خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی فقیه در سپاه در نشست خبری:

برخی اخبار توسط خبرگزاری‌ها و رسانه‌های وابسته به سپاه دقت لازم را ندارد

کد خبر : ۱۷۵۲۰۴

رسانه‌های منتسب به نیروهای مسلح مثل خبرگزاری فارس در برخی از اخبار خود دقت و جامعیت لازم داشته باشند تا به کسی بدهکار نشویم.

حجت الاسلام و المسلمین سعیدی با اشاره به فعالیت های موفق پژوهشکده علوم اسلامی امام صادق(ع) در ۳۴ سال اخیر گفت: در خرداد ماه سال جاری با موافقت مقام معظم رهبری(مدظله العالی) پژوهشکده علوم اسلامی امام صادق(ع) به پژوهشگاه تبدیل شد.

به گزارش ایلنا؛ حجت الاسلام و المسلمین علی سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در نشست خبری خود که در محل روابط عمومی کل سپاه برگزار شد ضمن تبریک فرا رسیدن نیمه شعبان و میلاد حضرت ولی عصر(عج) گفت: یکی از آرزوهای حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه بهره مندی از مراکز آموزشی و پژوهشی قوی بوده است که هم تاکنون نیز در صدد ارتقا سطح کیفی و کمی این مراکز هستیم.

وی افزود: در سال ۱۳۵۹ دانشگاه شهید محلاتی برای تامین کادر حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه در شهر قم تشکیل شد که عملکرد موفقی نیز داشته است.

حجت الاسلام و المسلمین سعیدی ادامه داد: در سال های اخیر حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه برای سرویس دهی به نهادهای عقیدتی سیاسی ارتش، وزارت دفاع و نیروی انتظامی نیز ماموریت گرفت.

نماینده ولی فقیه در سپاه تصریح کرد: در سال های نخستین پیروزی انقلاب اسلامی پژوهشکده تحقیقات اسلامی تشکیل شد که در ۳۴ سال اخیر شاهد فعالیت های فراوانی از این مرکز در عرصه تهیه متون ارزشمند بوده ایم.

وی افزود: بنا به در خواست حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه در خرداد سال ۹۳ با تدبیر مقام معظم رهبری(مدظله العالی) این پژوهشکده تبدیل به پژوهشگاه شد و تحت عنوان پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق(ع) به عنوان یکی از مراکز بزرگ پژوهشی و تربیت پژوهشگر وارد عرصه رقابت با سایر پژوهشگاه های کشور شد.

حجت الاسلام و المسلمین سعیدی اظهار داشت: این پژوهشگاه از چندین پژوهشکده هم چون پژوهشکده های الهیات و معارف، مطالعات اجتماعی، مطالعات امنیتی دفاعی، علوم سیاسی و آینده پژوهی و مطالعات راهبردی تشکیل شده است.

نماینده ولی فقیه در سپاه خاطر نشان کرد: در سال های اخیر بر اساس تدبیر مقام معظم رهبری(مدظله العالی) ما مسئولیت پشتیبانی از همه امور اسلامی همچون آموزش اساتید و تدوین متون سازمان های عقیدتی سیاسی ارتش و وزارت دفاع را نیز بر عهده گرفتیم.

وی در پاسخ به این سوال که سپاه چه راهبردی برای تحقق شعار سال مبنی بر اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی دارد گفت: در رابطه با این مساله دو نکته مطرح می شود نخست اینکه سپاه برای مجموعه خود چه تدابیری از روزنه شعار سال خواهد اندیشید و دوم اینکه سپاه نسبت به مسائل کشوری چه برنامه ای خواهد داشت.

حجت الاسلام و المسلمین سعیدی افزود: آنچه در سپاه همواره در دستور کار بوده اتکا به منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) بوده است. از نظر ما مهمترین عنصر مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن گسترش باورهای دینی در مجموعه سپاه است و ما همه تلاش خود را معطوف به این مطلب کرده ایم که پاسداران و بسیجیان ما از عمق عقیدتی کافی بهره مند شوند.

نماینده ولی فقیه در سپاه ادامه داد: در حوزه اقتصاد نیز سپاه در سال های اخیر بر صرفه جویی و تکیه بر توان داخلی مجموعه تاکید ویژه ای داشته است و تلاش کرده‌ایم با مدیریت جهادی موانع پیش روی سپاه را برغم کاهش اعتبارات برداریم.

وی با بیان اینکه سپاه آمادگی خود را به دولت برای کمک به عرصه های مختلف عمرانی اعلام کرده، گفت: برغم این اعلام آمادگی دولت استقبال خوبی از این توان سپاه نکرده است؛ سپاه به دنبال سهم خواهی نیست و با همه وجود در خدمت تدابیر هوشمندانه مقام معظم رهبری(مدظله العالی) است.

حجت الاسلام و المسلمین سعیدی در پاسخ به سوالی مبنی بر میزان ارتباط پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق(ع) با دیگر پژوهشکده ها در کشور گفت: ما از همه مراکز پژوهشی استمداد می طلبیم چرا که با تبدیل شدن پژوهشکده به پژوهشگاه نیازمند افزایش هیات علمی و به زعم این نیازمند تخصص های گوناگون خواهیم بود.

نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به اجرای طرح صالحین نیز بر عهده حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه است افزود: ما در حال طراحی و ساماندهی جدیدی هستیم و به طور یقین برای ساختن ترکیب کادر آموزشی جدید از سایر پژوهشکده ها نیز کمک می طلبیم.

وی یکی از اهداف پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق(ع) را تربیت پژوهشگر عنوان کرد و افزود: دانشگاه‌های ما در زمینه پژوهش‌های اسلامی متأسفانه ضعیف عمل کردند و باید این نقیصه جبران شود.

وی در رابطه با نحوة همکاری پژوهشگاه علوم اسلام امام صادق(ع) با سایر پژوهشکده‌ها گفت: پژوهشگاه متونی را که خود توان و فرصت تهیه آنها را داشته باشد تدوین می کند ولی ما گاهی اوقات سفارشات را به سایر پژوهشکده ها نیز واگذار می‌کنیم؛ در شهر قم قریب به ۱۵۰ پژوهشکده فعالیت می‌کنند و ما در برخی مواقع سفارشاتی را تحت نظارت پژوهشگاه امام صادق(ع) به آنها واگذار می‌کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی در پاسخ به سؤالی مبنی بر صحبت‌های اخیر سرلشکر فیروز آبادی که رسانه‌های وابسته به نیروهای مسلح را دعوت به خویشتن داری کرده بود افزود: ما مخالفت نقد نیستیم حتی خود رئیس جمهور محترم نیز طالب نقد است چرا که نقد لازمه تکامل انسان است ولی مسأله اینجاست که گاهی رسانه‌ها اطلاعاتی را بدون دقت کافی در شئون مختلف آن خبر منتشر می‌کنند و گلایه سرلشکر فیروزآبادی نیز به این نکته اشاره دارد که رسانه‌های منتسب به نیروهای مسلح مثل خبرگزاری فارس در برخی از اخبار خود دقت و جامعیت لازم داشته باشند تا به کسی بدهکار نشویم.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی همچنین در پاسخ به سوالی پیرامون ویدیویی که اخیراً از صحبت های سردار جعفری در مورد نقش سپاه در فضای مجازی منتشر شده است تصریح کرد: هر کسی از هر صحبتی می‌تواند برداشت خاص خود را داشته باشد، بریده کردن قسمتی از صحبت های یک فرد امری زیبنده نیست و معنا را منتقل نمی‌کند چرا که صحبت‌های قبل و بعد از آن بیان مبهم می‌ماند.

وی در ادامه با اشاره به چالش‌های فرهنگی پیش روی کشور تصریح کرد: اساساً چالش‌های ما به دلیل وجود دو برداشت از حکومت دینی است؛ این همان چالشی است که حضرت امام خمینی(ره) با دولت موقت نیز داشت یعنی نگاه امام راحل و دولت موقت منتج از دو برداشت از حکومت دینی بود. امام به دنبال مردمسالاری دینی بود و دولت موقت مردمسالاری سکولار را آرمان خود می‌دانست.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی خاطر نشان کرد: این اختلاف دیدگاه در اختلاف نظر امام خمینی(ره) و بنی صدر و حتی امام خمینی(ره) با آقای منتظری نیز وجود داشت.

نماینده ولی فقیه در سپاه اظهار داشت: این دو برداشت از حکومت دینی در پنج حوزه تاثیر می‌گذارد نخستین حوزه، حوزه اصول انقلاب است، اینکه حد و حدود اختیارات ولایت فقیه تا چه اندازه است. چرا که ما معتقدیم ولی فقیه همه اختیارات معصوم را دارد حوزه دوم حوزه سیاست خارجی است اینکه آیا جمهوری اسلامی باید از کشورهایی مثل سوریه و فلسطین و حزب الله دفاع کند؟ در واقع دفاع از این کشورها و جنبش‌ها هم به لحاظ استراتژیکی و هم به لحاظ ارزشی برای ما قابل اعتنا است.

وی با بیان اینکه اختلاف در دو برداشت از حکومت دینی در حوزه فرهنگ نیز تاثیر گذار خواهد بود افزود: این اختلاف نظر حتی در سینما، تئاتر و حجاب در جامعه تاثیر خواهد گذاشت.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری اعتقاد به آزادی اقتصادی با تکیه بر عدالت اجتماعی دارند گفت: اقتصاد آزاد که محصول لیبرالیسم است توان پاسخگویی به مسائل امروز جامعه را ندارد و به همان اندازه نیز اقتصاد دولتی ناکارآمد است.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با بیان اینکه پنجمین حوزه‌ای که اختلاف نظر در دو برداشت از حکومتی دینی در آن تاثیر خواهد گذاشت، حوزه تیم اداره کننده کشور است گفت: اختلاف نظر ناشی از دو برداشت از حکومت دینی حتی در حوزه چیدمان تیم اداره کننده کشور و انتخاب وزرا نیز تاثیر گذار بوده است.

وی با اشاره به تحول در حوزه علوم انسانی تحول در حوزه علوم انسانی گفت: بنده متعقد هستیم اگر پنج عامل را تغییر دهیم می توانیم شاهد تحول در حوزه علوم انسانی باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین سعیدی تصریح کرد: نخستین عاملی که باید در علوم انسانی تغییر دهیم متن و محتوا است؛ ابتدا باید ببینیم متن و محتوا بر اساس اصالت انسان نوشته شده است یا اصالت الله؟ متاسفانه علوم انسانی امروز بر اساس اومانیسم یا همان اصالت انسان نوشته است.

نماینده ولی فقیه در سپاه اظهار داشت: عامل دوم استاد است چرا که با استاد سکولار نمی شود دانشجوی اسلامی تربیت کرد؛ در واقع باید بپذیریم که نگاه یک استاد موحد به فیزیک با استاد ماتریالیست به فیزیک تفاوت دارد.

وی با بیان اینکه مدیریت حاکم بر وزارت علوم نیز یکی از عوامل قابل تغییر است گفت: محیط را باید پرورش دهیم چرا که تنها در یک محیط اسلامی می‌توان دانشجوی مسلمان تربیت کرد.

حجت السلام والمسلمین سعیدی در پایان افزود: تحول در علوم انسانی یک حرکت آنی نیست و نیاز به یک فرآیند دارد و باید در این فرآیند با سه جهان بینی عقلانی، حسانی و وحیانی حرکت کرد. تا تحول به وجود بیاید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز