چراغ کار و کارگر باید در سراسر ایران عزیز ما همواره تابناک باشد.

روحانی با تاکید بر اینکه من در دنیای کار و تلاش و تولید تبعیض جنسیتی را نمی‌پذیرم، گفت: زنان و مردان ما در عرصه فعالیت باید از امتیاز و حقوق برابر برخوردار باشند.

رئیس‌جمهور در این میان مورد تشویق حضار به ویژه بانوان حاضر در سالن قرار گرفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز