خبرگزاری کار ایران

سردار نقدی:

بسیج عرصه‌ای برای حل مشکلات با ظرفیت‌های مردمی است

asdasd
کد خبر : ۱۷۱۷۱۷

دولت قبلی و دولت فعلی طرح‌های بزرگ، عملیاتی و اجرایی بسیج را درباره اقتصاد مقاومتی و تحول چشمگیر در کشاورزی تأیید کردند ولی تاکنون به آنها عمل نشده است و بسیج همچنان منتظر گام عملی از سوی دولت است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: مجمع بسیج با ارائه برآورد واقعی از وضعیت فعلی و تفاهم پیرامون اولویت‌ها، ظرفیت‌ها، تهدیدات و فرصت‌ها به راهکارهای عملی، فنی و تخصصی بر اساس ملاحظات بومی و محلی دست پیدا می‌کند.

به گزارش ایلنا، سردار محمدرضا نقدی در مجمع بسیج شهرستان لاهیجان که با حضور شورای اقشار تخصصی بسیج و برخی مسئولان و فرماندهان شهرستان لاهیجان برگزار شد، گفت: نعمت بعثت، نعمتی است که نعمت آن در قرآن به بشر یادآوری شده و قدردانی از این نعمت درک پیام آن و تحقق عدالت، پیام این رسالت است.

وی با اشاره به عدم تعمیم و اجرای همه تصمیمات مرکزی در سراسر کشور و اظهار کرد: مجامع بسیج در شهرستان و استان برای تصمیم‌گیری و مشارکت مردم در جهت حل مشکلات بصورت بومی است.

نقدی درباره منشاء مشکلات امروز در جامعه نیز تصریح کرد: بیکاری، مواد مخدر و شبکه‌های فاسد ماهواره‌ای و اینترنتی منشاء بخش اعظم جرائم، فروپاشی خانواده‌ها و مشکلات دیگر در جامعه امروز است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین به بررسی دقیق و فنی مشکلات بومی در مجامع بسیج اشاره کرد و افزود: مجمع بسیج با ارائه برآورد واقعی از وضعیت فعلی و تفاهم پیرامون اولویت‌ها، ظرفیت‌ها، تهدیدات و فرصت‌ها به راهکارهای عملی، فنی و تخصصی بر اساس ملاحظات بومی و محلی دست پیدا می‌کند.

وی همچنین درباره ضمانت اجرایی تصمیمات مجمع بسیج در استان یا شهرستان، خاطرنشان کرد: بسیاری از اعضای مجمع بسیج از مسئولان محلی هستند که می‌توانند تصمیمات را اجرا کنند و بسیاری از کارها نیز می‌تواند توسط مردم صورت پذیرد.

جانشین فرمانده کل سپاه در امر بسیج، فرهنگ‌سازی در جامعه را با استفاده از اقشار تخصصی بسیج یادآور شد و ادامه داد: اگر تصمیمی به گفتمان عمومی در جامعه تبدیل شود، هیچ‌کس نمی‌تواند از اجرای آن شانه خالی کرده و شاهد موج همراهی افکار عمومی با تصمیمات مجامع بسیج خواهیم بود.

وی مردم و بسیجیان را از اصلی‌ترین ضمانت اجرای تصمیمات مجامع بسیج خواند و تصریح کرد: مجامع بسیج می‌توانند از مسئولان مربوطه دعوت و مطالبه کنند و نظرات خود را با آنها در میان گذاشته و به راهکار عملی دست یابند.

نقدی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر لزوم مشارکت مردم برای حل مشکلات کشور مانند دفاع مقدس، گفت: دولت قبلی و دولت فعلی طرح‌های بزرگ، عملیاتی و اجرایی بسیج را درباره اقتصاد مقاومتی و تحول چشمگیر در کشاورزی تأیید کردند ولی تاکنون به آنها عمل نشده است و بسیج همچنان منتظر گام عملی از سوی دولت است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز