خبرگزاری کار ایران

میرلوحی در گفت‌وگو با ایلنا:

استقلال نهادهای نظامی و انتظامی منافع ملی را تقویت می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۷۰۸۰۴

گروه‌های دلسوز با متانت و صبر عملا درحال به انزوا کشیدن افراطیون هستند. توصیه من به اصلاح‌طلبان این است که با متانت و تدبیر جریان تندرو را کنار بزنند و عصبی نشوند تا فضا برای شخصیت‌های بااصالت و معتدل فراهم شود.

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: افراطیون به مسائل ارزشی و دینی به عنوان یک ابزار نگاه می‌کنند. برای همین آنها فکر می‌کنند که می‌توانند با این ابزار هرگاه که خواستند به هاشمی، ‌ خاتمی و حتی لاریجانی توهین کنند.

سیدمحمود میرلوحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به تحرکات افراطیون علیه دولت و شخصیت‌های سیاسی کشور گفت: تشدید فعالیت‌های این گروه‌ها نشان می‌دهد که دوره طلایی هشت ساله آنها که توام با بی‌احترامی به شخصیت‌هایی همچون آیت‌الله ناطق نوری، سیدحسن خمینی و آیت‌الله‌هاشمی بود، تمام شده است.

وی افزود: برای این گروه دشوار است که از منافع خود دست بردارند، این جماعت فرصت‌طلب از اینکه گفته می‌شود تحمل دولت بالا است دارند بیش از حد سوء‌استفاده می‌کنند.

میرلوحی با بیان اینکه انجام چنین اقداماتی از سوی افراطیون چندان عجیب نیست، گفت: اظهارات سرلشکر فیروزآبادی کاملا به جا و ارزشمند بود و باید آن‌را مغتنم شمرد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با اشاره به حادثه ۲۲ بهمن قم و همچنین حادثه حرم امام راحل یاد‌آور شد: برخی رسانه‌ها به شکل گسترده مواضع افراطیون را بازتاب می دهند و علیه دولت و جریان اعتدال برنامه‌ریزی می‌کنند. اینکه امروز توسط یکی از افراد برجسته نیروهای مسلح به این رسانه‌ها توصیه می‌شود از اقدامات افراطی فاصله بگیرند را باید به فال نیک بگیریم. ما امیدواریم که این رسانه‌ها به شکل همه جانبه به وصیت‌نامه امام(ره) بازگردند.

میرلوحی یادآور شد: امام همواره تاکید داشتند که نیروهای مسلح نباید در دسته‌بندی‌های گروهی و جناحی قرار بگیرند، چراکه جریان‌های سیاسی روزی شکست و روزی پیروزی را تجربه می‌کنند اما نیروهای مسلح باید همواره در اعتلا باشند.

وی افزود: همین رسانه‌ها و افراطیون روزی احمدی نژاد را اصل اسلام و انقلاب می‌دانستند و امروز می‌پرسند نردبان احمدی‌نژاد که بود.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به لغو سخنرانی سیدحسن خمینی در لرستان گفت: من اطلاع دارم که یکی از همین آقایان با حضور در شورای تامین شهرستان بروجرد تهدیداتی برای لغو سخنرانی سیدحسن خمینی مطرح می‌کند. درحالیکه می‌بینیم بجای برخورد با این فرد از این اقلیت حمایت شده است.

وی با تاکید بر اینکه استقلال نهادهای نظامی و انتظامی موجب تقویت منافع ملی می‌شود، گفت: متاسفانه طی سال‌های اخیر برخی جریان‌ها از رانت‌هایی برخوردار بودند و حتی توانستند از ظرفیت تریبون‌های عمومی سوءاستفاده کنند و گاهی نیز رسانه ملی در اختیار آنها قرار گرفت تا در آن علیه شخصیت‌های برجسته کشور اظهارنظر کنند.

میرلوحی با بیان اینکه در سال‌های اخیر با چه توجیه عقلی و شرعی تریبون‌ها در اختیار اقلیت دلواپس قرار گرفت، افزود: اگر مقامات قضایی بدون تبعیض با این افراد برخورد کنند، قطعا اقدامات آنها محدود خواهد شد. امروز که مشخص شده حادثه قم و بسیاری از تحرکات افراطی دیگر از سوی چه کسانی صورت گرفته، مجلس و قوه قضاییه باید با آنها برخورد کنند. البته ما طرفدار خشونت نیستیم.

وی با بیان اینکه افراطیون به مسائل ارزشی و دینی به عنوان یک ابزار نگاه می‌کنند. برای همین آنها فکر می‌کنند که می‌توانند با این ابزار هرگاه که خواستند به هاشمی، ‌ خاتمی و حتی لاریجانی توهین کنند. علاوه بر این آنها تلاش می‌کنند تا از عواطف و احساسات یک اقلیت جوان سوءاستفاده کنند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: امروز از وزارت کشور انتظار می‌رود که از استانداران و فرمانداران خود بخواهد به شکل جدی در مقابل این اقدامات بایستند و دولت را پشتیبانی کنند. برای همین باید نشست‌های دائمی میان مسئولان و نخبگان کشور برگزار شود تا افراطیون نتوانند مثل امروز بیش از حد خود از امکانات کشور برخوردار شده و هیاهو به‌پا کنند.

وی افزود: این جریان در ۸ سال گذشته و حتی قبل از آن در دولت خاتمی نتوانستند با کفن‌پوشی‌ها و اقدامات خود به نتیجه برسند برای همین به آنها توصیه می‌کنم که به قانون اساسی عمل کنند واگر واقعا دلواپس ارزش‌ها هستند دست از این رفتارهای خود بردارند چراکه همین امروز نیز دولت باید سال‌ها تاوان رفتار گذشته آنها رابدهد.

میرلوحی خاطرنشان کرد: این رفتارهای افراطی تنها در کشورهای کمونیستی و کره شمالی وجود دارد و هیچ جای دیگر جواب نخواهد داد. گروه‌های دلسوز با متانت و صبر عملا درحال به انزوا کشیدن افراطیون هستند. توصیه من به اصلاح‌طلبان این است که با متانت و تدبیر جریان تندرو را کنار بزنند و عصبی نشوند تا فضا برای شخصیت‌های بااصالت و معتدل فراهم شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز