خبرگزاری کار ایران

دبیر ستاد بزرگداشت امام خمینی(ره):

سخنرانی رییس جمهور در مرقد امام به خواست مردم و با هدف تقویت دولت است

asdasd
کد خبر : ۱۷۰۸۴۳

برخلاف این تحلیل‌ها، امروز مشاهده می‌کنیم که دنیا تک قطبی نیست و از نظم نوین جهانی هم خبری نیست و بسیاری از حوادثی مانند اکراین و جنگ‌های منطقه‌ای ناشی از این پیامد است که ابرقدرت‌ها در جهت حفظ منافع خودشان با ایده‌های جدیدی در حال برنامه‌ریزی‌اند.

دبیر ستاد بزرگداشت امام خمینی(ره) بر لزوم توجه به هجمه‌های فرهنگی تاکید کرد و گفت: اینکه اگر جامعه بشری خطر هجمه‌های فرهنگی را با روش‌های مبتذل درک نکنند سونامی و انفجار فرهنگی همه ملت‌ها را می‌برد.

به گزارش خبرنگار ایلنا حجت الالسلام و المسلمین محمد علی انصاری در نشست خبری ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(ره) که صبح امروز برگزار شد گفت: در این نیم قرن حوادثبزرگی در دنیا وکشورمان اتفاق افتاده است اما دو رخداد ظهور و بروز و پیدایش مکتب تحول آفرین سیاسی حضرت امام(ره) و غروب و افول نظام فکری سیاسی مارکسیسم از شاخص‌ترین رخدادها بوده است.

وی پیام ۱۵ خرداد را احیاگری مکتب‌های آسمانی دانست و اظهار داشت: پیام فروپاشی شوروی هم پیام زوال و شکست همه فلسفه‌های مادی که بر بشریت حکومت کرده بود.

دبیر ستاد بزرگداشت امام خمینی(ره) ادامه داد: تا زمانی که فروپاشی شوروی اتفاق نیفتاده بود، ‌همه تحلیلگران اعتقاد داشتند که همه تغییرها و مسائل مهم دنیا حول محور تعارض شرق و غرب است و همه اندیشه‌ها در سایه و حاشیه آنها حرکت می‌کنند.

انصاری با بیان اینکه دنیا با اینکه پیام ۱۵ خرداد را درک کرده بود ولی سعی می‌کرد در اذهان بین‌المللی این را القا کندکه پیام ۱۵ خرداد غیر قابل اتکاء است تصریح کرد: وقتی فروپاشی مارکسیسم رخ داد به بشریت القا شد که جهانخواران سعی می‌کنند به سمت دنیایی تک قطبی حرکت کنند و بشریت باید حاکمیت یک ابر قدرت را بپذیرد. گروهی سعی کرده‌اند این را القا کنندکه دنیا به سمت دهکده جهانی، جهانی شدن و نظم نوین جهانی نزدیک می‌شود و بشریت باید به این نظم تن دهد.

وی افزود: برخلاف این تحلیل‌ها، امروز مشاهده می‌کنیم که دنیا تک قطبی نیست و از نظم نوین جهانی هم خبری نیست و بسیاری از حوادثی مانند اکراین و جنگ‌های منطقه‌ای ناشی از این پیامد است که ابرقدرت‌ها در جهت حفظ منافع خودشان با ایده‌های جدیدی در حال برنامه‌ریزی‌اند.

دبیر ستاد بزرگداشت امام خمینی(ره) با اشاره به اهتمام بیشتر جامعه بشری به مسائل فرهنگی خاطر نشان کرد: قدرت‌های مستکبر بیشترین سرمایه و تلاش خود را به مبارزه و جنگ فرهنگی درپهنه جهانی معطوف کرده‌اند.

انصاری مسئله هجمه و تهاجم فرهنگی را منحصر به ایران ندانست و با بیان اینکه مسئله تهاجم فرهنگی در پهنه همه اندیشه‌ها و کشورها باید تصور شود ابراز داشت: قدرت‌های استکباری حتی با مبتذل‌ترین روش‌ها به عنوان ابزار فرهنگی استفاده می‌کنند.

وی با بیان اینکه اگر جامعه بشری خطر هجمه‌های فرهنگی را با روش‌های مبتذل درک نکنند سونامی و انفجار فرهنگی همه ملت‌ها را می‌برد، ابراز داشت: این سونامی در حال شکل گیری است اما امروز بیش از گذشته ملت‌ها و اقشار جامعه گوش شنوا برای شنیدن مسائل فرهنگی در دنیا را دارند.

دبیر ستاد بزرگداشت امام خمینی(ره) با تاکید بر اینکه بشریت تشنه اهداف، برنامه ها و حقایق ناب بشری است، بیان کرد: ملتی که عقبه فرهنگی‌اش اسلام، تشیع و پیام ۱۵ خرداد است، می‌تواند با همه فرهنگ‌های مهاجم مقابله کند. اما این مقابله نیز دارای شروطی است.

انصاری در خصوص شرایط مقابله با تهاجم فرهنگی یادآور شد: ما باید در وهله اول نیاز فرهنگی خود و جامعه بشری را بشناسیم، دروهله دوم، ابزار و امکانات فرهنگی را بشناسیم و بعد در راستای بهره‌وری از این ابزارها برای یک استفاده هدفمند تلاش کنیم و از خنثی کردن تلاش‌هایمان پرهیز کنیم. هر چند که یکی از مشکلات این است که ما در مسیر بهره‌برداری‌های سیاسی ابزارهای فرهنگی کارآمد خود را ناکارآمد جلوه می‌دهیم.

وی با بیان اینکه نباید فکر کنیم که با استفاده از حربه‌های کهنه‌ای چون تکفیر، تبعیض، زور و چوب و چماق می‌توان موفق بود، تاکید کرد: هیچ فرهنگی با زور و چماق در دینا به پیش نمی‌رود.

دبیر ستاد بزرگداشت امام خمینی(ره) ادامه داد: یکی از بهترین راه‌هایی که در گذشته جواب داده و امروز نیز جواب می‌دهد این است که به الگوهای خودمان در مسائل فرهنگی تکیه کنیم و از آنها مدد بگیریم و یکی از مهمترین عوامل در پیروزی انقلاب وجود الگویی به نام امام بود. اگر بخواهیم برای بشریت یک الگوی مدیریتی را ارائه بدهیم، آن فرد الگو امام است.

انصاری با تاکید بر اینکه ما بعد از ۵۰ سال از رخ دادن حادثه ۱۵ خرداد و ۳۵ سال از پیروزی انقلاب هنوز راه معرفی امام را نمی‌دانیم، گفت: علت این است که ما در معرفی امام و دین یک طرفه عمل کرده‌ایم و اگر بحثتعامل بود. فقط نمی پرسیدیم که انتظار امام، دین و انقلاب از شما چیست بلکه اول می پرسیدیم که انتظار شما از امام، دین و انقلاب چیست و متوجه وجود طیف‌ها در میان مردم می‌شدیم که این طیف‌بندی شرط موفقیت است.

وی با بیان اینکه در دفاع از امام و انقلاب توجه به برخی از آفت‌ها را نداشته‌ایم، به تشریح برخی از آفت‌های معرفی امام پرداخت و افزود: اولین آفت، معرفی تک بعدی امام است و این در حالی است که ما باید امام را الگویی همه جانبه و چند بعدی نشان بدهیم.

دبیر ستاد بزرگداشت امام خمینی(ره) دومین آفت معرفی امام را انحصاری کردن امام دانست و اظهار داشت: اینکه هیچ کس حق ندارد امام را به خودش، جناح و ایده‌هایش پیوند بزند و بگوید که امام برای ماست و برای دیگران نیست، جای تاسف است.

انصاری استفاده ابزاری از امام خمینی(ره) را دیگر عامل عدم معرفی درست در معرفی امام خمینی(ره) اعلام کرد و خاطرنشان کرد: کسانی که اعتقاد به امام ندارد در فرصت‌های مناسب و مختلف پرچمدار علم امام می‌شوند و همه را به ارتداد محکوم می‌کنند و باید جلوی این مسئله را گرفت.

وی ادامه داد: مشکل دیگر حذف باب اجتهاد در اندیشه‌های امام است ما نباید طوری فضاسازی کنیم که کسی جرات نکند که در باب اندیشه‌های امام اجتهاد کند.

دبیر ستاد بزرگداشت امام خمینی(ره) ادامه داد: یکی از برنامه‌های اثرگذار در ایجاد شناخت صحیح از امام، مراسم بزرگداشت ایشان است. هر چند که ایشان به تجلیل من و شما نیازی ندارد اما بشریت امروز محتاج شناخت معرفت سیاسی امام‌اند و ۱۴ خرداد این بستر را فراهم می‌کند. توفیق داشته‌ایم در ۲۵ سال گذشته و با همکاری همه دولت‌ها این مراسم را برگزار کنیم و در دولت تدبیر وامید که اعضایش از السابقون در انقلاب و شاگرد امام بوده‌اند در حال برنامه‌ریزی این مراسم هستیم.

انصاری با تاکید براینکه ۱۴ خرداد روز تجدید میثاق با امام و بیعت با و لایت و رهبری است، تصریح کرد: برنامه ۱۴ خرداد از ساعت ۹ صبح با حضور همه قشرها و شخصیت‌ها و با سخنرانی رهبر فرزانه انقلاب آغاز می‌شود و همه مردم از بیانات سرنوشت ساز ایشان در این روز استفاده می‌کنند هر چند که قبل از سخنان مقام معظم رهبری، همه ساله سخنرانی آیت الله سید حسن خمینی را داریم و در شب ۱۴ خرداد هم حرم مطهر آماده حضور مردم و سخنرانی رئیس جمهور خواهد بود.

وی افزود: این اولین سالی است که در دولت تدبیر و امید این مراسم بزرگداشت برگزار می‌شود و به خواست مردم و با هدف تقویت دولت، آقای روحانی در این مراسم سخنرانی خواهند داشت.

وی در خصوص مهمانان خارجی این برنامه ابراز داشت: صدها نفر از شخصیت های خارجی مختلف با همکاری دولت و با قوت به کشور اعزام می شوند و از دهم خرداد ماه نیز عزیمت آنها به کشور آغاز می‌شود و درمیان آنها شخصیت‌هایی از کشورهایی مانند اندونزی، لبنان، ‌چین، افریقای جنوبی، سوئد، انگلیس، ایتالیا، ‌آمریکا و کشورهای همسایه‌مان حضور دارند.

دبیر ستاد بزرگداشت امام خمینی(ره) با بیان اینکه در این مراسم مهمانانی هم از اقلیت‌های دینی حضور دارند یادآور شد: علاوه بر حضور این‌ها، برنامه‌هایی هم در کلیساها، کنیسه‌ها و محل‌های عبادت زرتشتیان برگزار می‌شود.

انصاری با تشکر از همکاری دولت، سپاه و بسیج اظهار داشت: ما آمادگی پذیرایی بیش از یک میلیون نفر را در تهران داریم که در طول این مراسم نیز همه زائران تحت پوشش بیمه رایگان هستند.

وی ادامه داد: وزارت اطلاعات، نیروی انتظامی، سپاه پاسداران و کلیه دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی نیز با برادری و یک‌دلی در حال برنامه‌ریزی و تامین امنیت این مراسم نیز هستند.

انصاری درپایان به بیان همایش‌ها، جشنواره‌ها، تولیدات فرهنگی که قرار است به مناسبت بزرگداشت امام خمینی برگزار شوند، پرداخت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز