خبرگزاری کار ایران

مافی در دومین نشست کمیته بانوان ستاد اجرایی بزرگداشت حضرت امام(س):

فقه پویا راهگشای نیازهای مسلمانان است

کد خبر : ۱۷۱۲۷۷

نگاه به زنان بر دو مبناست، یا کرامت به زن و یا نگاه ابزاری و نگاه حضرت امام به زن کرامتی بود. بر اساس فرمایشات و عملکرد حضرت امام زنان از نظر ایشان می توانستند جلوتر از مردان در میدان ها فعالیت کنند. از نظر ایشان زنان باید در کنار تربیت فرزندان و انسانسازی نقش موثری در اداره مملکت به عهده بگیرند.

دومین جلسه کمیته بانوان ستاد اجرایی حضرت امام(س) امروز دوشنبه صبح در محل نشرآثار امام با حضور نمایندگان و مشاوران امور زنان و خانواده دستگاه های اجرایی به ریاست پروانه مافی رئیس کمیته زنان و خانواده ستاد بزرگداشت برگزار شد.

به گزارش ایلنا، رئیس کمیته زنان ستاد مرکزی بزرگداشت حضرت امام(س) در آغاز جلسه با تبریک به مناسبت عید سعید مبعثهدف از تشکیل جلسه را حضور و فعالیت هر چه موثرتر و پر نگ تر بانوان به عنوان نماینده و ترویج دهنده بیش از پیش اندیشه های امام عنوان کرد.

فرماندار سابق شمیرانات پاسداشت افکار، اندیشه ها و دیدگاه های رهبر کبیر انقلاب را هدف مراسم بزرگداشت حضرت امام(س) عنوان کرد و ادامه داد: سیره حضرت امام(س) ادامه سیره رسول الله(ص) است. ائمه معصومین سلام الله علیهم اجمعین پیرامون زنان سفارشها و تاکیدهای فراوانی داشته اند. به عنوان مثال امیر المونین می فرمایند: " بیشترین خیر و خوبی ها در زنان است ". جای دیگر می فرمایند: " یک زن صالح بهتر از صد مرد غیرصالح است. "

عضو هیئت علمی کمیته مدیریت مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: امام خمینی با بهر گیری از فقه پویا راهگشای مسلمان و بالاخص زنان مسلمان در عصر حاضر شدند. ایشان پیرو فقهی بود که در محضر پیامبر آن کسی اجازه نداشت از زنان بد گویی کند؛ پیامبر چنین مجالسی را ترک می کردند. متاسفانه احادیثضعیفی وجود دارد که نقل و به آن ها استناد هم می شود و چه بسا مرجع تصمیم گیری ها می شوند. اینگونه احادیثنیاز به بررسی و کنکاش بیشتری دارند.

وی با اشاره به نقش انسان سازی زنان و خدمت اصیل زنان در تربیت نسل آینده در دیدگاه امام تصریح کرد: نگاه به زنان بر دو مبناست، یا کرامت به زن و یا نگاه ابزاری و نگاه حضرت امام به زن کرامتی بود. بر اساس فرمایشات و عملکرد حضرت امام زنان از نظر ایشان می توانستند جلوتر از مردان در میدان ها فعالیت کنند. از نظر ایشان زنان باید در کنار تربیت فرزندان و انسانسازی نقش موثری در اداره مملکت به عهده بگیرند.

پروانه مافی با اشاره به تشکیل جلسه کمیته بانوان با نمایندگان و مشاوران، آشنایی کم نسل جوان با تفکرات و اندیشه های امام وظیفه نمایندگان و مشاوران زنان را در این زمینه حساس عنوان کرد و گفت: تلاش در این زمینه ها برکتش به گونه ای است که گویی در زمان حیات امام انجام می دهیم. امید است نمایندگان و مشاوران محترم وزرا حاضر در این جلسه سفیران ما در وزات خانه ها و سازمان های مربوطه خود باشند تا نسل جوان و اندیشه های امام به بهترین نحو ممکن در جامعه بازتاب داده شود.

در این جلسه نمایندگان دستگاههای اجرایی و سازمانها اعلام آمادگی کردند نشریه " چشمه مهر " تهیه شده توسط کمیته زنان ستاد بزگرداشت وابسته به مرکز نشر آثار امام(س) را در حجم وسیع همزمان با بزرگداشت حضرت امام توزیع کنند.

نمایندگان و مشاوران امور زنان و خانواده در وزارت خانه ها و سازمانها در ادامه با بیان نظرات و دیدگاه ها به ذکر همکاری های دستگاه با کمیته زنان ستاد بزرگداشت در دومین جلسه هماهنگی و برنامه ریزی کمیته بانوان ستاد مرکزی بزگداشت حضرت امام(س) پرداختند.

در پایان جلسه قرار بر این شد که پایگاه های اطلاع رسانی وزارتخانه‌ها و دستگاه‌ها در انتشار فرمایشات حضرت امام در ارتباط با زنان و خانواده فعال شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز