خبرگزاری کار ایران

رییس دادگستری استان تهران در جمع خبرنگاران:

محکومان فتنه در صورت بازگشت به کشور بازداشت می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۱۸۳۳۰۸

در سال‌های گذشته بیش از ۱۰ درصد زندانیان سراسر کشور را زندانیان جرایم غیرعمد تشکیل می‌دادند که خوشبختانه با اصلاحاتی که در قوانین به عمل آمد و با اصلاح رویه‌ای که همکاران قضایی ما اتخاذ کردند و همچنین با کمک‌های خیرین و با محوریت ستاد دیه، این عدد به ۳ درصد رسیده است.

رییس کل دادگستری استان تهران با بیان اینکه برخی از متهمان حوادثپس از انتخابات ریاست جمهوری دوره دهم به صورت غیابی محاکمه و برخی دیگر از آنان پس از بازگشت به کشور به صورت حضوری محاکمه شده‌اند، گفت: کسانی که محکوم شوند قطعا در صورت بازگشت به ایران حکم قضایی در موردشان اجرا می‌شود.

به گزارش ایلنا، غلامحسین اسماعیلی در حاشیه مراسم جشن گلریزان که شب گذشته توسط ستاد دیه برگزار شد، در مورد رسیدگی به پرونده افرادی که پس از اتفاقات رخ داده در انتخابات سال ۸۸ از کشور خارج شدند، گفت: سخنگوی قوه قضاییه توضیحات لازم را در این زمینه ارایه داده‌اند. تعدادی از این افراد به صورت غیابی محاکمه شده و تعدادی دیگر که به کشور بازگشته‌ و بازداشت شده‌اند به صورت حضوری به پرونده آنان رسیدگی می‌شود.

رییس دادگستری استان تهران در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه چنانچه فردی در این ارتباط محکوم شود، آیا به محض ورود به کشور بازداشت خواهد شد، اظهار کرد: کسانی که محکوم شوند قطعا بازداشت خواهند شد و در صورت بازگشت به ایران حکم قضایی در موردشان اجرا می شود. البته چون احکام آنها غیابی است حق واخواهی دارند و می توانند در مرحله واخواهی دفاعیات خود را ارایه دهند.

وی در مورد مراسم گلریزان برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد و غیر کلاهبرداری نیز گفت: در سال‌های گذشته بیش از ۱۰ درصد زندانیان سراسر کشور را زندانیان جرایم غیرعمد تشکیل می‌دادند که خوشبختانه با اصلاحاتی که در قوانین به عمل آمد و با اصلاح رویه‌ای که همکاران قضایی ما اتخاذ کردند و همچنین با کمک‌های خیرین و با محوریت ستاد دیه، این عدد به ۳ درصد رسیده است.

عضو شورای عالی قضایی با تاکید براینکه همین تعداد ۳ درصد از زندانیان جرایم غیرعمد و غیرکلاهبرداری هم نباید داخل زندان باشند، ابراز امیدواری کرد تا با همت جهادی و اقدام بلند خیرخواهانه شرایط آزادی این زندانیان نیز فراهم شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز