خبرگزاری کار ایران

آذر منصوری در یزد:

ثبت نام ۹۳ درصدی مردم، واکنش به اختلاس‌های میلیاردی بود

asdasd
کد خبر : ۱۷۰۶۶۴

وی افزود: پیروزی در دوم خرداد با اجماع بین همه نیروهای اصلاح طلب صورت گرفت و اگر این اجماع نبود این رخداد حاصل نمی شد.

عضو شورای مشورتی حجت الاسلام و المسلمین سید محمد خاتمی گفت: ثبت نام ۹۳ درصدی مردم در هدفمندی یارانه‌ها، واکنش یه اختلاس های میلیاردی بود.

به گزارش ایلنا از یزد، آذر منصوری شنبه شب در جمع حدود ۷۰ نفر از فعالان فرهنگی سیاسی یزد با اشاره به اینکه این شهر در طول تاریخ کمترین تهاجمات را شاهد بوده است، گفت: از این رو یزد دارای بافت جمعیتی اصیل است.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره دوم و سوم خرداد گفت: باید به روح شهدای حماسه آفرین سوم خرداد درود فرست چراکه مقدار قابل توجهی از خاک کشور در اختیار دشمن قرار داشت که با همت این عزیزان به کشور بازگشت.

منصوری همچنین با اشاره به دوم خرداد ۷۶ و نقش مردم در آن حماسه گفت: مردم ایران در آن روز عزم خود را برای تغییر فضای کشور بکار گرفتند و مردی از یزد، در این روز تحول آفرین شد.

وی افزود: پیروزی در دوم خرداد با اجماع بین همه نیروهای اصلاح طلب صورت گرفت و اگر این اجماع نبود این رخداد حاصل نمی شد.

عضو شورای مشورتی حجت الاسلام خاتمی با حماسه بی بدیل خواندن ۲۴ خرداد ۹۲ گفت: در این سال بیشترین دوراندیشی و انسجام نیروهای اصلاحات را شاهد بودیم و نتیجه نیز حاصل شد. همچنانکه رقیب سعی دارد تا این انسجام میان نیروها و دولت از بین برود.

منصوری با اشاره به شرایط فعلی هم گفت: دولت آقای روحانی وارثشرایطی است که به قول ایشان پس از آواربرداری میزان خسارت ها مشخص می شود که برای نمونه می توان به کمبود گندم استان ها و خزانه خالی دولت برای پرداخت حقوق کارمندان در هنگام تحویل دولت اشاره کرد.

این فعال سیاسی گفت: دولت تلاش دارد تا فضای سیاسی را تغییر دهد و باید گفت نسبت به فضای پیش از انتخابات ۹۲، شاهد گشایش هایی هستیم.

آذر منصوری در ادامه به بیان شرایط اقتصادی و اجتماعی کشور پرداخت و گفت: ثبت نام ۹۳ درصدی مردم در یارانه ها، نشانگر مسائل مختلف مبتلا به اجتماعی جامعه است.

وی در عین حال این میزان ثبت نام مردم را واکنش به اختلاس های میلیاردی عنوان کرد.

این فعال سیاسی با اشاره به آمار اخیر ثبت احوال هم گفت: نرخ طلاق در روستاها ۸ درصد افزایش یافته و از این میزان می توان به وضعیت شهرها پی برد.

آذر منصوری در بخش دیگری از سخنان خود به شاخص مشارکت سیاسی زنان در ایران پرداخت و گفت: بنابر اعلام سازمان های بین المللی ایران رتبه ۱۳۰ را از ۱۳۹ کشور دارد.

وی افزود: تنها وزیر کابینه در نظام جمهوری اسلامی در دولت سابق به فعالیت پرداخت که بدان روش برکنار شد.

وی در پایان سخنان خود با طرح این مسئله که باورمان شده دولت قرار است همه مشکلات را حل کند، گفت: دولت نمی تواند و قرار نیست همه مشکلات جامعه را حل کند، بلکه نخبگان و مردم باید از حوزه های کوچک تر فعالیت های خود را آغاز کنند و با نهضت مسئولیت پذیری در کشور مواجه شویم.

آذر منصوری همچنین با ضرورت گسترده تر کردن چتر اصلاحات در کشور گفت: باید با همه افراد و گروه هایی که دل در گرو آینده کشور دارند، مشارکت کرد تا کشور از خطر افراط گرایی نجات یابد.

این مراسم باحضور فعالان سیاسی یزد در دفتر موسسه جوادالائمه «ع» برگزار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز