خبرگزاری کار ایران

در دیدار با مدیران سازمان تامین اجتماعی مطرح شد:

انتقاد آیت‌الله هاشمی رفسنجانی از نحوه مدیریت سازمان تامین اجتماعی در دولت سابق

asdasd
کد خبر : ۱۸۵۵۷۶

اتفاقات اخیر نوار غزه تابلوی از بدترین خشونت‌ها و ظلم‌های صهیونیست‌هاست که لکه ننگ جدیدی در پرونده قدرت‌های بزرگ جهانی و سازمان ملل از خود برجای گذاشته است. / همانطور که آیت‌الله العظمی سیستانی تأکید می‌کنند، همدلی و اتحاد دولت و مردم عراق در این زمینه راه‌گشا و زمینه‌ساز شکست و خروج نیروهای داعش وجدائی طلبان از عراق است.

جمعی از کارکنان، اعضای هیأت مدیره و مدیران سازمان تأمین اجتماعی در سومین روز از هفته تأمین اجتماعی با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش ایلنا، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در این دیدار ضمن تبریک ولادت با سعادت حضرت امام حسن مجتبی(ع) اظهار داشت: از خداوند می‌خواهم توفیق خودسازی و بهره‌مندی از ماه مبارک رمضان که در آن سفره بی‌پایان الهی‌اش در اختیار بشر گذاشته شده است به همگان اعطا کند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام سازمان تأمین اجتماعی را از جمله مهمترین خدمتگزار به طیف وسیعی از اقشار نیازمند کشور نام برد و افزود: از جمله کارهای بزرگ و قابل توجه جمهوری اسلامی ایران تأسیس سازمان تأمین اجتماعی برای دوران سخت بازنشستگی، بی‌سرپرستی، درمان و بیکاری است که نیروی کار، کارفرما و دولت در منابع مالی آن سهیم هستند.

وی به آسیب‌های وارده بر پیکر سازمان تأمین اجتماعی در دولتی که با شعار عدالت برسر کار آمد، اشاره و تصریح کرد: اگر به همین ترتیب ادامه پیدا می‌کرد، معلوم نبود دچار چه سرنوشتی می‌شد و چطور باید احیا می‌شد.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با اشاره به الکترونیکی شدن فرایند فعالیت‌ها در سازمان تأمین اجتماعی خاطر نشان کرد: اجرایی شدن فرآیند کارها منجر به بالا رفتن سرعت عمل گردید که نه تنها کارگشا بود بلکه موجبات راحتی و آسایش ارباب رجوع و مخاطبان این سازمان را فراهم کرد.

وی از تلاش‌های دکتر نوربخش و همکاران در ترمیم بخش زیادی از آسیب‌ها تشکر کرد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر اینکه انسان‌ها باید از زمان تولد تا آخر عمر خیالشان از تأمین ضرورت‌های زندگی همچون تغذیه، تحصیل، بهداشت و درمان و شغل آسوده باشد، گفت: سازمان تأمین اجتماعی وظیفه بزرگی در زمینه خدمت‌رسانی به مردم و تأمین مواردی که اشاره شد را برعهده گرفته است که امیدوارم همواره موفق باشد و لازم است برای این هدف و تأمین بیمه عمومی دولت و مجلس اقدام کنند.

وی در ادامه سخنان خود با بیان حوادثتلخ و اندوهبار غزه گفت: اتفاقات اخیر نوار غزه تابلوی از بدترین خشونت‌ها و ظلم‌های صهیونیست‌هاست که لکه ننگ جدیدی در پرونده قدرت‌های بزرگ جهانی و سازمان ملل از خود برجای گذاشته است.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با اشاره به بمباران نقاط مختلف غزه توسط اسرائیل، تکرار حادثه خونین بار اخیر غزه در ماه مبارک رمضان و سکوت مجامع بین‌المللی را تأسف‌بار خواند و افزود: اسرائیل هراز چندگاهی با حمایت و کمک جریان تروریستی، سازمان ملل و آمریکا کما فی‌السابق مردم فلسطین را از وطن و سرزمین خود بیرون و آنها را آواره کشورهای همسایه، می‌کند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت همچنین طی سخنانی به جنایات گروه تکفیری در عراق اشاره کرد و گفت: اینها به خیال خودشان می‌خواهند اسلام ناب و خلافت جهانی اسلام را تأسیس کنند، اما در واقع به دنبال از بین بردن آبروی اسلام هستند، چرا که جهان رفتارهای آنان را به اسلام نسبت می‌دهند و در این میان رسانه‌های معاند خارجی از کردار و گفتار آنان در راستای اهداف خود سوء استفاده می‌کنند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نظام تفرقه را عامل اصلی پیشروی گروهک تروریستی در عراق خواند و افزود: همانطور که آیت‌الله العظمی سیستانی تأکید می‌کنند، همدلی و اتحاد دولت و مردم عراق در این زمینه راه‌گشا و زمینه‌ساز شکست و خروج نیروهای داعش وجدائی طلبان از عراق است.

وی با تأکید بر اینکه بین حادثه غزه و فعالیت گروهک تروریستی داعش در عراق رابطه تنگاتنگی وجود دارد، خاطر نشان کرد: در هر دو مورد نقش صهیونیست‌ها بسیار برجسته و پررنگ است و باید مواظب این‌گونه رفتارها که تهدیدی برای جهان اسلام به شمار می‌روند، باشیم.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی تندروی و افراط را پایه اصلی تروریست‌ها برشمرد و گفت: وجود ژن‌های افراطی، عقده‌ها، اشتباهات و خیالات در نیروهای افراطی مانع بزرگی برای استقلال و قیام ملت‌هاست.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت ادامه داد: تروریسم یک ضلع مثلثاز سلطه‌گری خارجی و استبداد داخلی است که نمی‌گذارد ملت‌ها آزاد باشند و در تبدیل بهار عربی به خزان عربی نقش بسزائی ایفا می‌کنند.

در ابتدای این دیدار، دکتر نوربخش مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی اظهار داشت: این سازمان با ۵ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان کسری بودجه تحویل دولت تدبیر و امید شد.

وی ادامه داد: سازمان تأمین اجتماعی حق‌الناس و یک نهاد خدمت‌رسان است که ظرف ۸ سال گذشته دچار مسایل و خسارت فراوانی شده است از جمله اساسنامه آن طی ۵ سال اخیر سه بار تغییر کرده است.

دکتر نوربخش، تأمین اجتماعی را زیرساخت، هدف و از ملزومات پیشرفت و تعالی جامعه خواند و گفت: به عبارتی سازمان تأمین اجتماعی ترجمانی از شعار تدبیر و امید است چرا که با تأمین معیشت و سلامت بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران آرامش خاطر را برای آنها به ارمغان می‌آورد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز