خبرگزاری کار ایران

کنعانی مقدم در گفت‌وگو با ایلنا:

کوتاهی در برخورد با عاملان حادثه قم فضا را برای نیروهای خودسر باز کرد

asdasd
کد خبر : ۱۶۸۵۴۶

اگر با کسانی که در قم با رئیس مجلس چنین برخوردی داشتند به شکل جدی مقابله می‌شد امروز شاهد اینگونه رفتارها نبودیم. من معتقدم کوتاهی که در این خصوص رخ داد فضا را باز کرد تا گروه‌های خودسر به سایر مسئولان نظام نیز به شکل بی پروا حمله کنند.

یک فعال سیاسی اصولگرا در واکنش به تحرکات اخیر افراطیون گفت: اگر با کسانی که در قم با رئیس مجلس چنین برخوردی داشتند به شکل جدی مقابله می‌شد، امروز شاهد اینگونه رفتارها نبودیم. من معتقدم کوتاهی که در این خصوص رخ داد فضا را باز کرد تا گروه‌های خودسر به سایر مسئولان نظام نیز به شکل بی‌پروا حمله کنند.

حسین کنعانی مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به هجمه‌های اخیر علیه آیت‌الله هاشمی و همچنین سیدحسن خمینی گفت: هر اعتراض و تجمعی باید در چهارچوب قانون باشد. وزارت کشور و نیروی انتظامی باید جلوی هر بی‌قانونی را بگیرند.

وی افزود: اگر چنین تحرکاتی به یک روند تبدیل شود، هر کسی به خود اجازه می‌دهد که با هر بهانه‌ای و بدون رعایت قانون موارد اعتراضی خود را مطرح کند. در این صورت نمی‌توان توقع داشت که آزادی در چهارچوب قانون اساسی به اجرا در آید چراکه هر کسی تفسیر خود را از بحثآزادی دارد.

کنعانی مقدم یادآور شد: جریان‌هایی در کشور درصدد هستند تا دولت روحانی را وادار به عکس العمل و برخورد با روند فضای آزاد سیاسی کنند و با امنیتی کردن فضای سیاسی کشور مانع فعالیت جریان‌های قانونی شوند. این روند در برخی مواقع تحت عنوان انقلابی بودن و دلسوز نظام بودن شکل می‌گیرد.

وی ادامه داد: از اصول انقلابی بودن قانونمند بودن است. کسانی هستند که به دنبال نوعی فضای تهدید و فشار هستند تا بتوانند در این فضا خواسته‌های سیاسی خود را مطرح کنند در حالی‌که انقلاب ما نشان داده این افراد راه به جایی نخواهند برد.

این فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به اینکه برخورد گروه‌های خودسر با شخصیت‌های برجسته نظام، نشانه بارز این مسئله است که این افراد هیچ دلبستگی به نظام و جریان اصولگرایی ندارند، یادآور شد: دولت نیز باید فضارا برای انجام اعتراضات مردمی در چهارچوب قانون فراهم کند، به نظر می‌رسد تنها راه توسعه سیاسی در کشور ما تعادل در تحرکات سیاسی و جلوگیری از افراط و تفریط است.

وی افزود: اقدامات کسانی که به دنبال ساماندهی گروه‌های فشار هستند، برای این است که آنها نمی‌توانند در چهارچوب قانون فعالیتی انجام دهند. به نظر من اگر با کسانی که در قم با رئیس مجلس چنین برخوردی داشتند به شکل جدی مقابله می‌شد امروز شاهد اینگونه رفتارها نبودیم. من معتقدم کوتاهی که در این خصوص رخ داد فضا را باز کرد تا گروه‌های خود سر به سایر مسئولان نظام نیز به شکل بی پروا حمله کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز