خبرگزاری کار ایران

شریف در نشست راهبردی مراسم روز جهانی قدس:

غفلت از فلسطین یکی از اهداف دشمن در منطقه است

asdasd
کد خبر : ۱۷۷۳۵۴

پیروزی انقلاب اسلامی و نامگذاری جمعه آخر ماه رمضان بعنوان روز قدس، خلق گفتمان جدید و قدرتمندی را در عرصه‌ی حمایت از مقاومت اسلامی و ملت فلسطین را رقم زد و تبیین این گفتمان و ره‌آوردهای آن منجر به وحدت و شکل‌گیری یک اراده و عزم بین‌الملل اسلامی و همچنین هراس و وحشت رژیم صهیونیستی شده است.

اولین نشست راهبردی مراسم روز جهانی قدس سال ۱۳۹۳ با حضور مسئولین و نمایندگان سازمانها و نهادهای فعال در امر برگزاری آیین این روز برگزار شد.

به گزارش ایلنا، اولین نشست راهبردی مراسم روز جهانی قدس سال ۹۳ با حضور مسئولین و نمایندگان سازمانها و نهادهای فعال در امر برگزاری آیین این روز در محل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد.

در این نشست رمضان شریف رئیس ستاد انتفاضه و قدس، با اشاره به اهمیت شرایط و تحولات جاری در سطح منطقه و تلاش دشمنان اسلام و مسلمین برای انحراف افکار عمومی از مسأله فلسطین، به عنوان مسئله اصلی جهان اسلام، اظهار داشت: تدبیر راهبردی حضرت امام خمینی(ره) در طراحی روز جهانی قدس برای بازنمایی و برجسته‌سازی آرمان قدس و فلسطین امروز با گذشت بیش از ۳۶ سال آثار و پیامدهای خود را بیش از گذشته آشکار ساخته و صهیونیست‌ها را در یک مخمصه راهبردی قرار داده است.

وی افزود: رژیم صهیونیستی و حامیان غربی و عربی آن با جریان‌سازی‌های تبلیغاتی و رسانه‌ای درصدد ضربه زدن به مقاومت اسلامی از طریق به فراموشی سپردن مسأله قدس و آرمان فلسطین هستند و در این راستا هر روز با ایجاد بحران‌ها و جنایات خشونت بار در تلاش برای دور ساختن افکار عمومی بویژه اذهان مسلمانان از مسأله قدس و آنچه در سرزمین‌های اشغالگر می‌گذرد، هستند.

شریف با تأکید بر اینکه ابتکار تاریخی و تعیین کننده امام در یادآوری و زنده نگه‌داشتن موضوع فلسطین و جنایات اشغالگران صهیونیست در هر سال، اهداف و سیاست‌های شیطانی نظام سلطه در منطقه را با شکست مواجه ساخته است گفت: پیروزی انقلاب اسلامی و نامگذاری جمعه آخر ماه رمضان بعنوان روز قدس، خلق گفتمان جدید و قدرتمندی را در عرصه‌ی حمایت از مقاومت اسلامی و ملت فلسطین را رقم زد و تبیین این گفتمان و ره‌آوردهای آن منجر به وحدت و شکل‌گیری یک اراده و عزم بین‌الملل اسلامی و همچنین هراس و وحشت رژیم صهیونیستی شده است.

وی برگزاری باشکوه و با عظمت روز جهانی قدس را مایه امید و تلاش برای آزادی قدس شریف نزد امت اسلامی معرفی و تصریح کرد: با توجه به تحولات جاری در سوریه و عراق و برملاشدن پشت صحنه جنگ‌های تروریست‌ها در این کشورها به نظر می‌رسد غفلت از موضوع فلسطین و روز جهانی قدس یکی از اهدافی است که در سناریوی دشمن دنبال می‌شود. لذا حضور فراگیر امت اسلامی اعم از شیعیان و اهل تسنن در راه‌پیمایی روز قدس امسال نماد اتحاد و اتفاق مسلمین و هدف مشترک آنان در پشتیبانی از مردم مظلوم فلسطین و خنثی کردن توطئه‌های امریکا و حامیان رژیم صهیونیستی برای نجات اشغالگران قدس به شمار می‌رود.

در ادامه این نشست حسین شیخ الاسلام مشاور امور بین‌الملل رئیس مجلس شورای اسلامی نیز فلسطین را مهمترین عامل و نماد وحدت اسلامی دانست و افزود: روز قدس امسال در تلاقی با تحولات جاری سوریه و عراق از اهمیت مضاعفی برخوردار شده است و فرصتی را فراروی امت اسلامی اعم از شیعه و سنی قرار داده است تا وحدت و اتفاق خود در موضوع فلسطین را نشان دهند.

وی با اشاره به رهنمودهای حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری در موضوع قدس خاطرنشان کرد: بارزترین ظلم امروز در جهان، فلسطین و مردم مظلوم و بیگناه این کشور است که قربانی توطئه جهانی صهیونیست ها و قدرت‌های سلطه‌گر و مستکبر شده‌اند.

در این نشست اصغر آبخضر قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی نیز با اشاره به اهمیت نقش رسانه‌ها و سازمان‌های مردم نهاد در فراهم سازی فضای تبلیغی لازم برای برگزاری مراسم روز جهانی قدس، بر ضرورت بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها برای نمایش وحدت جهان اسلام و اتفاق نظر شیعه و سنی نسبت به آرمان آزادی قدس و فلسطین تأکید کرد.

دیگر مسئولین و نمایندگان سازمان‌ها و نهادهای شرکت کننده در این نشست نیز به ارائه نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز