خبرگزاری کار ایران

دبیر شورای صنفی دانشگاه صنعتی امیرکبیر:

تقدیم نامه ای درخصوص اتفاقات اخیر دانشگاه امیرکبیر به وزیر علوم

کد خبر : ۱۶۷۱۹۶

با توجه به نوع برخورد صورت گرفته با دانشجویان و موضع گیری‌های برخی جریانات خاص در دانشگاه تصمیم به تقدیم نامه‌ای در این خصوص به وزیر محترم علوم گرفتیم.

دبیر شورای صنفی دانشگاه صنعتی امیرکبیر از تقدیم نامه‌ای درخصوص اتفاقات اخیر این دانشگاه به وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خبر داد.
«احسان حمیدی» در این باره به ایلنا گفت: بعد از حضور سعید جلیلی در روز ۲۵ فروردین در دانشگاه امیرکبیر، ۷ دانشجو به کمیته انضباطی احضار شدند که احکام اولیه آن‌ها سه شنبه هفته گذشته صادر شد. همچنین ۴ نفر دیگر هم در همین خصوص به کمیته انضباطی احضار شدند. با توجه به نوع برخورد با این دانشجویان و موضع گیری‌های برخی جریانات خاص در دانشگاه تصمیم به تقدیم نامه‌ای در این خصوص به وزیر محترم علوم گرفتیم.

وی با اشاره به اینکه شورای صنفی به عنوان یک تشکل بی‌طرف در دانشگاه امیرکبیر خود را موظف به حمایت از حقوق دانشجویان می‌داند اظهار داشت: در این نامه با استناد به مدارک و عکس‌های موجود از اتفاقات روز ۲۵ فروردین، برخورد با دانشجویان را یکسویه اعلام کردیم. چرا که دانشگاه با مسببان اصلی درگیری‌ها که وابسته به جریانات خاصی هستند برخوردی نداشته است. درحالی که این افراد تا آنجا پیش رفتند که با استفاده از پرچم ایران با دانشجویان درگیر شدند.

این فعال دانشجویی با اشاره به احکام صادره از طرف کمیته انضباطی دانشگاه تصریح کرد: برای هر ۷ نفری که در رابطه با حضور سعید جلیلی در دانشگاه احضار شدند حکم توبیخ کتبی، با و بدون درج در پرونده صادر شده است. در بین این افراد ۳نفر حکم تعلیق معلق داشتند که با صدور حکم جدید به حالت اجرایی در خواهد آمد. با توجه به اینکه در آخرین هفته‌های نیمسال تحصیلی جاری به سر می‌بریم، صدور چنین حکمی تاثیر منفی دوچندان بر این افراد خواهد داشت.

حمیدی در ادامه از اعمال فشار به شورای صنفی دانشگاه امیرکبیر خبر داد و گفت: انتخابات شورای صنفی بنا بود در روزهای ۲۸ و ۲۹ اردیبهشت برگزار شود که با توجه به اینکه در روزهای آخر اردیبهشت حضور دانشجویان در دانشگاه کمرنگ‌تر است، درخواست دادیم این انتخابات زود‌تر برگزار شود. دانشگاه به این درخواست پاسخ منفی داد و در حالی که قرار بود ثبت نام دانشجویان برای انتخابات در روزهای شنبه تا چهارشنبه هفته گذشته برگزار شود، پرتال ثبت نام در اواخر وقت اداری روز یکشنبه باز شد. از طرف دیگر بدون دلیل موجه مهلت ثبت نام تا دیروز، شنبه تمدید شد و نحوه ثبت نام نیز از اینترنتی به دستی تغییر یافت. حضور جمعی دانشجویان وابسته به جریانات خاص برای ثبت در آخرین روز، شائبه‌هایی را ایجاد کرده است.

حمیدی همچنین به اقدام عجیب انجمن اسلامی جدید این دانشگاه اشاره کرد و گفت: درحالی که هیات نظارت بر تشکل‌های دانشجویی هنوز انتخابات جدید انجمن اسلامی را تائید نکرده، انجمن اسلامی طی بیانیه تندی شورای صنفی فعلی دانشگاه را زیر سوال برده و همچنین پیامکی با مضمون «ابهام، اخطار، احتمال تقلب در انتخابات شورای صنفی» به دانشجویان ارسال کرده است. این بیانیه بعد از نیم ساعت از سطح دانشگاه جمع آوری شد. شورای صنفی در این خصوص به کمیته انضباطی و هیات نظارت بر تشکل‌های دانشجویی شکایت کرده و منتظر پاسخی درخور در این باره است.

این فعال دانشجویی افزود: امیدواریم وزارتخانه به عنوان نهاد دولتی حامی حقوق دانشجویان به خواسته‌های شورای صنفی دانشگاه امیرکبیر توجه و در این باره اقدام کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز