خبرگزاری کار ایران

اطلاعیه شورای هماهنگی جبهه اصلاحات به مناسبت سالگرد ارتحال امام خمینی(ره)

asdasd
کد خبر : ۱۷۳۴۸۲

امام را باید همان طور که بود برای نسل امروز شناساند. به طور قطع بیشترین جفا به آرمان‌های امام راحل ارائه چهره‌ای خشن و متصلب از او نزد نسلی است که با او زندگی نکرده است.

شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در بیانیه‌ای فرارسیدن بیست و پنجمین سالگرد ملکوتی امام خمینی(ره) را تسلیت گفت.

به گزارش ایلنا، متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
۲۵ سال از هجران بزرگ مردی فرزانه می‌گذرد که با رهبری خردمندانه خود و به بار نشاندن انقلاب اسلامی به استبداد ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی در ایران خاتمه داد. در آستانه بیست و پنجمین سالگرد رحلت بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی، شورای هماهنگی جبهه اصلاحات ضمن تجدید عهد و پیمان با آرمان‌های بلند این رهبر فقید نکاتی چند را به استحضار ملت شریف، آگاه و همیشه در صحنه ایران می‌رساند.

۱ - تاکید موکد امام خمینی بر رای مردم به حدی بود که جمله تاریخی ایشان مبنی بر میزان بودن رای ملت، اساس اسلامیت و جمهوریت نظام را رقم زده است و هر تفسیر و تعبیری مغایر آن جفا بر بنیادی‌ترین اصل مورد نظر ایشان در شکل‌دهی به این نظام تلقی می‌گردد.

۲ - امام صادقانه با مردم سخن می‌گفت و همین صداقت در کلام و رفتار امام(ره) زمینه‌ساز لبیک همه جریان‌های سیاسی به وحدت مورد نظر ایشان بود. وارستگی و تواضع امام خمینی(ره) و رفتار صادقانه با مردم موجب شده بود همه ملت فارغ از قومیت، مذهب و جنسیت، همواره حس الفت و صمیمیت را نسبت به امام از دست ندهند.

۳ -. رفتار انسانی امام با مردم از او چهره و شخصیتی ساخته بود که ۲۵ سال پیش در چنین روزهایی موجی از نگرانی، دلهره و حزن و اندوه قلوب همه ایرانیان را فرا گرفته بود. امام را باید همان طور که بود برای نسل امروز شناساند. به طور قطع بیشترین جفا به آرمان‌های امام راحل ارائه چهره‌ای خشن و متصلب از او نزد نسلی است که با او زندگی نکرده است.

۴ - شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در بیست و پنجمین سال فراغ او ضمن تجدید میثاق با آرمان‌های بلند او امید آن دارد با نگاهی فراجناحی به جایگاه مقام معظم رهبری، همت همه دلسوزان برای برطرف کردن چالش‌ها معطوف گردد و همه در مسیر تحقق آشتی و وحدت ملی، کاهش تنش‌های فلج‌کننده در مناسبات بین‌المللی، امیدبخشی به جامعه، دور کردن کشور از افراط، تامین آزادی دلسوزان نظام و جلوگیری از خودسری‌های هدایت‌شده گام‌هایی اساسی بردارند.

۵ -. این شورا باور دارد توجه بدون تنازل به همه اصول قانون اساسی و رویکردهای سند چشم‌انداز بیست ساله نظام جمهوری اسلامی که هدفی جز تحقق آرمان‌های امام راحل و اهداف انقلاب اسلامی در پی ندارد، می‌تواند زمینه‌ساز دستیابی به این وحدت و همدلی را در کشور فراهم نماید.

۶ - شورای هماهنگی جبهه اصلاحات با انتقاد از بی‌حرمتی های مکرری که طی سال‌های اخیر نسبت به بیت مکرم امام و به ویژه یادگار گرانقدر آن حضرت صورت گرفت، تکرار این گونه رخدادها در دوره دولت تدبیر و امید را به کلی مغایر با جهت‌گیری این دولت و انتظارات مردم حماسه‌آفرینی که با انتخاب خود این دولت را مستقر کردند، قلمداد می‌کند.

۷ - این شورا با ادای احترام به روح بلند رهبر فقید انقلاب اسلامی و گرامی‌داشت شهدای پانزده خرداد ۱۳۴۲ و نیز شهدای انفلاب اسلامی همگان را به شرکت در مراسم گرامی‌داشت بیست و پنجمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) و تجدید عهد و پیمان با آرمان‌های او فرامی‌خواند.

شورای هماهنگی جبهه اصلاحات ۱۳ خرداد ۱۳۹۳

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز