خبرگزاری کار ایران

فاهزه هاشمی:

استفاده از مدیران ناموفق نشان از اعتدال و تدبیر نیست

asdasd
کد خبر : ۱۷۶۷۴۰

می‌خواهند دولت را فلج کنند تا این مطلب به ملت القا شود که این دولت ناکار آمد است.

فائزه هاشمی گفت: نگهداری مدیران ناموفق نشانه اعتدال، فراجناحی و نشان از تدبیر نیست، مهم این است که چه مدیری در کجا به‌کار گرفته شود تا افکار دکترحسن روحانی را پیاده کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان، «فائزه هاشمی رفسنجانی»، در مراسم امید و انتظار که به مناسبت اولین سالگرد پیروزی دولت تدبیر و امید برگزار شد ضمن تشکر و قدردانی از برگزار کنندگان این مراسم با تاکید براینکه اعتدال در تمام سطوح جامعه باید رعایت شود، گفت: اگر حرف از اعتدال و امید می‌زنیم، تنها برای کسانی نیست که به آقای روحانی رای دادند، بلکه این اعتدال باید در تمام سطوح جامعه با هرگونه سابقه و پشتوانه‌ای که هستند رعایت شود.

وی ضمن گرامیداشت ۲۴ خرداد اولین سالگرد برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، به فضای خاطره انگیز باغ تاریخی فین کاشان محل قتلگاه امیر کبیر اشاره کرد و گفت: مشاهده می کنیم فین کاشان قتلگاه امیر کبیر محل ناکام کردن ملت ایران است. وقتی در مقابل بزرگی‌ها، تدبیرها، ابتکارات و توانمندی‌های امیر کبیر، او را می‌کشند، در جامعه هیچ اتفاقی نمی‌افتد و خیلی راحت در دوران خودش فراموش می‌شود، ولی ده‌ها سال بعد کم کم ملت ایران متوجه می‌شوند مردم چه فردی را از دست داده اند.

وی با بیان اینکه متاسفانه این شیوه گاهی اوقات در بین ما نیز اتفاق می افتد که قدر بزرگانمان رادر موقع خودش نمی‌دانیم، گفت: با توجه به همه ظرفیت‌ها، پتانسیل‌ها، منابع ثروت، نیروی انسانی و هوش خدادادی که در کشور داریم به خاطر اینکه همیشه اسطوره‌کش بودیم هنوز در مسیر توسعه در جا می‌زنیم.

وی تصریح کرد: گاهی اوقات به علت توجه نکردن به چنین ظرفیت‌هایی متوجه می‌شویم چه گوهرهای گرانبهایی را از دست داده‌ایم و در زمان خودش قدرش را ندانستیم و شرایط را فراهم نکردیم که آن‌ها بتوانند به کار سازندگی خودشان ادامه دهند و کشور را به سمت توسعه پیش ببرند.

وحدت اصلاح طلبان در ۲۴ خرداد موجب پیروزی‌شان شد

فرزند رئیس مجمع تشخیص مصلحت گفت: اگر اصلاح طلبان، مردم و تمام کسانی که دغدغه آبادانی ایران، دغدغه حقوق انسان‌ها و آزادی دارند، در کنار هم باشند برخلاف تمام ناملایماتی هم که بینشان وجود داشته باشد می توانند گام‌های بزرگی را به سرانجام برسانند.

وی گفت: یکی از دلایلی که سبب شد اتفاقات سال ۹۲ سرنوشت سال ۸۸ را پیدا نکند هزینه‌هایی بود که قبلا پرداخت شد.

وی ماندگاری مردم بر آرمان‌هاشان و حضور در پای صندوق‌های رای سال ۹۲ را تصمیم‌گیری عقلا در جهت عدم تکرار اتفاقات سال ۸۸ عنوان کرد و گفت: زمان یک ساله دولت روحانی برای ارزیابی و قضاوت عملکرد دولت ایشان بسیار ناچیز است.

هاشمی به مشکلات به جا مانده از دولت گذشته اشاره کرد و گفت: علیرغم اینکه وارثخیلی از مشکلات دولت قبل مانند مشکلات تحریم‌ها، اقتصادی، حقوق انسان‌ها، فرهنگی، اجتماعی، ورزش و… دولت تدبیر و امید بود، نباید انتظار داشته باشیم دولت روحانی ظرف یک سال بر تمامی مشکلات به جا مانده پیروز شود و بتواند آثار خوب مدیریتی‌اش را نشان دهد، بلکه باید صبر و حوصله به خرج دهیم تا دولت بتواند تفکرات و ایده‌های خودش را به سرانجام برساند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه دولت تدبیر و امید تصمیم‌ها و سیاست‌هایی را در مقابل تورم اعلام کرد نیاز به زمان دارد تا در مسیر خودش حرکت کند.

هاشمی دلیل موفق نبودن دولت تدبیر و امید در برخی از زمینه‌ها را عدم بکار گیری مدیرانی توانمند در عرصه اجرایی کشور عنوان کرد و گفت: وزارتخانه‌های علوم، فرهنگ و ارشاد و بهداشت طی یک سال گذشته قدم‌های خوبی برداشته‌اند، به طوری که آثار کارشان نیز نمایان شده است.

وی در اختیار داشتن ۸۰ درصد حاکمیت در دست دیگران را مانع موفقیت دولت تدبیر و امید دانست و گفت: در بخش‌های فرهنگی، آزادی‌ها، حقوق ملت، برخورد با مطبوعات، رسانه‌ها و سایت‌ها روز بروز فشارها زیادتر می‌شود تا دولت را فلج کنند تا این مطلب به ملت القا شود که این دولت ناکار آمد است.

هاشمی حضور اکثریت ملت ایران در انتخابات مجلس شورای اسلامی سال ۹۴ را مهم ارزیابی کرد و گفت: با توجه به اینکه اصول گرایان یک رای ثابت دارند و همیشه پای صندوق‌های رای هستند، معمولآ آرای اصلاح طلبان و افراد خاموش جامعه است که تعیین کننده هستند و این برخلاف نظر اصولگرایان افراطی است، بنابر این سیاست آنهاست که مانع کار روحانی باشند تا بذر ناامیدی را برای اصلاح طلبان و ملت بکارند و این بزرگترین آفت است.

عدم وحدت اصلاح طلبان تهدید جدی برای آن‌ها و کشور است

فائزه هاشمی رفسنجانی از دست دادن وحدت اصلاح طلبان را تهدیدی جدی برای آن‌ها و کشور دانست و گفت: باید سعی کنیم کنار هم باشیم و در هر شهر و روستایی از کشور اصلاح طلبان با هم متحد باشند تا کشور به سرانجام برسد.

وی موانع دولت تدبیر و امید را بسیار بالا و وحشتناک دانست و گفت: اصلاح طلبان با دلسوزی نظرات و نارسایی‌ها را از طریق ngo ها سازمان‌های مردم نهاد، رسانه‌ها، اتحادیه‌ها و سندیکاها به دولت خواهند رساند تا دولت بتواند خودش را در برداشتن قدم‌های بهتر اصلاح کند.

وی مقابله در برابر فشارها و موانع دولت تدبیر و امید را مستلزم حمایت مردمی، اصلاح طلبان و هرکسی که دغدغه کشور را دارد دانست و گفت: طبیعی است که مردم هم انتظاراتی از دولت دارند، لذا راز ماندگاری دولت تدبیر و امید برطرف کردن مشکلات به طور تدریجی است.

هاشمی با بیان اینکه انتظارات از دولت تدبیر و امید ظرف یک سال معقول نیست گفت: همانطور که در ورزش بانوان از قبل فرهنگ سازی شده و توانسته ماندگار باشد اصلاحات سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی نیز باید به‌تدریج به‌وجود بیاید تا نهادینه و به یک فرهنگ تبدیل شود تا دولت‌های بعدی هم اگر برخلاف این دولت بودند نتوانند دوباره آن را نابود کنند.

وی گفته‌های حسن روحانی در اولین سالروز پیروزی دولت تدبیر و امید را از مهمترین خواسته‌های ملت ایران دانست و گفت: در صورتی گفته‌های دکتر روحانی عملی خواهد شد که مدیران همفکر شجاع که دغدغه ماندن نداشته باشند روی کار بیایند.

فرزند رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: چون استانداران، فرمانداران، بخشداران و مدیران کل در استان‌ها بازوان این دولت هستند، باید همفکر دولت تدبیر و امید باشند، هرچند عده‌ای فکر کنند که باید همه را با داس درو کرد.

وی گفت: مدیران فعلی اگر روش و کار آمدی درستی داشتند موفق می‌شدند و مملکت کارش به اینجا نمی‌رسید. اینکه ما می‌بینیم بعد از ۸ سال تمام شاخص‌های جهانی در کشورمان پایین آمده و شاخص‌هایی مانند فساد، رشوه خواری در بالا قرار گرفته ایم هزینه مدیریت ۸ ساله است.

این فعال سیاسی تصریح کرد: نگهداری مدیران ناموفق نشانه اعتدال، فراجناحی و نشان از تدبیر نیست، مهم این است که چه مدیری در کجا به‌کار گرفته شود تا افکار دکترحسن روحانی را پیاده کند.

وی با تاکید براینکه روحانی در قسمت یارانه‌ها، مشکلات اقتصادی و کارهایی که در دولت قبلی ناموفق بوده را نباید تکرار کند تصریح کرد: ممکن است در جاهایی شجاعت نیاز باشد که در بخش هایی یارانه برای عده ای قطع شود، لذا کاری که به صلاح مصلحت اقتصادی کشور است باید زود انجام شود، در غیر این صورت نتیجه نخواهد داشت.

اعتدال در زمینه زنان باید اجرا شود

وی با بیان اینکه اعتدال در زمینه زنان نیزباید اجرا شود، گفت: در حالی که نیمی از جمعیت کشورمان زنان هستند نباید مدیریت را بین مردها پخش کنیم و از اعتدال نسبت به زنان خارج شویم.

هاشمی قرار گرفتن زنان و مردان در همه ایده‌ها و زمینه‌ها در جامعه مدیریتی کشور را کار ساز دانست و گفت: جامعه‌ای می‌تواند موفق شود که زن و مرد در همه زمینه و ایده‌ها در کنار هم قرار گیرند، لذا ما نمی‌توانیم زنانمان را از صحنه تصمیم‌گیری و مدیریت حذف کنیم و ادعا داشته باشیم که اعتدال را ایجاد کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه دنیای امروز یکی از شاخص‌های توسعه را مشارکت زنان در مدیریت و تصمیم گیری‌ها می‌داند گفت: حداقل ۲۰ الی ۳۰ درصد از زنان در تصمیم گیری ها باید حضور داشته باشند.

وی به نقش زنان در پیروزی انقلاب اسلامی کشورمان اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه ۷۰ درصد آمار دانشجویان کشورمان دخترها هستند و روز به‌روز در بخش‌های ورزش، هنر، سیاست و مقوله اقتصادی زنان کشورمان نقش خوبی را دارند. آیا به این نکته توجه کرده ایم که چند تا رئیس دانشگاه و دانشکده زن و چند مدیر ورزش خانم داریم؟

وی استفاده از تمام ظرفیت های جامعه را مهمترین عامل مدیر موفق در جامعه دانست و گفت: مدیران خوب کسانی هستند که بتوانند از تمام ظرفیت‌ها استفاده کنند و در جامعه اعتدال ایجاد کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز