خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع:

تولید انواع موشک طوفان ادامه می‌یابد

asdasd
کد خبر : ۱۷۸۰۴۸

حوادثسوریه و عراق اهمیت رزم زمینی را آشکار کرد / مولفه‌های اساسی جنگ پست مدرن استفاده از ناوهای جنگی، هواپیما و موشک‌های کروز است و در همین راستا دکترین نظامی جمهوری اسلامی بر نیروی دریایی، پدافند هوایی و هوافضا متمرکز شده است.

رئیس سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان این‌که امروز مجددا اهمیت رزم زمینی آشکار شده است، گفت: حوادثسوریه و عراق ثابت کرد که نباید مسئله رزم زمینی را نادیده گرفت.

به گزارش ایلنا، سردار سیدمهدی فرحی در اولین همایش سراسری مهمات برتر در رزم زمینی که در مجموعه فرهنگی غدیر نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزار شد گفت: اوباما رئیس جمهور آمریکا چندین سال است که دائما می گوید در مقابل ایران همه گزینه ها روی میز است. این واژه به این معنا است که تهدید نسبت به ایران وارد عرصه سوپر سیستم شده است و منشوری چندوجهی از تهاجمات فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، روانی و نظامی تحت پیگیری است.

فرحی ادامه داد: جنگ پست مدرنیسم گزینه نظامی آمریکایی ها است به این معنا که جنگی دور ایستا و فوق العاده هوشمند را در نظر دارد.

وی تصریح کرد: مولفه های اساسی جنگ پست مدرن استفاده از ناوهای جنگی، هواپیما و موشکهای کروز است و در همین راستا دکترین نظامی جمهوری اسلامی بر نیروی دریایی، پدافند هوایی و هوافضا متمرکز شده است.

رئیس سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تصریح کرد: رزم زمینی از مسائل عمده نظامی و دفاعی امروز در جهان است و نباید از آن غافل شد علاوه بر این‌که حوادثسوریه و عراق مجددا رزم زمینی را مورد توجه قرار داد. جهت توجه بیشتر به رزم زمینی باید تجارب ۱۰ سال گذشته در عرصه پدافند هوایی، نیروی دریایی و هوافضا را به نیروی زمینی منتقل کنیم.

فرحی با تاکید بر مقوله آینده پژوهی در بین نیروهای مسلح ادامه داد: با آینده پژوهی می‌توانیم تحولات دنیا و همچنین قابلیت های دشمن را رصد کرده و راه کسب جایگاه فرادستی را نسبت به دشمن به دست آوریم.

رئیس سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان این‌که راهبرد نوآوری کمک شایانی به تولید تسلیحات برتر می کند خاطر نشان کرد: با نوآوری در فرایند تولید محصولات نظامی می توانیم گامی اساسی در راه تولید محصولات نظامی به دست آوریم. باید صنایع دفاع و نیروهای مسلح به طور مرتب با یکدیگر جلسات مشترک برگزار کنند تا وفاق و ارتباطی بهینه بین این دو برقرار شود.

فرحی با بیان این‌که برگزاری همایشی در مورد رزم زمینی از هوشمندی های نیروی زمینی سپاه است؛ چرا که حوادثاخیر در منطقه نیروی زمینی را مجددا به صحنه بازگرداند و ما نیز از پرداختن به رزم زمینی و کسب پیشرفت در این حوزه استقبال می کنیم.

وی در ادامه افزود: از انتقال تجربیات سازمان هوافضای وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به نیروی زمینی سپاه استقبال می کنیم و آماده مشارکت در جهت رفع نیازمندی‌های این نیرو هستیم.

رئیس سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در پایان با تأکید بر این‌که ما سالانه چند صد پروژه بهبود را برای ارتقای سطح محصولات در دست اقدام داریم، به موشک‌های ضد زره اشاره کرد و افزود: ما با همان بیس و پلت‌فرم موشک تاو، موشک‌های طوفان را در هفت مرحله یعنی از طوفان یک تا طوفان هفت تولید کرده‌ایم و این روند ادامه دارد و موشک‌های طوفان تا ورژن ۱۱ نیز تعریف شده‌اند و البته علاوه بر این موشک‌های دیگر نظیر صاعقه، تندر، توسن، دهلاویه و… نیز وجود دارند که می‌توان از بالگرد، سکو و تانک آنها را بکارگیری کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز