خبرگزاری کار ایران

پیکر فرمانده اسبق نیروی هوایی ارتش تشییع شد

asdasd
کد خبر : ۱۷۹۵۱۹

در این مراسم، خانواده مرحوم امیر سرتیپ معینی پور، جمعی از فرماندهان عالیرتبه نظامی و تعدادی از همرزمان وی و پیشکسوتان نیروی هوایی ارتش حضور داشتند.

پیکر امیر سرتیپ محمدحسن معینی پور، فرمانده اسبق نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز صبح(دوشنبه) طی مراسمی در ستاد نهاجا تشییع و برای خاکسپاری به بهشت زهرا(ع) منتقل شد.

به گزارش ایلنا، در این مراسم، خانواده مرحوم امیر سرتیپ معینی پور، جمعی از فرماندهان عالیرتبه نظامی و تعدادی از همرزمان وی و پیشکسوتان نیروی هوایی ارتش حضور داشتند.

در این مراسم که با تشریفات کامل نظامی برگزار شد، پس از تلاوت آیاتی از کلام الله مجید، نواختن سرود ملی جمهوری اسلامی ایران، مداحی و خواندن نماز میت، پیکر فرمانده اسبق نیروی هوایی ارتش برای خاکسپاری به بهشت زهرا(س) انتقال یافت.

مرحوم معینی پور پس از سال ها تحمل رنج بیماری شدید ریوی، روز شنبه ۳۱ خرداد ماه دار فانی را وداع گفت.

وی از سال ۱۳۶۰ تا ۱۳۶۲ فرماندهی نیروی هوایی ارتش را برعهده داشت.

مرحوم معینی پور مهر سال ۱۳۳۱ وارد دانشکده افسری شده و پس از فارغ التحصیلی در رشته خلبانی در نیروی هوایی مشغول خدمت شد.

امیر سرتیپ معینی پور در پی پیروزی انقلاب اسلامی از جمله افسران انقلابی بود که به خدمت در نیروی هوایی ادامه داد و در شهریور سال ۱۳۶۰ بنا به پیشنهاد شهید سرلشکر فلاحی به فرماندهی نیروی هوایی ارتش منصوب شد.

در دوران فرماندهی این امیر ارتش، نیروی هوایی در عملیات بزرگی نظیر فتح المبین و بیت المقدس نقش سرنوشت سازی را برعهده داشت که به بازپس گیری شهر خرمشهر از نیروهای بعثی عراق منجر شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز