خبرگزاری کار ایران

معاون فرهنگی دستگاه قضا مطرح کرد؛

بررسی ظرفیت های قانونی برای احیای امر به معروف و نهی از منکر

asdasd
کد خبر : ۱۷۸۰۳۸

هدف قوه قضاییه معطوف به ظرفیت های قانونی، رفع خلاءهای موجود و احساس نیاز فضای فرهنگی به قوانین این حوزه است.

معاون فرهنگی قوه قضاییه با تاکید بر اراده قوی و عزم راسخ دستگاه قضا برای ایجاد تحول در عرصه امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت: هدف قوه قضاییه معطوف به ظرفیت های قانونی، رفع خلاءهای موجود و احساس نیاز فضای فرهنگی به قوانین این حوزه است.

به گزارش ایلنا، دکتر صادقی در نشست کمیته برنامه ریزی همایش ملی امر به معروف و نهی از منکر با بیان اینکه هدف ما تبلیغی نیست، گفت: هدف، بررسی ظرفیت های دستگاه قضا برای احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر است و حرکت در این مسیر مسلما نیاز به اراده جمعی و بهره گیری از ظرفیت فکری سایر سازمان ها دارد.

وی بسترسازی برای حمایت قانونی از آمران به معروف را ضروری دانست و گفت: یکی از مخاطبان اصلی دادستان ها هستند. وقتی فضای ذهنی آنها آماده باشد بهتر می توانند از فریضتین حمایت کنند. ضمن این که رسانه ها بازوی دیگر این حمایت هستند و با انتشار مطالب مرتبط بر افکار عمومی موثر واقع میشوند.

حجت الاسلام سیدرضا اکرمی، رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری نیز عرف شدن منکر را یکی از آفات امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرد و گفت: با تشویق ارزش ها باید جایگاه واقعی امر به معروف را در باورافراد جامعه ایجاد کرد.

حجت الاسلام مرقاتی، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم قضایی نیز به وضع قوانین خاص و تصویب آیین نامه در مجلس اشاره کرد و گفت: امر به معروف و نهی از منکر باید در قالب قوانین، قدرت اجرا پیدا کند و بعد از این مرحله فرهنگ سازی صورت گیرد. قانون مند نبودن فریضتین در کشور آن را در حد یک امر عبادی محدود کرده است.

همچنین سردار کلیشادی، فرمانده قرارگاه امر به معروف و نهی از منکر سازمان بسیج با اشاره به این که امر به معروف و نهی از منکر با موضوعات مختلفی در ارتباط است، گفت: مسائل قومی مذهبی، حوزه فرهنگ و هنر، موضوعات صنفی و مسائل اعتقادی و عبادی هر کدام نسبت های مشخصی با فریضتین دارند که در هر استان باید به یکی از این موارد تخصصی پرداخت. پالایش دستاوردها در سطح منطقه و نهایتا برگزاری همایش ملی، مراحل بعدی خواهند بود.

وی از رسانه ها به عنوان ظرفیتی گسترده برای احیای امر به معروف و نهی از منکر یاد کرد و گفت: رسانه ها به ویژه در بخش امر به معروف مردم نسبت به مسئولین نقش موثر و سازنده ای دارند.

حاجی بابائیان معاون فرهنگ عمومی قوه قضاییه و دبیر جلسه نیز با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت عزم جدی همه دستگاههای اجرایی در احیاء امر به معروف و نهی از منکر، گفت: دستگاه قضایی سعی داشته همه بخش های اجرایی و تصمیم ساز را در این امر مهم مشارکت دهد

در کمیته برنامه ریزی همایش ملی امر به معروف و نهی از منکر که در نیمه اول آبان ماه سال جاری برگزار خواهد شد، نمایندگانی از دادستانی کل کشور، معاونت اجتماعی ناجا و ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر، سازمان صدا و سیما و سازمان بسیج حقوقدانان نیز حضور داشتند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز