خبرگزاری کار ایران

اولیا در گفت‌وگو با ایلنا:

دادستان کل کشور به عنوان مدعی‌العموم به پرونده احمدی‌نژاد ورود کند

asdasd
کد خبر : ۱۹۱۵۶۰

همچنان حمایتی نانوشته از دولت قبل وجود دارد / مجلسیان دولت آقای احمدی‌نژاد را دولت امام زمان می‌دانستند / اصول‌گرایان پی برده‌اند که عملکرد دولت سابق وحشتناک است و سکوت جایز نیست / اصولگرایان هم‌اکنون از بررسی پرونده احمدی‌نژاد در دادگاه اکراه دارند.

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: باید دستگاه‌های نظارتی همچون سازمان بازرسی و دیوان محاسبات به مسئولیتشان عمل کنند و کیفرخواستی برای دولت قبل تعیین کنند.

علی اکبر اولیا در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص نامه اخیر محمود احمدی‌نژاد به رئیس بانک مرکزی گفت: در ارتباط با عملکرد دولت سابق همه چیز برای افراد عیان است و دستگاه‌های نظارتی هم جسته گریخته در رابطه با بی‌قانونی و تخلفات دولت قبل گزارش‌هایی منتشر کرده‌اند.

وی با انتقاد از برخی از اظهارنظر‌ها که منجر به غبارآلود شدن فضا برای دولت جدید می‌شود، اظهار داشت: باید افراد متوجه باشند که با اظهارنظر‌هایشان بهانه‌ای برای برخی از افراد ندهند که بخواهند بر اساس این اظهارنظر‌ها مظلوم‌نمایی کنند و من فکر می‌کنم نامه اخیر رئیس جمهور سابق نیز در همین راستاست.

نماینده مردم یزد در مجلس هشتم با بیان اینکه پرونده احمدی‌نژاد سنگین است، یادآور شد: اتفاقات وحشتناکی در دولت‌های نهم و دهم رخ داد و‌ای کاش قوه قضاییه و بالاخص دادستان کل کشور به عنوان مدعی‌العموم نسبت به این مساله رجوع می‌کرد تا جای گسترش این مسائل و مظلوم‌نمایی نباشد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در پاسخ به این سوال که در برخورد با دولت احمدی‌نژاد آیا بیش از حد مدارا نشده است؟ تصریح کرد: زمانی که من در مجلس هشتم حضور داشتم یک فضای حمایتی قوی نسبت به دولت قبل وجود داشت و مجلسیان دولت آقای احمدی‌نژاد را دولت امام زمان می‌دانستند.

اولیا ادامه داد: در آن زمان، از هرگونه انتقاد و مخالفت با دولت تلقی مخالفت با اسلام و نظام می‌شد و خوشبختانه این تصور اکنون از بین رفته و خود اصول‌گرایان پی برده‌اند که عملکرد دولت سابق وحشتناک است و سکوت جایز نیست.

این نماینده سابق مجلس با انتقاد از برخی از نمایندگان اصولگرای مجلس هشتم خاطرنشان کرد: اگر در آن روز اجازه طرح انتقاد داده می‌شد و مجلس می‌توانست نقشش در را در حوزه نظارت به خوبی ایفا کند دیگر شاهد این همه ویرانی در کشور نبودیم.

وی با بیان اینکه اصولگرایان هم‌اکنون از بررسی پرونده احمدی‌نژاد در دادگاه اکراه دارند، ابراز داشت: فکر می‌کنم همچنان حمایتی نانوشته از دولت قبل با اصولگرایان وجود دارد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: باید دستگاه‌های نظارتی همچون سازمان بازرسی و دیوان محاسبات به مسئولیتشان عمل کنند و کیفرخواستی برای دولت قبل تعیین کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز