خبرگزاری کار ایران

علی لاریجانی: / تکرار

امام خمینی به لوازم مردم سالاری دینی اعتقاد داشت

asdasd
کد خبر : ۱۷۱۱۹۸

چون در فضایی که امام می‌زیست حضور داشتیم، شاید بزرگی حرکت ایشان را حس نکنیم چون امام آن نیت که در بعثت نبوی بود را برجسته کردند و در طول تاریخ هیچ‌کس نتوانست چنین کاری کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: امام نه تنها به مردم سالاری دینی توجه داشت بلکه به لوازم آن نیز اعتقاد داشت و برای تحقق فرهنگ اسلامی تلاش‌های فراوانی در این زمینه انجام داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا علی لاریجانی پس از حضور نمایندگان مجلس درحرم مطهر امام خمینی(ره) و تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل، با تبریک بعثت پیامبر اسلام(ص) اظهار کرد: انقلاب پیامبر(ص) بر محور توصیه مبارزه با ظلم، ایجاد قسط و عدالت و حکومت مردم سالاری در جهان بود.

وی ادامه داد: هر چند زحمات پیامبر(ص) و اولیاءاسلام پس از آن در طوفانی که امویان و عباسیان به راه انداختند به سکون گرایید مخصوصا در زمان حکومت عباسیان که با پرچم ادامه دهنده راه پیامبر(ص) و اولیاشان برافراشته شد اما نه تنها به آرمان‌های بلند ایشان دست نیافت بلکه تبدیل به یک روحیه اشرافیتی و سلطنتی تبدیل شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پس از پیامبر(ص) نهضت‌هایی به وجود آمدند تا راه ایشان را ادامه دهند، ادامه داد: اما آنها دوام نیاوردند و این امام(ره) بود که توانستند دوباره به آرمان‌های صدر اسلام بازگردند و آن را زنده کنند.

لاریجانی ادامه داد: چون در فضایی که امام می‌زیست حضور داشتیم، شاید بزرگی حرکت ایشان را حس نکنیم چون امام آن نیت که در بعثت نبوی بود را برجسته کردند و در طول تاریخ هیچ‌کس نتوانست چنین کاری کند.

وی بابیان اینکه مردم سالاری براساس نه شرقی و نه غربی استوار است ابراز کرد: سرمایه این حرکت بر محور عقلانیت است و افراطیون به خاطر عدم توجه به این محور گرفتار این جریان شدند و اسلام را از عقلانیت جدا کرده‌اند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ویژگی دیگر تفکر امام را همه جانبه‌گرایی اسلام خواند وگفت: امام نه تنها به مردم سالاری دینی توجه داشت بلکه به لوازم آن نیز اعتقاد داشت و برای تحقق فرهنگ اسلامی تلاش‌های فراوانی در این زمینه انجام داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز