خبرگزاری کار ایران

معاون هماهنگ کننده وزیر دفاع:

خلأ عقیدتی سیاسی به وضوح حس و دیده می‌شود

کد خبر : ۱۸۲۴۱۸

روحانیت در طول تاریخ اسلام و شیعه همیشه اثرگذار بوده و در کشورمان روحانیت غمخوار، مورد اعتماد و تکریم مردم بوده است. / امام خمینی(ره) با کلام شیوای خود در دل مردم نفوذ کرد و توانست مردم را از زیر یوغ استکبار بیرون بکشد و کلام الهی را ایران اسلامی جاری کند.

معاون هماهنگ کننده وزیر دفاع ‌و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به ایجاد نهاد عقیدتی سیاسی در نیروهای مسلح گفت: تشکیل سازمان عقیدتی سیاسی توسط امام خمینی در نیروهای مسلح اقدامی بسیار به جا و مناسب بود چرا که باعثوحدت در بین نیروهای نظامی شد.

به گزارش ایلنا، امیر سرتیپ نصرالله عزتی در مراسم تودیع و معارفه رییس اداره عقیدتی سیاسی مرکزی وزارت دفاع ‌، از پیامبر اکرم(ص) به عنوان تکمیل‌کننده سیره اخلاقی تمام پیامبران نام برد و افزود: ‌کامل‌ترین مکارم اخلاق در تمام حوزه‌ها مکارم اخلاق پیامبر(ص) است.

وی در ادامه با بیان اینکه خلق و خوی روحانیت همیشه مثال‌زدنی ‌است، اظهار داشت: روحانیت در طول تاریخ اسلام و شیعه همیشه اثرگذار بوده و در کشورمان روحانیت غمخوار، مورد اعتماد و تکریم مردم بوده است.

معاون هماهنگ‌کننده وزیر دفاع با بیان اینکه مردم در طول تاریخ از مرجعیت همیشه تابعیت داشته‌اند، تصریح کرد: آن چیزی که شیعه را متمایز کرده نفوذ و اقتدار مرجعیت در تمام جامعه است.

وی با برشماری اثرگذاری روحانیت در طول تاریخ خاطرنشان کرد: روحانیت در طول تاریخ به هر نحوی اثرگذاری خود را برای اعتلای شیعه و اسلام داشته است و فتوای تاریخی میرزای شیرازی نیز یکی از همین اثرگذاری‌ها بود که نفوذ مرجعیت را می‌رساند.

عزتی در ادامه با اشاره به اینکه پرچم نظام اسلامی با نفوذ و کلام روحانیت در ایران اسلامی برافراشته شد افزود: امام خمینی(ره) با کلام شیوای خود در دل مردم نفوذ کرد و توانست مردم را از زیر یوغ استکبار بیرون بکشد و کلام الهی را ایران اسلامی جاری کند.

وی همچنین با بیان اینکه روحانیت نیز امام راحل را در برافراشته شدن پرچم نظام اسلامی‌ کمک کردند، گفت: مردم با تبعیت از امام راحل و همراهی روحانیت علیه نظام شاهنشاهی قیام کردند و انقلاب اسلامی به پیروزی رسید.

معاون هماهنگ کننده وزیر دفاع با بیان اینکه بعد از گذشت سالیان سال از این موضوع خلأ عقیدتی سیاسی در سایر سازمان‌ها به وضوح حس و دیده می‌شود، افزود: مسئولان ‌عقیدتی سیاسی با اجرای برنامه‌های فرهنگی ‌ثمرات بسیار خوبی را برای نیروهای مسلح داشته‌اند.

عزتی ارتقای بصیرت‌افزایی و معنویت‌افزایی در بین کارکنان نیروهای مسلح را یکی از مهم‌ترین ثمرات نهاد عقیدتی سیاسی برشمرد و تصریح کرد: سردار وزیر دفاع و هیئت رئیسه وزارت دفاع از تلاش‌های ارزنده و فوق‌العاده سازمان عقیدتی سیاسی در اعتلای فرهنگ اسلامی دینی در بین کارکنان وزارت دفاع نهایت تقدیر و تشکر را دارد.

وی در پایان با اشاره به حسن خلق حجت‌الاسلام و المسلمین محمد ابراهیم رئیس سابق اداره عقیدتی سیاسی مرکزی وزارت گفت: ایشان با تک تک پرسنل ارتباطی صمیمی داشتند و امیدواریم در ادامه مسئولیت در سنگر جدید موفق و موید باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز