خبرگزاری کار ایران

سرلشکر صفوی در مراسم رونمایی از مجموعه کتاب‌های ۸ جلدی جهان اسلام:

وقت آن رسیده که دنیای اسلام در سرنوشت خود بازنگری کند

asdasd
کد خبر : ۱۹۱۴۳۱

ملت‌های اسلامی این عدم توازن‌های اقتصادی شمال و جنوب، این فقر و غنا، امنیت و ناامنی، دموکراسی و دیکتاتوری، استقلال و تحت سلطه بودن را دیگر تحمل نخواهند کرد.

مشاور مقام معظم رهبری با تاکید براینکه ملت‌های مسلمان دیگر تحت سلطه بودن را تحمل نخواهند کرد، گفت: امروز وقت آن رسیده است که دنیای اسلام در سرنوشت خود بازنگری کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سرلشکر یحیی رحیم صفوی در مراسم آیین‌رونمایی از مجموعه کتاب‌های هشت جلدی جهان اسلام که صبح امروز در مرکز آموزش و پژوهش وزارت امور خارجه برگزار شد، خاطر نشان کرد: هشت جلد کتاب جهان اسلام محصول کار بزرگ پژوهشگران موسسه آیین پژوهشی جهان اسلام طی ۴ ساله گذشته است که با نظارت این جانب امروز در محضر دوستان گرامی رونمایی خواهد شد.

مشاور مقام معظم رهبری اظهار داشت: سرعت تغییر وتحولات در حوزه‌های سیاسی، امنیتی، اقتصادی و تکنولوژیک جهان کنونی شتاب فراوانی گرفته است و هم اکنون جهان در مقطع حساس و بحرانی از تاریخ بشریت قرار گرفته است.

وی ادامه داد: جهان اسلام نیز هم اکنون در حال گذار از یک پیچ تاریخی سرنوشت ساز قرار گرفته است که اگر به حوادث۱۳ سال گذشته کشورهای اسلامی نگاهی عمیق و با بصیرت بیاندازیم متوجه خواهیم شد که نظام سرمایه‌داری غرب، صهیونیست جهانی، قدرت‌های سازنده سلاح‌ ها، امپریالیسم خبری و رسانه‌ای در این فاجعه بزرگ سهم اصلی را دارا می باشند.

فرمانده سابق سپاه پاسداران با طرح این پرسش که آیا جهان اسلام هدف اصلی تهاجم نظامی و سیاسی قدرت‌های غربی و صهیونیست قرار نگرفته است؟، تصریح کرد: چرا این حوادثدر قاره اروپا و آمریکا رخ نمی‌دهد. مگر نه اینکه مسائل جهانی با یکدیگر مرتبط است؟

رحیم صفوی با یادآوری اینکه جهان اسلام موضوع کتاب‌هایی است که امروز رونمایی می‌شود، افزود: به نظر برخی اندیشمندان علوم انسانی جهان اسلام در یک نقطه عطف راهبردی قرار گرفته است و آینده کشورهای اسلامی در نتیجه اثرات متقابل اقتصادی، سیاسی و فرهنگی جهان معاصر با یکدیگر رقم خواهد خورد.

وی تاکید کرد: ملت‌های اسلامی این عدم توازن‌های اقتصادی شمال و جنوب، این فقر و غنا، امنیت و ناامنی، دموکراسی و دیکتاتوری، استقلال و تحت سلطه بودن را دیگر تحمل نخواهند کرد.

رئیس موسسه آینده پژوهی جهان اسلام گفت: امروز وقت آن رسیده است که دنیای اسلام در سرنوشت خود بازنگری کند.

وی یادآور شد: از ۱۰۰ سال پیش که غده سرطانی اسرائیل را در قلب جهان اسلام ایجاد کردند و حدود یکصد سال پیش که فکر بلعیدن ثروت‌های کشورهای اسلامی در محافل آمریکایی و اروپایی شکل گرفت، نیت این بود که راه قدرتمند شدن غرب در بلعیدن کشورهای اسلامی است.

رحیم صفوی عاقلانه‌ترین راه برای نجات کشورهای اسلامی را در همکاری و هماهنگی این ملت‌ها با یکدیگر عنوان کرد و افزود: هماهنگی ملت‌های اسلامی برای رسیدن به همگرایی، استفاده از ظرفیت‌ها و مزیت‌های نسبی اقتصادی، سیاسی، امنیتی و فرهنگی یکدیگر برای پیشرفت و همچنین توسعه و رسیدن به امنیت پایدار باید از اهداف اساسی کشورهای اسلامی باشد.

مشاور مقام معظم رهبری تاکید کرد: عزت و اقتدار منبعثاز همگرایی اسلامی به نفع همه دولت‌ها و ملت‌های اسلامی وهمه آزادی‌طلبان و آرامش‌خواهان است و البته این مهم نیازمند شجاعت رهبران سیاسی و استقامت ملت‌های اسلامی است.

وی در پایان تصریح کرد: این وعده تخلف‌ناپذیر الهی است که سرانجام اسلام و مستضعفین و مسلمین پیروز خواهند شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز