خبرگزاری کار ایران

وزیر اطلاعات:

در حکومت اسلامی مقوله امنیت باید با نشاط و شادکامی همراه باشد

asdasd
کد خبر : ۱۷۲۰۳۹

ما باید با دانشجو دلسوزی پدرانه داشته باشیم و باید جوابی به سوالات بدهیم که او را قانع کند، نه ساکت کند و اگر غیر از این باشد، اشتباه از عملکرد ما است.

وزیر اطلاعات کشورمان در اجلاس معاونان و مدیران فرهنگی دانشگاه‌های سراسر کشور با اشاره به این که امنیت جامعه از فرهنگ، باورها و ایمان مردم نشأت می‌گیرد، اعلام کرد: ایجاد امنیت در جامعه در پویایی فرهنگی و شکوفائی اقتصادی تاثیر گذار است.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت اطلاعات، حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر سید محمود علوی با بیان این که هم‌اندیشی در عرصه پویایی فرهنگی در دانشگاه‌ها یک ضرورت است، اظهار کرد: در دین اسلام مبحثعلم و دین توأمان مطرح می شود و آن علمی مد نظر است که با فرهنگ و ایمان همراه باشد تا به عنوان تقوی و ملاک برتری انسان مطرح شود.

وزیر اطلاعات با اشاره به نام‌گذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری تحت عنوان سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی، گفت: امنیت زیرساخت فرهنگ و اقتصاد جامعه است و اگر مردم از امنیت روانی و فیزیکی برخوردار نباشند، نمی‌توانند به برنامه‌های خلاق و نوآورانه بپردازند و نبود امنیت موجب توقف فعالیت‌های فرهنگی و اقتصادی مردم می‌شود.

علوی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که اگر خواهان رشد و پویائی فرهنگی و اقتصادی جامعه هستیم، باید امنیت جامعه را فراهم کنیم، گفت: همه دانشگاهیان و به ویژه استاد و دانشجو در سایه امنیت در جمهوری اسلامی می‌توانند به نوعی فعالیت‌های علمی و فرهنگی را انجام دهند که موجب رشد و شکوفایی فرهنگی جامعه شود؛ در غیر این صورت هیچ شکوفایی در کار نخواهد بود.

وی با تأکید بر این که دستگاه‌های امنیتی جایگاه حساسی در مقوله امنیت در کشور دارند، گفت: وظیفه وزارت اطلاعات این است که امنیت را بر همه اقشار جامعه فراهم کند، نه این که امنیت بر مردم و محیط‌های فرهنگی فراهم کند و مردم باید در همه زمینه‌ها یک احساس امنیت داشته باشند. این مقوله را باید مهندسان امنیتی جامعه فراهم کنند که ما این کار را انجام داده‌ایم و آثار مثبت آن را نیز مشاهده کرده‌ایم.

وزیر اطلاعات افزود: در حکومت اسلامی مقوله امنیت باید با نشاط و شادکامی همراه باشد و باید توجه داشت وقتی قاطبه مردم با اعتماد و همدلی در خصوص ایجاد امنیت در جامعه همراهی کنند، امنیتی مطلوب و بدون هزینه در جامعه به وقوع می پیوندد.

علوی با بیان این که اسلام در همه جا و همه موارد به رعایت اخلاق توصیه می‌کند، گفت: ما باید در تشکیلات اطلاعاتی و امنیتی همیشه اخلاق را سرلوحه کارهایمان قرار دهیم و کارکرد این دستگاه‌ها را در چارچوب آموزه‌های اسلامی تعریف کنیم زیرا مقوله امنیت باید شرع‌محور، ارزش‌محور، اخلاق‌محور و بر پایه قانون باشد.

وی با اشاره به این که در دانشگاه که یک محیط علمی است باید سبقه علمی بودنش بر سبقه دیگری برتری داشته باشد، گفت: در محیط دانشگاه‌ها بزرگان دانشگاهی باید با سعه صدر و در فضایی علمی در شکل‌گیری فرهنگی سیاسی و رشد علمی دانشجویان تأثیرگذار باشند و در چنین شرایطی است که دانشجو می‌تواند با طیب خاطر و آرامش کامل و به صورت شفاف در مسیر آرمان‌گرایی فعالیت کند.

وزیر اطلاعات اضافه کرد: ما باید با دانشجو دلسوزی پدرانه داشته باشیم و باید جوابی به سوالات بدهیم که او را قانع کند، نه ساکت کند و اگر غیر از این باشد، اشتباه از عملکرد ما است.

علوی در بخش پایانی سخنان خود گفت: امت اسلام یک امت واحده است و ما باید این وحدت را حفظ کنیم و با این روش عقلانیت و اعتدال و خردورزی را در امت اسلام حفظ و سعی کنیم امور کشورمان در ریل اخلاق و انسانیت قرار گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز