خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

نظر شجونی درباره روحانی، هیات دولت و همایش دلواپسیم

asdasd
کد خبر : ۱۶۶۶۲۶

اینهایی که آمدند در لانه جاسوسی، همه آدم‌های سالم، دلسوز، دلواپس و خوش خط و ربط و خوش پرونده هستند / روحانی به جامعه روحانیت بازگردد و نصایح و پندهای آقای مهدوی کنی را گوش کند.

در هفته‌ای که گذشت، تقریبا همه اخبار تحت تاثیر «همایش دلواپیسم» قرار داشت. بیش از ۱۵ تن از منتقدان و مخالفان دولت در این همایش، سخنرانی کردند و اتهامات سنگینی را متوجه دولت کردند. اما دلواپسی منتقدان به این همایش ختم نشد و در مجلس نیز تعدادی از نمایندگان که از حاضران و سخنرانان همایش دلواپسیم بودند به ایراد سخنرانی پرداختند و دولت را متهم به وادادگی و زدن قفل به دهان منتقدان کردند. روز سه‌شنبه نیز این دلواپسان، محمدجواد ظریف را به مجلس فراخواندند و محمدجواد ظریف نیز در جواب دلواپسی آن‌ها گفت که ملت ایران، ملتی دلاور است و نه دلواپس. مرضیه افخم سخنگوی وزارت امور خارجه نیز تلاش وزارت خارجه بر رفع دلواپسی همه دلواپسان خبر داد و به آن‌ها توصیه کرد که به عزم و امید مردم تکیه کنند.

از دیگر سو، منتقدان برگزاری این همایش ابراز داشتند که این دلواپسی این افراد، از به خاطر افتادن منافع‌ فردیشان است و نه منافع ملی. آن‌ها بیان کردند که این دلواپسان در هشت سال گذشته کجا بودند و چرا آن وقت دلواپسی‌هایشان را بیان نمی‌کردند. برای پاسخ به این مسائل و شنیدن دلایل برگزاری این همایش، با جعفر شجونی عضو حزب موتلفه اسلامی و از شرکت‌کنندگان همایش گفت‌وگویی داشتیم.

شجونی در این مصاحبه، برگزارکنندگان این همایش را افرادی سالم، دلسوز، خوش خط و ربط و خوش پرونده‌ای دانست که از محدود شدن فضای آزادی بیان و تکرار یک توافق ضعیف دلواپسند. وی در این مصاحبه ضمن وارد کردن اتهامات سنگین به روحانی و کابینه او، مدعی شد که روحانی دیگر در شهرستان از حمایت مردمی برخوردار نیست و در این چهار سال عمرش تمام می‌شود. این فعال سیاسی اصولگرا چاره کار روحانی را، بازگشت وی به جامعه روحانیت مبارز می‌داند. مشروح این مصاحبه در ادامه می‌آید:

*** آقای شجونی! شما در همایش دلواپسیم شرکت کرده بودید؟

بله.

*** دلیل شرکت‌تان در این همایش چه بود؟

دلیل همان دلواپسی بود دیگر؛ عقیده‌ای به این مسئولان دولتی که به مذاکرات می‌روند، ندارم. رفته‌اند و قافیه را باختند لذا آمریکا خود را طلبکار می‌داند. امروز وزیر امور خارجه آمریکا گفت ایران باید تصمیمات سختی بگیرد. هر وقت آدم شل بیاد، سفت هم ‌می‌خورد.

*** فکر نمی‌کنید این حرف برخلاف گفته‌ها و حمایت‌های رهبر انقلاب است؟

نه، رهبر تماشا می‌کند و می‌بیند که اینها چه می‌کنند مگرنه ما تابع رهبری هستیم و آنها تابع رهبری نیستند. هر روز به چند نفر از اصحاب فتنه کار می‌دهند، پست می‌دهند و آدم‌‌های{…}، بی‌سرمایه و بی‌پایه را داخل حکومت می‌آوردند. اینها عقده‌گشایی می‌کنند و دلال فتنه هستند…

*** دلال فتنه؟!

خودش نمی‌داند که دارد چه کاری می‌کند.

*** آقای شجونی! رهبرانقلاب در هنگام دیدار هیات دولت که اولین دیدار هیات دولت با ایشان هم بود، مواضع آقای روحانی را در طی سالیان مختلف درست دانستند و…

کی؟

*** هفته دولت سال گذشته که هیات دولت به دیدار با ایشان رفتند…

کسی نمی‌تواند مخالفتی با رهبر بکند ولی عملا اینها دارند آدم‌های{…} را بر سرکار می‌آورند. این{…} را می‌بینی که این روزها، چه حرف‌هایی می‌زند…

***یعنی فکر می‌کنید که دولت با اقداماتش خلاف فرمایشات رهبری عمل کرده است؟

غلط می‌کند که خلاف عمل کند. نمی‌تواند عمل کند ولی تمایل دارد. آوردن{…} در دولت یعنی چه؟{…} اول منافق است که در فتنه ۸۸ سخنرانی کرد و در فساد{…} متهم است. قوه قضائیه باید این پرونده را اجرا کند که نکرد.

*** اگر شما این اتهام می‌زند و به قول شما درست است، چرا قوه قضائیه این حکم را اجرا نکرد؟

چه می‌دانم؟ قوه قضائیه پسر هاشمی رفسنجانی را چرا محاکمه نمی‌کند؟ سخنگوی قضائیه هی می‌گوید که در دست بررسی است که این مثل لوله‌کشی نوروزآباد است. در آن رژیم معرف بود که هر وقت چیزی به تعویق می‌افتاد می‌گفتند که این لوله‌کشی نوروزآباد است. اینهایی که آمدند در لانه جاسوسی، همه آدم‌های سالم، دلسوز، دلواپس و خوش خط و ربط و خوش پرونده هستند…

****حاج آقا! یکی از انتقاداتی که منتقدان برگزاری این همایش می‌گویند که چرا این افراد در سال‌های قبل که اختلاس‌های سه هزار میلیاردی یا تحریم می‌شدیم، دلواپس نبودند؟

آن وقت هم دلواپس بودند.

*** خب پس چرا این دلواپسی را ابراز نمی‌کردند؟

حالا ابراز کردند چون این دولت خیلی شل داده…

*** یعنی دولت قبلی سفت ایستاده بود؟

حالا دولت قبلی و بعدی شما باید بررسی کنید. شما هم حمایت چشم بسته از این دولت نکنید. وزیر کشور می‌گوید من در انتخاب استانداران هیچ دخالتی ندارم و معاون آنها را انتخاب کرده است. وقتی وزیر کشور می‌گوید من در استانداری‌ها دخالتی ندارم، معلوم است که دولت پاشیده است و منم پیشنهاد کردم برگزاری انتخابات را به وزارت کشور ندهید، به اداره سرجنگل‌بانی بدهید. این افراد وا دادند. شل آمدند که ما نسبت به خارجی‌ها سفت می‌خوریم. همینجور شما چشم بسته حمایت نکن. برو به شهرستان‌ها، ببینید{…} فک‌وفامیل‌های خودش را دارد می‌آورد. آخر کارمند جزیی شهرداری را رئیس کل{…} می‌کند. اینها فامیل‌بازی است. الان پرونده‌اش موجود است و برایش سریال درست کردند. می‌گویند ما فامیل‌سالاری نداریم، در حالی که دروغ می‌گویند.

*** فکر نمی‌کنید این اتهاماتی که شما نسبت به دولت وارد کردید، در دولت قبل هم وجود داشت. خیلی‌ها هم می‌گفتند که مسئولان دولت قبل هم فامیل‌سالاری را انجام می‌دادند…

بهرحال فامیل‌سالاری سالم با فامیل‌سالاری غیرسالم فرق می‌کند.

*** یعنی در دولت قبلی سالم بود و الان ناسالم شد…

باید توضیح بدهند. اول دروغی که گفتند این هست که، ظرف دو ماه بیکاری را برمی‌داریم و ارزانی را می‌آوریم.

*** این حرف را کی و کجا گفتند؟

مگر نگفتند ظرف دو ماه هم بیکاری را برمی‌داریم و هم ارزانی را می‌آوریم؟ گفتند دیگر. الان مردم به ما فحش می‌دهند.

*** آقای شجونی! در آن همایش عده‌ای بیان می‌کردند که دولت آزادی بیان را محدود کرده است. شما همین اعتقاد را دارید؟ ‌

من که از اول تا آخر آن همایش را نبودم که ببینم که کی، چه گفته است.

*** ارزیابی خودتان چیست؟

محدود کرده است که می‌گوید مخالفین بی‌سواد هستند و مخالفین جنجال می‌کنند. بعدش هم گفت که اول آدم باید دنیا بشناسد بعد انتقاد را بشناسد. این حرف یعنی چی؟ اگر آزادی است، ما هم آزادی بیان داریم. بروند از ما شکایت کنند و ما برویم دادگاه مدارک را ببریم.

***آقای شجونی! این اتهام که دولت آزادی بیان را محدود کرده است در تناقض با برگزاری این همایش‌ها نیست؟ چون اگر آزادی بیان محدود شده بود، منتقدان هم اجازه زدن این حرف‌ها و همایش‌ها را هم نداشتند.

در هر تظاهراتی و در هر بحثی دخالت می‌کند…

***چه کسی دخالت می‌کند؟

همین رئیس جمهور که این انتقادات را درست نمی‌داند. اینها جزو همان‌هایی هستند که می‌گفتند «زنده باد مخالف من». ما آزادیم اما اینهایی که سوءسابقه دارند،{…} باعثشرم دولت هستند.

***حاج آقا! خیلی از منتقدان این همایش می‌گفتند که ما هم در دولت سابق دلواپس بودیم اما اجازه حرف زدن نداشتیم. ارزیابی‌تان از ادعای این منتقدان چیست؟

اجازه داشتند و آن زمان نیز حرف می‌زدند و آزادی بود. اینجا جمهوری اسلامی است و هیچکس نمی‌تواند بگوید که ما اجازه نداشتیم. وقتی اجازه نمی‌دهند آدم می‌رود در لانه جاسوسی را باز می‌کند و آنجا مراسم را برگزار می‌کند. تازه آن سالنی که به درد می‌خورد را باید پرسید که چرا آن سالن را به این جوانان ندادند.

***نظرتان درباره حرف آقای روحانی مبنی بر اینکه منتقدان از زبان خود صحبت کنند و نه از زبان ملت ایران چیست؟

منتقدان از زبان خودشان حرف زدند اما او از زبان ملت ایران حرف می‌زند…

***بهرحال ایشان منتخب ملت ایران هستند؟

او منتخب نیمی از ملت ایران است. کسی به او رای نداده است.

*** کسی به او رای نداده؟!

نه، در به دیوار خورد و یک جوری او شد فلان. او الان حامی خاتمی و هاشمی رفسنجانی است. رهبری نجیب و بزرگوار است و صبر می‌کند تا ببیند که اینها چه{…} می‌کنند.

***آقای شجونی! فکر می‌کنید آقای روحانی چهار سال دیگر باز در انتخابات پیروز شود؟

ان شا الله در همین چهار سال عمرش تمام می‌شود. عقیده ندارم که با همین وضع بتواند ادامه بدهد. الان آقای سیدحمید روحانی دو صفحه نسبت به کارهای این دولت انتقاد کرده است. چرا جوابش را نمی‌دهند؟ سیدحمید روحانی که یک فرد پست، عقده‌ای و پست‌خواه که نیست. خدا شاهد است که من دلم برای آقای روحانی می‌سوزد که خودش را در چاله‌ انداخته است…

*** توصیه شما به آقای روحانی چیست؟

روحانی جزو جامعه روحانیت بود و چهار، پنج سالی است که قهر کرده و رفته است که به خاطر احمدی‌نژاد بود. اولا که به جامعه روحانیت بازگردد و ثانیا، بیاید و نصایح و پندهای آقای مهدوی کنی را گوش کند. او یک مرتبه رای‌ای آورد و رفت و رفت…

*** یعنی اگر آقای روحانی به جامعه روحانیت مبارز بازگردد، همه مشکلات حل می‌شود؟

به عقیده من باید مشکلش حل شود. او بد جوری وارد گود شده و شمشیر را علیه اصولگرایان از رو بسته و دارد ما را قلع قمع می‌کند.

*** اگر این حرف درست باشد، شاید دلیلش این است که اصولگرایان هم شمشیر را علیه آقای روحانی از رو بسته‌اند و از ایشان حمایت کردند و مدام در کارشان سنگ‌اندازی می‌کنند…

هر عملی، عکس‌العملی دارد. ایشان سنگ‌اندازی علیه اصولگرایان را شروع کرده که الان هم عکس‌العملش را می‌ببیند.

***دلیل‌تان چیست که می‌گوید روحانی شمشیر را علیه اصولگرایان از رو بسته است؟

خب مثل اصولگرایان عمل نکرده است. از جامعه روحانیت و جامعه مدرسین نظر نخواسته است و با چند عقده‌ای دور و بر خودش بسته و جلو می‌رود. دیگر کسی در شهرستان‌ها آن استقبال شاید و باید را ندارد و مورد حمایت جامعه اصولگرایی نیست.

' گفت‌وگو از: محمد ابراهیم ترقی‌نژاد

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز