خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع:

دشمن با شبیخون فرهنگی به دنبال ‌آلوده کردن جوانان است

کد خبر : ۱۷۶۷۸۷

تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند مشارکت مردم، به میدان آمدن بخش خصوصی و فراهم کردن شرایط و امکانات برای ایجاد رونق در عرصه تولید است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع گفت: جوانان بدانند که یکی از توطئه‏‌های دشمن، توطئه‏‌ فسادانگیزی است. استکبار می‌خواهد ‌جامعه ما را به سمت فساد و تباهی بکشاند.

به گزارش ایلنا، هشتمین مدرسه قرآنی وزارت دفاع با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین قندهاری رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع، حجت‌الاسلام والمسلمین قدمگاهی رئیس اداره عقیدتی سیاسی بنیاد تعاون، سردار ناصر دهقانی معاون تبلیغات و روابط عمومی و مجید گلشادی مدیر امور قرآن و نماز وزارت دفاع در شهرک مسکونی شهید درخشان شهریار افتتاح شد.

قندهاری در این مراسم با بیان اینکه " مقام معظم رهبری از قرآن کریم به عنوان راهنمایی برای حرکت مخلوق در مسیر الی‌الله نام برده و انسان‌سازی را گامی مهم و اساسی در ساختن جامعه‌ای با سبک زندگی مطابق با قوانین الهی معرفی کرده‌اند "، افزود: ‌قرآن کریم در بر‌ گیرنده هدایت و سعادت انسان در دنیا و آخرت بوده و در تمام مراحل زندگی رهبر و راهنمای انسان به سوی کمال است.

وی باروری ایمان، صفای دل، تخفیف گناهان، عبادت برتر، برخورداری از ثواب عظیم، هم‌نشینی با فرشتگان، پیمودن درجات کمال و ترقی در بهشت، درمان بیماری‌های روحی، رفع غم و اندوه، روشنایی دیدگان، مونس تنهایی، عمر با برکت، استجابت دعا، صفای خانه، رفع عذاب از پدر و مادر و… را از فضایل، آثار و فواید دنیایی و آخرتی ‌تلاوت قرآن کریم‌ عنوان کرد.

‌رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت ‌دفاع ‌با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه شعار دنیای اسلام باید بازگشت به قرآن و عمل به آن باشد، تصریح کرد: آیا مشکلاتی که اکنون ما در جهان اسلام داریم فقط مربوط به مباحثمعنوی، عبادی و فردی است؟ این در حالی است که در برخی کشورهای اسلامی شبانه‌روز قرآن و نماز خوانده می‌شود و ذکر ظاهری نام خدا وجود دارد.

قندهاری ‌یکی از دلایل ضعف و گرفتاری مسلمانان را دوری و فاصله گرفتن از قرآن کریم عنوان کرد و گفت: گرچه به حسب ظاهر زیاد قرآن خوانده می‌شود اما مشکل در عمل نکردن به آن بویژه در مسائل سیاسی و اجتماعی است که قرآن به ما سفارش‌های بسیاری کرده است.

وی ‌با بیان اینکه " انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل بر‌ اساس تعالیم و رهنمودهای قرآن پا گرفت و به پیروزی رسید "، اضافه کرد: امام راحل ضمن توجه به مسائل عبادی و مذهبی، مسائل سیاسی را بر‌ اساس آموزه‌های قرآن مدیریت کرد.

‌رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع با بیان اینکه " باید نگاهمان به عالم هستی قرآنی باشد تا بلکه بتوانیم گوشه‌ای از حقایق عظیم آن را درک کنیم "، گفت: ‌نگاه ما به دنیا و ظواهر آن نیز باید نگاهی قرآنی باشد.

قندهاری در بخش دیگری از صحبت‌های خود، ‌خواستار اجرای منویات ابلاغی رهبر معظم انقلاب در زمینه اقتصاد مقاومتی شد و تاکید کرد: اقتصاد مقاومتی با تکیه بر ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها و منابع درونی و تکیه بر مردم محقق می‌شود. ‌

وی با بیان اینکه " اقتصاد مقاومتی ‌نویدبخش فصل نوینی از حرکت و پیشرفت ملت ایران است‌ "، خاطرنشان کرد: تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند مشارکت مردم، به میدان آمدن بخش خصوصی و فراهم کردن شرایط و امکانات برای ایجاد رونق در عرصه تولید است.

رئیس عقیدتی سیاسی وزارت دفاع، اقتصاد مقاومتی را نیاز اساسی امروز ملت ایران دانست و با بیان اینکه " در این راستا نیازمند عزم ملی و خرد جمعی هستیم "، افزود: ‌بر‌ اساس منویات و تاکیدات اخیر رهبری اجرای صحیح محورهای اقتصاد مقاومتی راهی مناسب برای رسیدن به خودکفایی داخلی و بی‌نیازی از دشمنان است.

قندهاری در ادامه نیز به جنگ نرم دشمن اشاره کرد و گفت: جوانان بدانند که یکی از توطئه‏‌های دشمن، توطئه‏‌ فسادانگیزی است. استکبار می‌خواهد جامعه ما را به سمت فساد و تباهی بکشاند.

وی با بیان اینکه " دشمن با شبیخون فرهنگی تلاش می‏‌کند ‌جوانان پاک، برومند و خلاق ما را دچار آلودگی کند "، خاطرنشان کرد: ‌ دشمنان با ‌تبلیغات‌ گسترده علیه ایران و اسلام تلاش می‌کنند مایه‌ اصلی استقلال، سربلندی و پیشرفت کشور را که همان ایمان و تعهد به اصول انقلاب است را از ذهن و عمل جوانان بزدایند.

قندهاری ادامه داد: قطعاً هدف‌گذاری برای مسائل فرهنگی ‌از سوی مسئولان و مدیران کشور باید مورد توجه باشد؛ ‌چراکه دشمن در جنگ روانی و جنگ نرم علیه ملت ایران، موضوع تسخیر اندیشه و تفکر جامعه اسلامی را مورد توجه قرار داده است‌.

‌رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت ‌دفاع با بیان اینکه " تأکیدات رهبر معظم انقلاب درباره شبیخون فرهنگی، هشداری به جامعه برای حفظ و مراقبت از اندیشه و تفکر بود "، اظهار کرد: جامعه اسلامی به ویژه دستگاه‌های تبلیغاتی در شرایط کنونی باید با اطلاع‌رسانی دینی جامعه و مردم را از اقدامات و اهداف دشمن حتی در نوع پوشش، تغذیه و سبک زندگی آگاه و مطلع کنند.

وی همچنین به ‌افتتاح ‌مدرسه قرآنی امام صادق(ص) در شهرک شهید درخشان ‌اشاره کرد و گفت: در این مد‌رسه رشته‌های روخوانی و روان‌خوانی، فصیح‌خوانی، تجوید، صوت و لحن، مفاهیم، تدبر در قرآن با دعوت از اساتید مجرب تدریس خواهد شد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع از فعالیت هفت مدرسه تخصصی قرآنی ویژه وزارت دفاع در کشور خبر داد و افزود: این مدارس در مشهد، شیراز، شاهین‌شهر اصفهان، پارچین، غرب تهران، شرق تهران از سال ۸۹ تاکنون افتتاح و راه‌اندازی شده و بحمدالله توانسته نقش بسزایی در نشر و گسترش فرهنگ قرآنی در وزارت دفاع ایفا کند. ‌

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز