خبرگزاری کار ایران

محسنی‌اژه‌ای در نشست خبری: / ۲ /

پسر ناطق نوری علیه احمدی نژاد به دستگاه قضایی شکایت نکرده است

asdasd
کد خبر : ۱۹۱۹۷۲

اتهام مهدی هاشمی اقتصادی و امنیتی است / از کلیه بانکهای خصوصی و دولتی خواسته‌ایم تا لیست بدهکاران ده میلیارد تومان به بالا را ارائه دهند ما مدعی هستیم که لیست ما کامل و مشخص است و موارد ابهامی را نیز رفع کرده‌ایم / اسامی ۶ نفر از مقامات ارشد دولت قبل در لیست بدهکاران بانکی ما نیست.

سخنگوی قوه قضاییه اعلام کردکه تاکنون شکایتی از سوی فرزند حجت الاسلام ناطق نوری علیه رئیس جمهور سابق در دستگاه قضایی به ثبت نرسیده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، خبرنگاری در نشست خبری سخنگوی دستگاه قضا در خصوص گلایه روز گذشته حجت الاسلام ناطق نوری مبنی براینکه به اتهاماتی که احمدی‌نژاد در مناظره انتخاباتی سال ۸۸ به برخی مسئولان نسبت داده رسیدگی نشده است از محسنی اژه‌ای پرسید که به نظر می‌رسد دستگاه قضایی اراده‌ای برای رسیدگی به اتهامات محمود احمدی‌نژاد نداردکه سخنگوی قوه قضاییه پاسخ داد: مطلبی که از قول آقای ناطق نوری در روزنامه‌ها خواندم برایم ابهام داشت و متوجه نشدم که آیا ایشان و فرزندشان از آقای احمدی‌نژاد شکایت کرده‌اند یا خیر؟ چرا که در اظهارات مطرح شده از جانب ایشان گفته شده که با وکیلی در ارتباط با شکایت از احمدی‌نژاد صحبت کرده و وی گفته است که پیگیری شکایت به نتیجه نخواهد رسید.

محسنی اژه‌ای ادامه داد: طبیعتا هر کسی که در دستگاه قضایی شکایتی را مطرح کند به آن رسیدگی خواهد شد اما الزاما نتیجه دلخواه شاکی که در حکم نباید باشد. از صبح پیگیر این مسئله بودم که آیا از سوی آقای ناطق نوری و یا فرزند ایشان شکایتی علیه محمود احمدی‌نژاد در دستگاه قضایی به ثبت رسیده که به نتیجه نرسیدم.

دادستان کل کشور ادامه داد: همین الان هم که از همکاران قضایی سوال پرسیدم اعلام کردند که شکایتی از سوی پسر حجت الاسلام ناطق نوری علیه احمدی‌نژاد واصل نشده است.

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی براینکه در کیفر خواست مهدی هاشمی چه مطالبی ذکر و اتهام وی چیست؟ گفت: طبق ماده ۱۸۸ قانون آیین دادرسی کیفری، دادگاه‌ها باید به صورت علنی برگزار شود مگر در سه موردی که در خود این قانون ذکر شده و تشکیل غیر عنلی آن با تشخیص قاضی است.

وی با تاکید براینکه به دلیل غیر علنی بودن دادگاه کیفر خواست در اختیار رسانه‌ها قرار نمی‌گیرد، اظهار کرد: البته غیر علنی بودن دو جلسه گذشته به این معنا نیست که تا پایان دادگاه به صورت غیر علنی باشد وممکن است قاضی درمواردی تشخیص به برگزاری علنی دادگاه بدهد.

محسنی اژه‌ای با تاکید بر اینکه جزئیات جلسه گذشته را نمی‌توان رسانه‌ای کرد اتهام مهدی هاشمی را اقتصادی و امنیتی عنوان کرد.

دادستان کل کشور در پاسخ به این پرسش که در برخی ازسانه‌ها به نقل از یکی از نمایندگان مجلس اعلام شده که ۶ نفر از مقامات ارشد دولت قبل جز بدهکاران بانکی هستند آیا این مطلب صحت دارد؟ گفت از زمان مطرح شدن بحثمعوقات بانکی اقدامات لازم را انجام داده و از کلیه بانکهای خصوصی و دولتی خواسته‌ایم تا لیست بدهکاران ده میلیارد تومان به بالا را ارائه دهند ما مدعی هستیم که لیست ما کامل و مشخص است و موارد ابهامی را نیز رفع کرده‌ایم.

سخنگوی قوه قضاییه ادامه داد: اسم شش نفری که در سایت‌ها نامبرده شده بود در لیست ما وجود ندارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز