خبرگزاری کار ایران

امیر سیاری در مراسم گرامی‌داشت سالروز آزاد خرمشهر:

اندیشه دفاعی امام مبنای محکمی در رویارویی با هرگونه تهدید است

asdasd
کد خبر : ۱۷۰۳۷۹

اندیشه دفاعی امام در پیوند با اندیشه‌های دفاعی مقام معظم رهبری است که دکترین راهبردی و بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران را مستحکم‌تر کرده و جبهه دشمن را برای اندیشیدن واقعی به گزینه‌هایی که روی میز دارد برحذر داشته و وی را بیمناک می‌کند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: هم اکنون مکتب و اندیشه دفاعی امام بعد از گذشت ۲۵ سال مبنایی محکم در رویارویی با هر گونه تهدید است واین اندیشه در پیوند با اندیشه های دفاعی مقام معظم رهبری است.

به گزارش خبرنگار ایلنا امیر حبیب‌اله سیاری در مراسم گرامی‌داشت سالروز آزاد خرمشهر که صبح امروز در حرم مطهر امام خمینی(ره) برگزار شد، در باره این عملیات گفت: عملیات بیت المقدس با رمز(یا علی بن ابیطالب(ع)) در ده اردیبهشت سال ۶۱ شروع شد و با ۲۶ روز تداوم عملیات در چنین روزی به اشغال ۵۷۵ روزه یا ۱۹ ماهه خرمشهر پایان داد.

وی یکی از مهمترین ویژگی‌های عملیات آزاد سازی خرمشهر را زمان کم برای اجرایی شدن چنین عملیاتی دانست و اظهار داشت: عملیات فتح المبین در فروردین ۶۱ پایان یافت و پس از آن عملیات بیت المقدس آغاز شد که برای اجرایی شدن این عملیات زمان لازم بود تا نیرو، تدارکات و تجهیزات را آماده کنیم اما می‌بینیم وقتی عملیات فتح‌المبین پایان یافت در یک زمان کوتاه نیروی عظیم آماده می‌شود تا عملیات بیت‌المقدس را اجرا کند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: در این عملیات ۶ هزار کیلومتر و دو برابر عملیات فتح‌المبین از کشورمان را توانستیم از نیروهای اشغالگر پس بگیریم و قابل توجه این است که برای اجرای یک عملیات یک مداومت ۲۶ روزه صورت گرفت آن هم در برابر نیرویی که تا بن دندان مسلح بود و اظهار داشته بود که اگر خرمشهر را فتح کنیم کلید طلایی بصره را به ما تحویل می‌دهد و این تداوم ۲۶ روزه از عجایب روزگار است.

امیر سیاری یکی از مهمترین عملیات‌ها را عملیات عبور از رودخانه عنوان کرد و ابراز داشت: در شب عملیات و در طی چند ساعت ۴۰ هزار نیرو، ۲ هزار و ۵۰۰ خودرو عبور داده شد و توانستیم ۱۰هزار و ۲۵ کیلومتر پیش روی کنیم

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران نتایج سیاسی و نظامی و اثرات پیروزی در این عملیات را در محیط ملی و بین المللی قابل توجه دانست و افزود: در بعد نظامی ما توانستیم به هدف مشخص شده دسترسی پیدا کنیم و خرمشهر را آزاد کنیم و دشمن را تا پشت مرزهای کشورمان عقب برانیم.

وی با بیان اینکه در عملیات آزاد سازی خرمشهر ماشین جنگی دشمن که ۳۰ کشور جهان آنرا پشتیبانی می‌کردند منهدم شد تصریح کرد: در این عملیات ۵ لشگر نظامی از بین رفت و ۱۸ هزار اسیر به دست جمهوری اسلامی افتاد و نیروهای عراقی ۱۶ هزار کشته و مجروح را متحمل شدند.

امیر سیاری در خصوص نتایج سیاسی عملیات بیت‌المقدس یاد آور شد: ما در این عملیات به هدف استراتژیکی مشخص شده از اول دفاع مقدس دست یافتیم و آن این بود که براساس رهنمودهای امام راحل جنگ ما، جنگ است و عزت و شرف ما در گروی آن که در پی اش، دشمن را تنبیه کردیم و از کشورمان بیرون.

وی قرار گرفتن جمهوری اسلامی ایران در بین کشورهای منطقه، فرامنطقه ای و بین‌المللی در سطح برتر، در انفعال قرار گرفتن دشمن و اعتراف کارشناسان دفاعی دنیا به شایستگی رزمندگان ملت ایران را از دیگر نتایج سیاسی عملیات بیت المقدس توصیف کرد و افزود: کشورهای منطقه، فرامنطقه و کشورهایی که از نیرو تا تجهیزات به دشمن کمک کرده بودند آگاه شدند که عزم ملت در دفاع از انقلاب و ارزش‌های انقلاب چقدر است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران عملیات بیت‌المقدس را نقطه عطفی در دفاع مقدس اعلام کرد و تاکید کرد: پس از این عملیات دشمن دیگر منفعل شده بود و جایگاهی برای عرضه اندام نداشت که اینها با ایثار و از خودگذشتگی رزمندگان کشورمان به دست آمد و نشان داد پرورش یافتگان انقلاب و مکتب ولایت و فرزندان امام مصمم هستند از دین، انقلاب و ارزش‌های آن دفاع کنند و جمهوری اسلامی ایران سرفراز باشد.

امیر سیاری اولین عامل موفقیت عملیات بیت المقدس را بهره‌گیری از اندیشه‌های دفاعی حضرت امام دانست و گفت: حاکمیت معنویت در سراسر کشور و صحنه‌های نبرد، وجود روحیه انقلابی، ایثارگری و شهادت طلبی در میان ملت و رزمندگان، ابتکار و خلاقیت و توجه به همه توانمندی‌های درون نظام برای طراحی و اجرای عملیات وجود انسجام و وحدت کامل در میان مردم و نیروهای مسلح، هم افزایی و یکپارچگی میان کلیه نیروهای مسلح، درصحنه بودن مردم و توکل به خدا و توسل به ائمه اطهار از دیگر عوامل موفقیت این عملیات بود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: هم اکنون و مکتب و اندیشه دفاعی امام بعد از گذشت ۲۵ سال مبنایی محکم در رویارویی با هر گونه تهدید است و این اندیشه در پیوند با اندیشه‌های دفاعی مقام معظم رهبری است که دکترین راهبردی و بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران را مستحکم‌تر کرده و جبهه دشمن را برای اندیشیدن واقعی به گزینه‌هایی که روی میز دارد برحذر داشته و وی را بیمناک می‌کند.

وی با تاکید براینکه عزم راسخ، همت بلند و روحیه سلحشوری ملت ورزمندگان آمادگی دفاع در برابر هر تهدیدی را دارد بیان داشت: ما تحت تدابیر مقام معظم رهبری از کشور، انقلاب و ارزش‌های انقلاب دفاع کرده و راه شهدا را ادامه داده و پوزه دشمن را به خاک می‌مالیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز