خبرگزاری کار ایران

قزوینی در گفت‌وگو با ایلنا:

سال‌های ۸۴ تا ۹۲ مقطعی غیرقابل توجیه در حیات سیاسی ملت ایران است

asdasd
کد خبر : ۱۸۲۲۲۶

اگر گفتمان دوم خرداد با مشکلاتی مواجه شد این لزوما به معنی ضعف اصلاح‌طلبان نبود بلکه عدم تجربه جامعه هم در این شکست دخیل بود / آنچه در فاصله سال‌های ۸۴ تا ۹۲ رخ داد، مقطعی ناگوار و پر اشتباه در تاریخ سیاسی ملت ایران بود / تصور ایجاد شکاف میان دولت و اصلاح طلبان یک تصور خام و باطل است.

عضو ارشد مجمع نیروهای خط امام(ره) صحبت‌های روز گذشته رییس جمهور مبنی بر اینکه دیگر سال‌های ۸۴ تا ۹۲ تکرار نخواهد شد را حقیقتی دانست که در ساختارهای رسمی و غیر رسمی نظام پذیرفته شده است و گفت: سال‌های ۸۴ تا ۹۲ مقطعی نه تنها غیر قابل دفاع بلکه غیرقابل توجیه در حیات سیاسی ملت ایران است.

حمید قزوینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به صحبت‌های اخیر رئیس جمهور در خصوص اینکه سال‌های ۸۴ تا ۹۲ دیگر تکرار نخواهد شد، اظهار داشت: به نظر می‌رسد که این صحبت‌ها بیان حقیقتی است که در ساختار رسمی و غیررسمی نظام جمهوری اسلامی ایران نیز پذیرفته شده و بر این اساس همه پذیرفته‌اند که آنچه در فاصله سال‌های ۸۴ تا ۹۲ رخ داد، مقطعی ناگوار و پر اشتباه در تاریخ سیاسی ملت ایران بود که به هر شکل، دلیل و رویکردی که اتفاق افتاد خسارت‌های بسیار زیادی را برای ملت ایران به بار آورد.

عضو ارشد مجمع نیروهای خط امام ادامه داد: سخنان آقای روحانی اشاره به حقیقتی است که همه از اصلاح‌طلبان گرفته تا اصولگراها و جریان‌های بی‌طرف به آن اذعان دارند و هر فرد دلسوزی که دل در گرو انقلاب و ارزش‌های منبعثاز انقلاب اسلامی و منافع ملی این کشور دارد به این حقیقت معترف است که سالهای ۸۴ تا ۹۲ مقطعی نه تنها غیر قابل دفاع بلکه غیرقابل توجیه در حیات سیاسی ملت ایران است.

وی تصریح کرد: آنچه در فاصله سال‌های ۸۴ تا ۹۲ رخ داد دیگر قابل تکرار هم نیست چون چنین به نظر می‌رسد ظرفیت‌های سیاسی و فرهنگی کشور در نقطه‌ای است که افکار عمومی، نخبگان، احزاب و حاکمان سیاسی را به این جمع‌بندی رسانده که دیگر از تکرار آنچه که اتفاق افتاد جلوگیری کنند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب این ادعا را که دولت احمدی نژاد معلول عملکرد بد اصلاح طلبان بوده را رد کرد و افزود: ما اگر بخواهیم خوشبینانه‌ترین قضاوت را در خصوص تجربه دموکراسی در کشور داشته باشیم باید بگوییم که کشور ما از مشروطه دموکراسی را تجربه کردند که با کودتای رضاخانی خاتمه یافت و ما عملا دیگر تا سال ۵۷ دموکراسی را تجربه نکردیم.

قزوینی گفت: اگر گفتمان دوم خرداد با مشکلاتی مواجه شد این لزوما به معنی ضعف اصلاح‌طلبان نبود بلکه عدم تجربه جامعه هم در این شکست دخیل بود.

وی با یادآوری این نکته که در سال ۸۴ چند کاندیدای اصلاح طلب ارای یکدیگر را خرد کردند، ادامه داد: به هرحال آنچه در سال ۹۲ اتفاق افتاد ضروری بود تا یک تجربه به تجربه تاریخی ملت ایران اضافه شود.

عضو ارشد مجمع نیروهای خط امام همچنین با اشاره به تلاش اصولگرایان افراطی برای ایجاد اختلاف میان دولت و اصلاح طلبان، ابراز داشت: به عقیده من آنچه که اصولگرایان افراطی در پی اثبات آن هستند عادتی است که سال‌ها به آن مبتلا هستند. به این معنی که این گروه‌ها جز فحاشی کردن و تهمت زدن و فضاسازی‌های کاذب چاره دیگری ندارند اما آنچه مهم است این است که دوستان اصلاح طلب به آن میزان رشد و بالندگی رسیده‌اند که این فضاسازی‌ها را جدی نگیرند.

قزوینی با تاکید بر این که دولت روحانی یک دولت جناحی و حزبی نیست، افزود: این دولت متعلق به عموم مردم و جناح‌هایی است که در جمهوری اسلامی حضور دارند.

وی گفت: شعار دولت روحانی اعتدال است و اعتدال نیز همان چیزی است که اصلاح طلبان همواره به آن معتقد بوده‌اند لذا همه جریان اصلاح‌طلبی بر محور اعتدال استوار است. بنابراین تصور ایجاد شکاف میان دولت و اصلاح طلبان یک تصور خام و باطل است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز