خبرگزاری کار ایران

رئوفیان در گفت وگو با ایلنا:

ترکمنچای دانستن توافقات هسته‌ای بی‌انصافی است / فرمایشات رهبری تفسیر به رای می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۸۶۱۹۳

از احزاب جبهه ایستادگی برای شرکت در جلسات شورای همگرایی اصولگرایان دعوت نشده است / عده‌ای در بحثمذاکرات هسته‌ای تنها نوک بینی خود را می‌بینند / عده‌ای روی برخی از فرمایشات مقام معظم رهبری در بیان مخالفت با دولت سرمایه‌گذاری می کنند که این ظلم به ایشان است

سخنگوی جبهه ایستادگی با تاکید براینکه عده‌ای فرمایشات رهبری را تفسیر به رای می‌کنند، گفت: برخی به گونه‌ای عمل می‌کنند که گویی این توافق همچون قرارداد ترکمنچای است و یا در نوشتن آن ایران در هیچ یک از مفاد دخالتی نداشته است که این بی‌انصافی و تحقیر ملت ایران است.

ابوالقاسم رئوفیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به فرمایشات رهبری در دیدار با مسئولین کشور گفت: بیانات رهبری در این دیدار در دو بخش خلاصه می‌شد. بخشی از آن انتظارات رهبر معظم انقلاب در فضای کنونی کشور از مسئولین و بخش دوم تاییدها و حمایت‌های ایشان از دولت بود.

وی افزود: البته رهبری در همه دولت‌ها نقش حمایتی خود را به خوبی ایفا کرده‌اند و با ایستادن در قله هرم همه امور را زیر نظر داشته و به موقع از تهدیدات جدی پیشگیری کرده و تذکرات لازم را داده‌اند. اگر برخی به این الزامات توجه نکنند، قطعا در زمان مناسب به شکل دیگری مورد خطاب رهبری قرار خواهند گرفت.

فرمایشات رهبری تفسیر به رای می‌شود

این فعال سیاسی با تاکید بر اینکه رهبری در بیان تکالیف افراد در هر رده‌ای از مسئولیت‌ها با کسی تعارف ندارد، گفت: امیدوارم کسانی که خود را مخاطب بیانات رهبری دیده‌اند، تأملی داشته باشند و با خدای خود خلوت کنند و ببینند دراین موقعیت بهترین کار چیست.

وی با بیان اینکه متاسفانه طی این سال‌ها شاهد بوده و هستیم که فرمایشات رهبری تفسیر به رای می‌شود، یادآور شد: عده‌ای درخصوص فرمایشات رهبری روی مسائلی که در راستای تامین نظراتشان است، مانور می‌دهند و به سادگی از کنار برخی تذکرات و توصیه‌های ایشان که اتفاقا مخاطب آن نیز آنها هستند، می‌گذرند.

رئوفیان به تشریح بیانات رهبری در دیدار با مسئولان کشور پرداخت و گفت: رهبری در این دیدار نسبت به حفظ نیروهای ارزشمند کشور به دولت توصیه‌هایی داشتند. اما در کنار آن بحثاعتماد به مسئولان ارشد دولت و مذاکره‌کنندگان را نیز با تاکید مطرح کردند.

وی با انتقاد از اظهارات خطیب موقت هفته گذشته نماز جمعه تهران خاطرنشان کرد: من هفته گذشته در مصلی تهران حضور داشتم و آقای جنتی خطبه‌ها را ایراد می‌کرد. انتظار همه این بود که وی به هر دو بخش فرمایشات رهبری در خطبه‌های خود بپردازد، اما متاسفانه بخش مهم بیانات رهبری در خصوص اعتماد مسئولان ارشد دولت و مذاکرات از سوی خطیب موقت جمعه تهران مورد غفلت قرار گرفت.

این فعال سیاسی اصولگرا ادامه داد: بیانات یک خطیب جمعه که تریبونی را در اختیار دارد، باید به گونه‌ای باشد که مردم این برداشت را داشته باشند که وی به دور از گرایشات جناحی و با نگاهی کاملا همه جانبه و بسیط نسبت به مسائل و آنچه رهبری فرموده اظهارنظر می‌کند و در تلاش برای جلب افکار عمومی است.

وی افزود: انتظار از مجلس و سایر مسئولان و رسانه‌ها نیز همین است که نگاهشان در راستای نگاه رهبری باشد، همانطور که شاهد بوده‌ایم بارها رهبر معظم انقلاب از تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای به عنوان فرزندان نظام یاد کرده‌اند. بنابراین باید مطمئن باشیم که آنچه در مذاکرات در حال انجام است، همان چیزی است که آنها از تهران دریافت می‌کنند و هیچ یک از آنها نمی‌توانند قدمی فراتر و یا عقب‌تر از سیاست‌های رهبری بردارند.

رئوفیان با تاکید بر اینکه مذاکره‌کنندگان کشورمان قطعا منطبق با سیاست‌های مورد تایید رهبری حرکت می‌کنند، گفت: در چنین شرایطی تضعیف رئیس جمهور و تیم مذاکره کننده و طرح مباحثی همچون " دولت کریمه " به نوعی نشأت گرفته از تفکری است که نطفه آن از ابتدا با مخالفت با دولت یازدهم شکل گرفت.

وی خاطرنشان کرد: اینکه عده‌ای بر خطاهای یک دولت سرپوش بگذارند و تصمیمات چالش برانگیز آن را توجیه کنند و در مقابل تمام قامت به مقابله با دولتی دیگر بپردازند، راه ورسم درستی نیست.

تلاش افراطیون برای عقیم ماندن مذاکرات

رئوفیان با بیان اینکه پرهیز از افراط و تفریط، و اعتدال وظیفه همه است، گفت: متاسفانه عده‌ای روی برخی از فرمایشات مقام معظم رهبری در بیان مخالفت با دولت سرمایه‌گذاری می کنند. در حالیکه چنین چیزی قطعا رضایت رهبری رانیز در پی نخواهد داشت و چنین حرکت‌هایی ظلم به ایشان خواهد بود.

این فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به اینکه مردم به خوبی تشخیص می‌دهند که در شرایط حساس باید همدلی داشت، گفت: تصور من این است که برخی می‌خواهند از به نتیجه نرسیدن مذاکرات هسته‌ای بهره برداری سیاسی کنند و دعا می‌کنیم که آنها در راستای عقیم ماندن مذاکرات و عدم دستیابی به اهداف آن تلاش و برنامه‌ریزی نکنند.

وی افزود: اقدامات افراطیون جز با هدف بهره‌برداری سیاسی و بلند کردن علم مخالفت با دولت هدف دیگری را در افکار عمومی منسجم نمی‌کند و باید از این تفکر که نشأت گرفته از تفکر تامین منافع جناحی است، پرهیز کرد.

رئوفیان با تاکید بر اینکه ما قطعا در مذاکرات هسته‌ای شکست نخواهیم خورد، گفت: حتی اگر هیچ یک از مفاد توافقات نیز عملیاتی نشود بالاخره ما تا به امروز توانسته‌ایم به بخشی از حقوقمان در برابر گروه ۱ + ۵ دست پیداکنیم. توافق‌نامه صورت گرفته مبتنی بر سیاست بردبرد است و این سیاست نیز تعریف خود را دارد.

ترکمنچای دانستن توافقات هسته ای بی انصافی است

وی ادامه داد: متاسفانه برخی به گونه‌ای عمل می‌کنند که گویی این توافق همچون قرارداد ترکمنچای است و یا در نوشتن آن ایران در هیچ یک از مفاد دخالتی نداشته است در حالیکه این مسأله کمال بی انصافی و به نوعی تحقیر ملت ایران است.

سخنگوی جبهه ایستادگی با تاکید بر اینکه شواهد نشان می‌دهد که عده‌ای نمی‌خواهند مذاکرات هسته‌ای به نتیجه برسد، گفت: آنها تصور می‌کنند جناحی غیر از جناح آنها در حال دستیابی به پیروزی است. در حالیکه در این میان بحثاصلاح طلب و اصولگرا مطرح نیست، بحثمذاکرات یک پروژه ملی و یا حتی فراملی است. اما این عده تنها نوک بینی خود را می‌بینند.

وی خاطرنشان کرد: همانطور که رهبری فرمودند؛ اگر ما در مذاکرات به نتیجه نرسیم به دنیا ثابت کرده‌ایم که اهل مذاکره هستیم و این دستاورد کمی نیست. چرا عده‌ای تلاش می کنند که چشمان خود را روی واقعیت‌ها ببندند.

رئوفیان با اشاره به همایش‌هایی که در نقد مذاکرات هسته‌ای توسط افراطیون برگزار می‌شود، گفت: از چنین همایش‌ها و تجمعاتی چیزی حاصل نخواهد شد. باید بگذاریم تا مذکرات طبق مصوبات رهبری حرکت کند و بیش از این به حواشی نپردازیم. امیدواریم روزی برسد که این افراد نیز از اقدامات خود نادم شوند و به آغوش ملت بازگردند.

از احزاب جبهه ایستادگی برای شورای همگرایی اصولگرایان دعوت نشده است

سخنگوی جبهه ایستادگی در بخش دیگری از اظهارات خود در واکنش به اظهارات حجت الاسلام تقوی مبنی بر اینکه ۷۰ درصد احزاب اصولگرا در جلسات هم‌اندیشی اصولگرایان شزکت می‌کنند و ۳۰ درصد مابقی شروطی برای حضور در جلسات داشتند، گفت: به نظر می‌رسد که آقای تقوی نسبت به این تصمیم، جامع‌نگری و توجه لازم را به کلیه احزاب فعال و رسمی که مجوز فعالیت دارند، نداشته است و لذا در یک تقسیم‌بندی خود چنین درصدهایی را اعلام کرده است.

وی با بیان اینکه جبهه ایستادگی نه تنها جزو آن ۷۰ درصد بلکه در جمع ۳۰درصد مابقی نیز نیست، تصریح کرد: در واقع از ما دعوتی برای حضور در این جلسات نشده که بخواهیم در پاسخ شروطی گذاشته باشیم.

رئوفیان با بیان اینکه شرط مهم در دعوت از گروه‌های سیاسی باید داشتن پروانه و مجوز فعالیت باشد، گفت: این شرط مهم در این دعوت ها مغفول مانده و جای سوال است که چرا در چنین تصمیمی به رویکرد قانونی استفاده از احزاب پروانه‌دار توجهی نشده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز