خبرگزاری کار ایران

دستگاه‌های اجرایی هزینه‌های درمانی متعارف ایثارگران را می‌پردازند

کد خبر : ۱۷۸۲۱۶

استفساریه مجلس شورای اسلامی درباره تأمین هزینه‌های درمانی ایثارگران و افراد تحت تکفل آنان از دستگاه‌های اجرایی در نشست امروز شورای نگهبان تأیید شد.

استفساریه مجلس شورای اسلامی درباره تأمین هزینه‌های درمانی ایثارگران و افراد تحت تکفل آنان از دستگاه‌های اجرایی در نشست امروز شورای نگهبان تأیید شد.

به گزارش ایلنا، عضو حقوقدان شورای نگهبان گفت: این استفساریه بر اساس طرح دو فوریتی مجلس شورای اسلامی در قالب بند(ج) تبصره ۱۶ قانون بودجه امسال به شورای نگهبان ارسال شده بود که موضوع آن مربوط به تأمین و پرداخت هزینه های درمانی به ایثارگران از طریق دستگاه‌های اجرایی علاوه بر بنیاد شهید و امور ایثارگران است.
سیامک ره‌پیک افزود: بر اساس این استفساریه از شورای نگهبان سؤال شده بود که آیا پرداخت هزینه های متعارف درمانی ایثارگران و افراد تحت تکفل آنان از طریق دستگاه‌های اجرایی صرف نظر از پرداخت ۱۰۰درصدی این هزینه ها در بنیاد شهید و امور ایثارگران اشکال و مانعی ندارد؟ که نمایندگان مجلس آن را بلامانع دانسته بودند.
وی گفت: این موضوع در شورای نگهبان بررسی و نتیجه این شد که استفساریه را مغایر با قانون اساسی و شرع ندانستند بنا بر این طبق این استفساریه دستگاه‌های اجرایی نیز مانعی ندارند که هزینه‌های درمانی متعارف ایثارگران را تأمین کنند.
ره‌پیک افزود: طبق قانون بودجه امسال هزینه‌های درمانی ایثارگران شاغل و بازنشسته و افراد تحت تکفل آنان ۱۰۰درصد منابعش در بنیاد شهید در نظر گرفته شده بود به نحوی که از منابع دستگاه‌های دیگر به این بنیاد اختصاص داده شد.
وی گفت: با این حال ایثارگران در مراجعه به بنیاد شهید از نظر تأمین مالی هزینه‌های درمانی یا موضوعات دیگر احتمالاً با مشکلاتی مواجه شدند و با تأیید این استفساریه مقرر شد با وجود تأمین هزینه ۱۰۰درصدی درمانی ایثارگران در بنیاد شهید، دستگاه‌های اجرایی نیز هزینه‌های درمانی متعارفی را که به کارکنانشان می‌پردازند به ایثارگران نیز بپردازند.
ره‌پیک افزود: طبق تأیید این استفساریه ایثارگران از این مسیر نیز می‌توانند برای تأمین هزینه‌های درمانی خود استفاده کنند و اعضای شورای نگهبان این دو مسیر را مانعه‌الجمع ندانستند به نحوی که اگر ایثارگران به بنیاد شهید مراجعه کنند و توانسته‌اند ۱۰۰درصد هزینه‌ها را از این نهاد بگیرند یا اگر به هر علت به این بنیاد مراجعه نکرده‌اند بتوانند هزینه‌های متعارف درمانی خود را از دستگاه اجرایی خودشان تأمین کنند.
عضو حقوقدان شورای نگهبان درباره علت این استفساریه نیز گفت: طبق قانون بودجه بنیاد شهید به عنوان محل تأمین هزینه های درمانی ایثارگران تعیین شده بود و محل دیگری را نمی توان برای تأمین این هزینه ها تعیین کرد اما با تأیید این استفساریه در شورای نگهبان ایثارگران می توانند طبق قانون بودجه امسال ۱۰۰درصد هزینه های درمانی خود را با مراجعه به بنیاد شهید مطالبه یا هزینه های متعارف آن را از دستگاه‌های اجرایی خود دریافت کنند.
ره پیک افزود: این مصوبه مجلس شورای اسلامی طبق روال، ۱۵ روز پس از تأیید، ابلاغ و انتشار آن، قابل اجراست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز