خبرگزاری کار ایران

حاشیه ایلنا از همایش دلواپسیم؛

از انتقاد از عوض شدن محل برگزاری مراسم تا اتهام مستقل نبودن رییس جمهور

asdasd
کد خبر : ۱۶۴۹۹۲

حجت الاالسلام و المسلمین سیدمحمود نبویان درحاشیه این همایش رابطه با آمریکا را مثل ساختن خانه عنکبوت دانست وخاطر نشان کرد: ما از کسانی می خواهیم که مسائلمان را حل کنند که خود این مسائل را به وجود آورده اند.

همایش دلواپسیم که عصر امروز از سوی منتقدان توافق نامه ژنو در سالن بصیرت لانه جاسوسی آمریکا برگزار شد دارای حواشی بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، این مراسم با ۳۵دقیقه تاخیر آغاز و مجری این برنامه با اشاره به اینکه قرار بود این همایش ابتدا در مجتمع فرهنگی سید الشهدا برگزار شود، گفت: علیرغم هماهنگی های به عمل آمده وکسب مجوزهای لازم چند ساعت قبل از آغاز به ما اطلاع دادند که به دلیل نقص فنی امکان برگزاری این نشست در آن وجود ندارد، امیدوارم از این به بعد دیگر چنین نقص های فنی در نظام جمهوری اسلامی رخ ندهد.

در این همایش دانشجویان و افراد حاضر پلاکارتهایی با مضمون «انقلاب ما انقلاب نان نیست، انقلاب عزت است» «بحثما جلیلی, قالیباف، رضایی و روحانی نیست بحثما دفاع از حقوق ملت است»، «با این تیم مذاکره کننده هر ده سال یکبار شاهد تعلیق غنی سازی هستیم»، «اقای رئیس جمهور در کدام کشور بی سوادها حق انتقاد ندارند»، «حقوق ملت فروختنی نیست»، «آمریکا گزینه نابودی اسرائیل هم روی میز ما است» و تصاویری از شهدای هسته ای را در دست داشتند.

در این نشست نما آهنگی پخش شد که دراعتراض به پخش آن دانشجویان صلوات می فرستادند و با توجه به شهادت امام هادی(ع) خواستار قطع آن شدند.

در بخشی از این مراسم مجری همایش به سخنان مقام معظم رهبری در حمایت از تیم مذاکره کننده هسته ای مبنی براینکه مذاکره کنندگان ما سازشکار نیستند اشاره کرد، که مهدی کوچک زاده در واکنش به این گفته اعلام کرد: درست است که رهبری گفته است که تیم مذاکره کننده سازش کار نیست اما ایشان نگفته اند شعار مرگ بر سازش کار سر ندهید تیم مذاکره کننده مواظب باشد تا سازشکار نباشد که این مسئله با شعار مرگ بر سازش کار حاضران همراه بود.

در انتهای این مراسم برخی از نمایندگان مجلس و برخی از مخالفان توافقنامه ژنو خواستار توجه بیشتر صداوسیما به نشست امروز بودند که حاضران درواکنش به این خواسته شعار دادند «صداو سیمای ما قفل سانسور را بشکن».

کریمی قدوسی در این نشست به مصاحبه اخیر حسن روحانی با شبکه یک اشاره کرد وگفت: «در قسمتی از این مصاحبه خبرنگار از آقای رئیس جمهور می پرسد که شما به مذاکرات ژنو خوش بین هستید یا بدبین, که آقای روحانی پاسخ داد من در عالم سیاست خوشبینی و بدبینی معنا ندارد و باید واقع بین بود و من با توجه به شناختی که از نظام بین المللی دارم نسبت به مذاکرات بدبین نیستم» این در حالی است که رهبری گفته بودند من به مذاکرات خوشبین نیستم از ابتدای انقلاب تا کنون هیچ رئیس جمهوری به این اندازه جسارت نکرده بود که این سخن عضو کمیسیون امنیت ملی شعار مرگ بر ضدولایت فقیه حاضران را در پی داشت.

حاضران در این نشست بارها شعار " مرگ بر آمریکا "، " مرگ بر اسرائیل "، " مرگ بر انگلیس "، " مرگ بر منافق "، " هیهات منا الذله "، " نه سازش نه تسلیم یار ولایت هستیم " " حزب الله می میرد ذلت نمی پذیرد " را سر دادند.

درحین سخنرانی یکی از منتقدان ژنو نیز یکی از حاضران از جای خود برخاست و فریاد زد توافق ژنو سبدکالا یا یارانه نقدی نیست که بخواهیم از آن انصراف دهیم که این سخن شعار " انرژی هسته ای حق مسلم ماست " را در پی داشت.

در پایان نشست حجت الاسلام نبویان، حمید رسائی، سعیدزیبا کلام، فریدون عباسی، مهدی کوچک زاده حجت الاسلام روانبخش به روی سن آمدند و از آنها تقدیر شد و هر کدام به مدت یک دقیقه خطاب به حاضرین صحبتهایی کردند.

حاضران پس از اینکه حمید رسائی جایزه احمدی روشن را به خاطر نشریه ۹دی از آن خود کرد حاضران شعار دادند «آزادی بیان امنیتی نمی شه»

حمید رسائی در حاشیه این همایش با اشاره به عدم برگزاری این همایش در تالار سید الشهدا گفت: روحانی متشکریم!

وی با تاکید براینکه دولت منتقدان خودرا عصبانی، افراطی و حسود می داند اظهار داشت: برخلاف عدم حضورما در رسانه ملی و توقیف نشریاتمان افکار عمومی با ماست.

بعد از حمید رسائی، محمد علی رامین مشاور محمود احمدی نژاد در دولت نهم با کنایه به آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی تصریح کرد: اگر آقای روحانی مستقل بودند ممکن بود به شیوه دیگری عمل کند، اما گروهی ایشان رابه صحنه آورد و با ترفندهایی رای مردم را گرفت و امور را مدیریت کرد که اگر این مسئله فراموش ظلم به آقای روحانی است.

وی ادامه داد: روحانی نه نیرو ونه تجربه و نه برنامه داشت و این مسائل از جانب فرد خاصی به وی داده می شود و آن فرد به عنوان رفیق، درمبارزه ای فرساینده با ولایت فقیه برخاسته است.

حجت الاالسلام و المسلمین سیدمحمود نبویان درحاشیه این همایش رابطه با آمریکا را مثل ساختن خانه عنکبوت دانست وخاطر نشان کرد: ما از کسانی می خواهیم که مسائلمان را حل کنند که خود این مسائل را به وجود آورده اند.

مهدی کوچک زاده نیز در اظهاراتی خطاب به عزت اله ضرغامی یاد آور شد: من از ایشان می خوام ملی بودن صدا وسیما رابا پخش این همایش اثبات کند.

وی با اشاره به جلسه خود با وزیر اطلاعات یاد آور شد: من درآن جلسه به ایشان گفتم که درکشور ما کودتا شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز