خبرگزاری کار ایران

تابش در اخطار قانون اساسی:

طرح کاهش ساعت کاری کارمندان در ماه رمضان تبعیض آمیز است

asdasd
کد خبر : ۱۸۴۱۵۵

براساس اصل ۱۱۰ قانون اساسی تعیین سیاست های کلی نظام جمهوری اسلامی ایران در حوزه اختیارات رهبری است بنابراین با توجه به اصول مذکور طرح کاهش ساعت کاری کارمندان دولت در ماه رمضان باید مورد بررسی کارشناسی قرار گیرد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: طرح کاهش ساعت کاری کارمندان دولت در ماه رمضان براساس اصل ۳ قانون اساسی باعثایجاد تبعیض ناروا در زمینه های مادی و معنوی کارکنان و کارمندان خواهد شد.

به گزارش ایلنا، محمدرضا تابش در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی، در اخطار قانون اساسی گفت: براساس ماده‌های یک و ۹ اصل سوم قانون اساسی باید محیط مساعدی برای رشد فضایل اخلاقی براساس ایمان و تقوا و مبارزه با کلیه مظاهر فساد و تباهی ایجاد شود و همچنین تبعیضات ناروا در زمینه های مادی و معنوی رفع شود.

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: براساس اصل ۱۱۰ قانون اساسی تعیین سیاست های کلی نظام جمهوری اسلامی ایران در حوزه اختیارات رهبری است بنابراین با توجه به اصول مذکور طرح کاهش ساعت کاری کارمندان دولت در ماه رمضان باید مورد بررسی کارشناسی قرار گیرد.

وی گفت: طرح کاهش ساعت کاری کارمندان دولت در ماه رمضان به صورتی که مطرح شده است باعثایجاد تبعیض در میان کارمندان خواهد شد و حتی اگر اداره کل قوانین مجلس نیز بخواهد این موضوع را به صورت عجله ای بررسی کند در نهایت قانون جامع ای تدوین نخواهد شد.

لاریجانی در پاسخ به اخطار قانون اساسی گفت: به دلیل اینکه بحثفوریت طرح کاهش ساعت کاری کارمندان دولت در ماه رمضان مطرح شده است این اخطار وارد نیست البته باید اشکالات طرح مذکور در کمیسیون مربوطه رفع و به موضوعاتی که به تبعیض منجر می شود نیز رسیدگی شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز