خبرگزاری کار ایران

رحمانیان در گفت‌وگو با ایلنا:

برگزاری همایش دلواپسیم نشان از آزادی بیان منتقدان ژنو دارد

asdasd
کد خبر : ۱۶۵۴۵۹

در دولت گذشته تیم مذاکره کننده هسته‌ای مطلبی را مطرح می کرد و نشریات آن را منتشر می‌کردند بعد خودشان آن مطلب را تکذیب و از رسانه‌ها به جرم نشر اکاذیب شکایت می کردند.

مدیر مسئول روزنامه شرق با بیان اینکه در دولت گذشته رسانه‌ها اجازه انتشار مطالب انتقادی از تیم مذاکره کننده هسته‌ای را نداشتند، گفت: ‌ در دوره جدید، منتقدان تیم مذاکره کننده هسته‌ای ادبیاتی را به خدمت گرفته‌اند که احساسی بوده و از پشتوانه منطقی برخوردار نیست.

مهدی رحمانیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در مورد انتقاد مخالفان توافقنامه ژنو از نداشتن آزادی بیان در جامعه گفت: همین که گروهی توانستند در تهران همایش «دلواپسیم در پی توافق ضعیف» ‌ را برگزار کنند نشان از آن دارد که این افراد از آزادی بیان برخوردار بوده و البته هم باید این حق را داشته باشند.

مدیر مسئول روزنامه شرق با طرح این پرسش که آیا امکان برگزاری چنین همایشی در دولت قبل در انتقاد از عملکرد تیم مذاکره کننده هسته‌ای وقت وجود داشت، اظهار کرد: در همایش دلواپسیم شاهد بودیم که منتقدان تند‌ترین شعار‌ها و سخنرانی‌ها را علیه آقای روحانی و تیم مذاکره کننده هسته‌ای انجام دادند و پلاکاردهایی را به دست گرفتند که جای تعجب داشت.

وی با بیان اینکه دست اندرکاران و سخنرانان همایش دلواپسیم از توافقنامه‌ای که رهبری آن را تائید کردند، به عنوان توافق ننگین یاد می‌کنند، خاطرنشان کرد: ‌ ادبیاتی که توسط این گروه به خدمت گرفته شده درست نیست و پشتوانه منطقی ندارد. اصولا نقد باید همراه شفقت، هدفمند باشد اما ادبیات بکار گرفته شده توسط آنان احساسی بوده و نشانی از دلسوزی در آن دیده نمی‌شود.

رحمانیان با طرح این پرسش که اگر این آزادی عمل و آزادی بیان نیست پس آزادی بیان چیست، ادامه داد: ‌در دولت گذشته تیم مذاکره کننده هسته‌ای مطلبی را مطرح می‌کرد و نشریات آن را منتشر می‌کردند بعد خودشان آن مطلب را تکذیب و از رسانه‌ها به جرم نشر اکاذیب شکایت می‌کردند.

مدیر مسئول روزنامه شرق در خصوص ادعای معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد دولت دهم مبنی بر اینکه در دوره من رسانه‌ها در نقد سیاست هسته‌ای آزاد بودند، گفت: ‌در این ارتباط ایشان جز کذب حرف دیگری نزده است. او شخصا به رسانه‌ها زنگ می‌زد و می‌گفت فلان خبر را نباید کار کنید. آن‌ها اجازه انتشار خبر در مسائل هسته‌ای را نمی‌دادند و در ارتباط با مسائل غیر هسته‌ای نیز از افرادی که خوششان نمی‌آمد اجازه انتشار مطلب نمی‌داد.

وی افزود: ‌به طور مثال روزنامه شرق مطلبی از خانم فائزه هاشمی کار کرده بود که رامین با بنده تماس گرفت و گفت چون خانم هاشمی فتنه گر است نباید از او خبرکار شود. وقتی از او می‌پرسیدم مگر قانون آن‌ها را ممنوع القلم یا ممنوع المصاحبه کرده است به این گفته اکتفا می‌کرد که آن‌ها جزء فتنه گران هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز