خبرگزاری کار ایران

فاضل میبدی در گفت‌وگو با ایلنا:

برخی برای اغراض سیاسی چهره رحمانی دین را مخدوش می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۱۸۳۰۶۳

امام علی(ع) شلاق را در برابر متجاوزان به بیت‌المال در دست می‌گرفت / اگر دولت بخواهد، افراد را بهشتی کند، ابتدا باید دنیای آنها را آباد کند و معیشت‌شان را درست کند مگرنه جامعه‌ای که دنیا و اقتصادش خراب باشد، به سمت فساد و گناه حرکت می‌کند.

عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم تاکید کرد: عملکرد برخی به دلیل جهالت و عده‌ای نیز به دلیل مسائل سیاسی و تخریب دولت، موجب شده تا گروهی خواسته یا نخواسته در جهت تخریب چهره رحمانی از دین بکوشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدتقی فاضل میبدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص اظهارات اخیر یکی از علمای قم که از منتقدان دولت نیز محسوب می‌شود مبنی بر به دست گرفتن شلاق توسط امام علی(ع) در بازار برای مجازات مجرمان در ملاءعام، گفت: آنچه در تاریخ درباره شلاق به دست گرفتن امام علی(ع) آمده است، این است که ایشان شلاق را در برابر متجاوزان به حقوق مردم و کسانی که از بیت‌المال سواستفاده می‌کردند، بدست می‌گرفت.

وی با بیان اینکه متاسفانه در طی هشت سال اخیر، از اموال بیت المال به شدت سواستفاده شد و حقوق ملت تضییع شد، اظهار داشت: کسانی که این حرف‌ها را می‌زنند، در طول این مدت سکوت کرده بودند و با سکوت‌شان، موجب تضییع بیشتر حقوق مردم شدند.

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: امام علی(ع) بیشتر از شلاق گرفتن، مهربان بود و میان فقرا انقاق می‌کرد.

عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه کسانی که می‌گویند دولت مسئول بهشتی کردن افراد است، بیشتر به جای تبلیغ اسلام، به دنبال تخریب رئیس جمهور هستند، یادآور شد: اگر دولت بخواهد، افراد را بهشتی کند، باید ابتدا دنیای آنها را آباد کند و معیشت‌شان را درست کند مگرنه جامعه‌ای که دنیا و اقتصادش خراب باشد، به سمت فساد و گناه حرکت می‌کند.

فاضل میبدی با تاکید بر اینکه تا زمانی که رانت و اختلاس در کشور وجود داشته باشد، نمی‌توان انتظار داشت دولت افراد را بهشتی کند، ابراز داشت: دولت باید با سامان بخشیدن به سیاست خارجی، بهبود دادن اقتصاد کشور، کاهش تورم و ایجاد شرایط رونق و کسب و کار و اشتغال را فراهم کند و دولت تدبیر و امید نیز سعی کرده در همین راستا گام بردارد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در خصوص تلاش‌های برخی از افراد مبنی بر نشان دادن چهره‌ غیررحمانی و خشن از اسلام نیز تصریح کرد: عملکرد برخی به دلیل جهالت و عده‌ای نیز به دلیل مسائل و اغراض سیاسی و تخریب دولت، موجب شده تا گروهی خواسته یا نخواسته در جهت تخریب چهره رحمانی از دین بکوشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز