خبرگزاری کار ایران

رییس اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری:

وکلا خدمات تخصصی خود در مورد مذاکرات ۱ + ۵ را در اختیار مسئولان قرار دهند

asdasd
کد خبر : ۱۶۹۹۸۴

بنده با ۷۰ سال سن و ۴۳ سال سابقه کار حرفه بالاخره متوجه این نشدم که چگونه افرادی مکرر بی‌صلاحیت تشخیص داده می‌شوند بعد ذی‌صلاحیت تشخیص داده می شوند / کانون‌ها و اتحادیه نمی‌توانند و نباید سیاسی باشند

رییس اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری با تاکید براینکه کانون‌ها و اتحادیه نمی‌توانند و نباید سیاسی باشند، اظهار کرد: اما مطلبی که مطرح است و جنبه سیاسی ندارد بحثمذاکرات ۵ + ۱ است که متخصصین وکلا باید خدمات تخصصی خود را در اختیار مسئولان قراردهند که این یک وظیفه است.

به گزارش خبرنگار ایلنا بهمن کشاورز طی سخنانی در افتتاحیه همایش اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری به میزبانی خراسان ضمن قدردانی از تلاش اعضای هیات مدیره کانون خراسان برای برگزاری این گردهمایی، دستور جلسه این نشست را بررسی لایحه جامع وکالت عنوان کرد و گفت: این لایحه سرنوشت وکلا و حق دفاع مردم را رقم خواهد زد. مطمئن باشید که همکاران شما در کانون‌های کشور و در اتحادیه به هیچ وجه در مورد این قانون منفعل نبوده‌اند و آنچه در این همایش اتفاق خواهد افتاد جای ویژه‌ای در تاریخ قضایی ایران خواهد داشت.

رییس اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری به انتخابات کانون مرکز که در اسفندماه سال گذشته برگزار شد اشاره کرد و افزود: نتیجه انتخابات کانون مرکز نشان داد که تمایل به سمت استفاده از مدیریت نیروهای جوان است و حکم عقل جز این نیست.

وی در مورد هدف این نشست اظهار کرد: هدف از این همایش رسیدن به یک متن از یک قانون پیشرو مطابق با ضوابط بین المللی است تا به دولت محترم و کمیسیون قضایی مجلس تقدیم کنیم که همه از وجود آن سرافراز باشند.

کشاورز به مسئله تائید یا رد صلاحیت برخی از کاندیداهای انتخابات هیات مدیره کانون‌های وکلا اشاره کرد و گفت: بنده با ۷۰ سال سن و ۴۳ سال سابقه کار حرفه بالاخره متوجه این نشدم که چگونه افرادی مکرر بی‌صلاحیت تشخیص داده می‌شوند بعد ذی‌صلاحیت تشخیص داده می شوند. این مسئله به ما نشان می‌دهد که استقلال کانون‌ها مطلبی بسیار جدی است و جنبه تفننی یا شعار ندارد. اگر مردم حق دفاعی دارند و باید این حق دفاع به وسیله وکلا اعمال شود، آن‌گاه باید بپذیریم که ویژگی‌های این وکیل باید همانی باشد که در مقررات بین المللی آمده است.

رییس اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری با اشاره به اجرای قانون مجازات اسلامی و تصویب قانون آیین دادرسی کیفری یادآور شد: مدتی است که قانون مجازات اسلامی درحال اجرا است و مشکلات آن آشکار شده است از این رو کانون‌ها از لحاظ آموزش باید مسائل را از طریق اساتید بزرگ آموزش دهند. مسئله قانون آئین دادرسی کیفری هم که در ۲۳ آبان سالجاری لازم الاجرا خواهد شد، قانون بسیار خوبی است و موارد بسیارمترقی در آن پیش‌بینی شده است.

کشاورز با تاکید براینکه کانون‌ها و اتحادیه نمی‌توانند و نباید سیاسی باشند، اظهار کرد: اما مطلبی که مطرح است و جنبه سیاسی ندارد بحثمذاکرات ۵ + ۱ است که متخصصین وکلا باید خدمات تخصصی خود را در اختیار مسئولان قراردهند که این یک وظیفه است.

رییس اتحادیه کانون‌های وکلای دادگستری همچنین به مشکل برخی از وکلای دربند اشاره کرد و خواستار حل این مسئله توسط مقامات قضایی شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز