خبرگزاری کار ایران

در حاشیه همایش قوه‌قضاییه؛

دستاوردهای سفر معاون اول قوه‌قضاییه به روسیه تشریح شد

asdasd
کد خبر : ۱۷۸۷۴۰

در این سفر بنده با اسلام‌شناسان و نخبگان اسلامی و مفتی اعظم روسیه دیدار داشتم و در حاشیه اجلاس نیز دیدارهایی با رئیس قوه قضاییه هند، وزیر دادگستری بلاروس و معاون اول قوه قضاییه افغانستان صورت گرفت که این دیدارها در راستای گسترش مناسبات قضایی میان کشورها بود.

معاون اول قوه‌قضاییه دستاوردهای سفر به روسیه و شرکت در اجلاس قوه‌قضاییه کشورها را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا حجت الاسلام ابراهیم رئیسی در حاشیه نشست سران سه قوه که به مناسبت برزگداشت هفته قوه قضاییه در سالن اجلاس سران برگزار شد با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی در خصوص حادثه اتوبوس‌های اسکانیا گفت: قرار است آقای اژه‌ای در این خصوص اظهار نظر کند.

وی همچنین در خصوص جزئیات سفر خود به روسیه گفت: این سفر به دعوت رئیس دادگستری روسیه صورت گرفت که هم برای دیدار دو جانبه وهم برای اجلاس قوه قضاییه که در روسیه تشکیل شده بود، انجام شد.

معاون اول قوه قضاییه خاطر نشان کرد: از مباحثی که در این اجلاس مطرح بود یکی مسئله حاکمیت قانون و دیگری نیز مبارزه با فساد بود.

رئیسی یادآور شد: من ضمن شرکت در این اجلاس در دیدار وزیر دادگستری روسیه در زمینه همکاری‌های دوجانبه و همچنین در بحثتبادل مسائل آموزشی کشور و تجربیات صحبت‌هایی داشتم.

وی با بیان اینکه در این دیدار زمینه تفاهم نامه‌ای میان ایران و روسیه فراهم شد گفت: همچنین زمینه همکاری بین دانشگاه قضایی ما و کشور روسیه نیز آماده شد که دوستان آنرا دنبال می‌کنند.

رئیسی همچنین خاطر نشان کرد: در این سفر بنده با اسلام‌شناسان و نخبگان اسلامی و مفتی اعظم روسیه دیدار داشتم و در حاشیه اجلاس نیز دیدارهایی با رئیس قوه قضاییه هند، وزیر دادگستری بلاروس و معاون اول قوه قضاییه افغانستان صورت گرفت که این دیدارها در راستای گسترش مناسبات قضایی میان کشورها بود.

معاون اول قوه قضاییه سفر خود به روسیه را علیرغم کوتاه بودن زمان آن موفق ارزیابی کرد و گفت: امیدوارم آنچه ما با قوه قضاییه روسیه توافق کرده ایم به خوبی دنبال شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود درخصوص لایحه پلیس قضایی یادآور شد: با توجه به اینکه این قانون در برنامه توسعه آمده امیدوارم هر چه زودتر شاهد تصویب آن باشیم چرا که مجلس آنرا تصویب کرده و در برنامه پنجم با اصل آن موافقت شده است و تنها برخی جزئیات آن باقی مانده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز