خبرگزاری کار ایران

حبیبی:

اگر شهید مطهری نبود، هزینه‌های انقلاب دو چندان می‌شد

asdasd
کد خبر : ۱۶۵۲۶۴

ممکن است منتقد دولت لزوماً به حزب و جناحی وابسته نباشد. از طرفی اگر به حزب و جناحی هم وابسته بود، دولت نباید به این بهانه که منتقد از حزب و جناح خود نیست حرف و نقد او را نادیده بگیرد.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی گفت: ممکن است منتقد دولت لزوماً به حزب و جناحی وابسته نباشد. از طرفی اگر به حزب و جناحی هم وابسته بود، دولت نباید به این بهانه که منتقد از حزب و جناح خود نیست حرف و نقد او را نادیده بگیرد.

به گزارش ایلنا، " محمدنبی حبیبی " که در پایان نشست دبیران این حزب سخن می‌گفت، افزود: دولت رسماً اعلام کرده؛ چند هزار واحد در شهرکهای صنعتی تعطیل شده است و ده هزار شغل در خطر تعطیلی قرار دارد.

حبیبی اظهار داشت: اقتصاددانان دولت یازدهم باید راهی برای خروج از معضلاتی که خودشان اعلام می‌کنند، پیدا کنند.

وی در مورد مسائل فرهنگی بیان داشت: توصیه رئیس جمهور محترم بر لزوم فرهنگ مقاومتی توصیه به حقی است ولی در مواردی با عملکرد فرهنگی دولت همخوانی ندارد.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی با تشکر از رئیس جمهور که در نمایشگاه کتاب مقاوم‌سازی فرهنگی در کشور را مورد توجه قرار داده‌اند، گفت: برای مقاوم‌سازی فرهنگی جامعه باید سرمایه‌گذاری بیشتری صورت گیرد و زمینه ارتقاء دینی و معنوی جامعه فراهم شود. در حالی که آنچه در برخی از حوزه‌های فرهنگی می‌گذرد نه تنها مقاوم سازی نیست بلکه هموارسازی راه برای رخنه فرهنگی دشمن است. به عنوان نمونه گفته شده که کتاب شعر عنصر مرتدی که اهانت به بعضی از حضرات معصومین(صلوات الله علیهم اجمعین) داشته در نمایشگاه فعلی کتاب به فروش می‌رسد.

حبیبی با اشاره به روز کارگر و تکریم مقام کارگران شریف کشور تصریح کرد: انتظار این است که دولت و مجلس تدابیری بیندیشند که ضمن حفظ ارزش کار و کارگر، چرخ‌های کم تحرک تولید سرعت لازم را پیدا کند.

وی با اشاره به هفته معلم و بزرگداشت یاد شهید مطهری اظهار داشت: یکی از ویژگیهای بزرگ شهید مطهری دشمن‌شناسی و مسئله‌یابی در جامعه ما بود. او عمر شریف خود را در راه مبارزه با دشمنان فکری ملت صرف کرد و نهایتاً هم در این راه به فوز شهادت نایل آمد.

حبیبی ادامه داد: مسئله‌یابی و کشف مشکلات مردم به ویژه در حوزه نظری از مختصات دستگاه فکری شهید مطهری بود. امروز حوزه‌های بزرگ کشور و نیز علما و فرهیختگان ما در حوزه و دانشگاه باید در کشف مسایل فکری جامعه، ‌‌ همان راه شهید مطهری را بروند اگر شهید مطهری نبود هزینه‌های انقلاب در مبارزه با کفر و نفاق و الحاد دو چندان می‌شد.

وی برگزاری نمایشگاه کتاب را یک فرصت برای عرضه کارهای علمی، فکری و نظری دانست و افزود: نمایشگاه امسال نقاط مثبت و کاستی‌هایی دارد که در آینده به آن می‌پردازیم.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در روز کارگر در دیدار با کارگران ا گفت: مقام معظم رهبری فرمودند «کارگران توقع خود را به ۱۰ برابر پیشرفت فعلی ارتقاء دهند.» لازمه تحقق این رهنمود آن است که دولت بستر کار و تلاش را در کشور فراهم کنند و فکری برای مبارزه با رکود و بیکاری کند چرا که بهترین دفاع از کارگر، ایجاد بهبود فضای اشتغال و نیز اصلاح قانون کار برای رفع نواقصی است که به ظاهر حامی کارگر اما در واقع به ضرر دعوت به کار کارگران است.

وی تصریح کرد: ملت ایران اگر بخواهد در اندازه مرجع پیشرفت علمی بشر ظاهر شود، شرط آن این است که فضای کسب و کار در کشور رونق گیرد، مشکلات و موانع صادرات برداشته شود. دولت واردات محصولات مشابه خارجی را کنترل و فرهنگ مصرف محصولات داخلی را ارتقاء دهد.

حبیبی در مورد حضور خاتمی در دانشگاه و واکنش دانشجویان بیان داشت: برخی از عناصری که در فتنه ۸۸ آتش بیار معرکه بودند بدون هزینه می‌خواهند حضور خود را در فضای سیاسی کشور عادی کنند. برخی رسانه‌های دوم خردادی هم می‌خواهند به این پروژه کمک کنند. این‌ها باید بدانند هر چیزی را نادیده بگیرند شعور سیاسی دانشجویان را نباید نادیده بگیرند. لذا باید برای آن پاسخی روشن داشته باشند. آقای خاتمی تا کنون حاضر نشده است فتنه ۸۸ و عوامل آن را صریحاً و به صورت رسانه‌ای محکوم کند.

وی در مورد سخنرانی رئیس جمهور در نمایشگاه کتاب، گفت: یک نقطه مهم مثبت در این سخنرانی اشاره به ضرورت فرهنگ مقاومتی بود. ولی اینکه رئیس دولت بگوید؛ «بدون شناسنامه جناحی از دولت انتقاد نکنید از همه می‌خواهم با شناسنامه حرف بزنند و بگویند به کجا وابسته هستند. به نام جناح حرف بزنند نه به نام ملت» ادبیات خوبی برای گفتگو با منتقدین نیست. اخلاق حکم می‌کند که مراجع عظام تقلید، علمای بزرگ، نخبگان و فرهیختگان دانشگاه را رئیس جمهور از خود نرنجاند. چون ممکن است منتقد دولت لزوماً به حزب و جناحی وابسته نباشد. از طرفی اگر به حزب و جناحی هم وابسته بود دولت نباید به این بهانه که منتقد از حزب و جناح خود نیست حرف و نقد او را نادیده بگیرد. از طر‌فی نباید تعلق به حزب و جناح در پذیرش حرف، در صورت درستی آن تأثیرگذار باشد.

وی در پایان اظهار داشت: اینکه گفته شود صاحبان فرهنگ نیاز به ارشاد و گشت ارشاد ندارند، این سئوال را پیش می‌آورد که فلسفه وجودی وزارت ارشاد چیست و تحمیل میلیارد‌ها تومان هزینه در این وزارتخانه به بودجه کل کشور چه معنا دارد. از سوی دیگر اگر مردم را «بهترین داور» می‌دانیم، باید در خصوص محصولات فرهنگی ناقد دولت نیز همین سیاست اتخاذ شده، نه آنکه از موضع برخورد و شکایت اقدام گردد. وزیر ارشاد اسبق لندن نشین هم می‌گفت: «وزارت فرهنگ» کافی است ضرورتی به وجود کلمه «ارشاد» نیست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز