خبرگزاری کار ایران

نجفی توانا خبرداد:

دیدار هیات مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز با وزیر دادگستری

asdasd
کد خبر : ۱۷۴۵۵۳

وزیر دادگستری ضمن تاکید بر نقش وکیل در اجرای قانون و ضرورت استقلال، اعتقاد داشت که در مفهوم استقلال، میان قوه قضاییه و نهاد مدنی وکالت اختلاف‌نظر وجود دارد و وکیل به مثابه یک بال دیگر عدالت مسلما باید از حقوق قانونی برخوردار بوده تا بتواند از موکلین خود دفاع کند.

اعضای هیات مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز عصر امروز با وزیر دادگستری و معاونین وی در محل این وزارتخانه دیدار و پیرامون مسائل مرتبط با نهاد وکالت با یک‌دیگر به گفت‌وگو پرداختند.

علی نجفی توانا در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اعلام خبر دیدار اعضای هیات مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز با حجت‌الاسلام پورمحمدی در وزارت دادگستری، گفت: ‌پیرو هماهنگی به عمل آمده و نظر به ضرورت یک نشست میان نهاد وکالت و وزیر دادگستری به عنوان حلقه ارتباطی میان سه قوه و سیاست گذار تدوین، ارزیابی و برآیند تشریفات تصویب لوایح، جلسه امروز با حضور اعضای هیات مدیره، وزیر دادگستری و معاونین ایشان در محل وزارتخانه برگزار شد.

رییس هیات مدیره کانون وکلای دادگستری از مسائل مطرح شده در این نشست را حول محور نقش وکیل در اجرای عدالت قضایی و ضرورت توجه به استقلال نهاد مدنی وکالت و ارتقای آن عنوان کرد و یادآور شد: در راستای این مهم و در خصوص نقش وکیل در رابطه با حقوق دفاعی آحاد ملت و همچنین اهمیت حضور وکیل در دفاع از منافع بیت‌المال و دولت و همچنین تاثیر حضور وکیل در نهادهای مدنی دنیا و حتی مراجع قضایی مواردی مطرح شد و مستند به مطالب بیان شده از وزیر دادگستری به عنوان عضوی از دولت درخواست شد در جهت حمایت از حقوق دفاعی و ارتقای وضعیت وکالت و اهمیت این امر تلاش کند.

وی از دیگر نکات مطرح شده در این جلسه را توجه به حقوق ملت و وکلا در لایحه جامع وکالت عنوان کرد و افزود: در این نشست اشاره داشتیم که وکلای دادگستری به عنوان بخشی از جامعه حقوقدانان در کنار سایر حقوقدانان آمادگی دارند در انجام وظایف خود براساس قانون خدمات لازم را به مردم ارائه کنند و در عین حال که براستقلال خود پای می‌فشارند بدون‌آنکه بخواهد هزینه‌ای به قوه‌قضاییه تحمیل کرده و بارسنگین دستگاه قضایی را سنگین‌تر کند، آماده ارائه هرگونه کمک‌های تخصصی و آموزشی است.

نجفی توانا ادامه داد: متقابلا وزیر دادگستری ضمن تاکید بر نقش وکیل در اجرای قانون و ضرورت استقلال، اعتقاد داشت که در مفهوم استقلال، میان قوه قضاییه و نهاد مدنی وکالت اختلاف‌نظر وجود دارد و وکیل به مثابه یک بال دیگر عدالت مسلما باید از حقوق قانونی برخوردار بوده تا بتواند از موکلین خود دفاع کند.

رییس هیات مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز با بیان اینکه مجموع مطالب وزیر این امیدواری را تقویت کرد که وزارت دادگستری با شناخت از نهاد وکالت و به عنوان پلی میان قوا و با احساس اشتراک در هدف، در مسیر قانون‌گرایی و اجرای عدالت قضایی از وکلا باید حمایت شود، ابراز کرد: همچنین در این نشست اعضای هیات مدیره و معاونان وزیر دادگستری پیرامون مسائل موجود در خصوص وضعیت وکالت در لایحه جامع مطالبی را مطرح که در مجموع برآیند آن احساس تفاهم مشترک در خصوص مسائل مطروح بوده است.

وی ابراز امیدواری کرد که باتوجه به فرایند تقنینی در کشور، همکاری کانون وکلا با مسئولان وزارت دادگستری بویژه شخص وزیر، از لحاظ کمی و کیفی بیشتر و عمیق‌تر گردد.

نجفی توانا برقراری اینگونه روابط در دید و بازدید میان نهاد وکالت با سایر نهادی عمومی و دولتی را با توجه به توانمندی‌های تخصصی، علمی و حرفه‌ای وکلا در ارائه کمک‌های تخصصی و علمی به قوای سه‌گانه و نیز خدمت‌رسانی به مردم را موثر دانست و گفت: ‌متقابلا مسئولان محترم قوای سه گانه با سازوکار قانونی از نهاد وکالت دفاع کرده و با ارتقای وضعیت موجود، مسیر خدمت‌رسانی را بهتر فراهم می‌آورند.

رییس هیات مدیره کانون وکلا همچنین از بازید وزیردادگستری و برگزاری نشست با اعضای هیات مدیره وکلا در محل کانون در آینده نزدیک خبرداد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز