خبرگزاری کار ایران

رییسی در اجتماع حقوقدانان و کارکنان دستگاه قضایی:

راه برخورد با رژیم صهیونیستی مذاکره و سازش نیست / تهیه کیفرخواست علیه رژیم صهیونیستی

asdasd
کد خبر : ۱۹۳۶۱۴

کسانی که قدرت منطق را نمی‌فهمند باید منطق قدرت و منطق مقاومت در برابر ظالم را به آنها فهماند. این منطق در گذشته جواب داده است / در خواست ما از وزارت خارجه این است که با رایزنی و دیپلماسی خواست حقوقی این اجتماع را در مجامع حقوقی بین‌المللی دنبال کنند

معاون اول قوه‌قضاییه با تاکید براینکه راه برخورد با رژیم صهیونیستی مقاومت است، از تهیه کیفرخواستی علیه رژیم صهیونیستی خبرداد و گفت: این کیفرخواست در یک دادگاه بین‌المللی عادلانه رسیدگی شود.
به گزارش خبرنگار ایلنا حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی در اجتماع حقوق‌دانان و کارمندان دستگاه قضایی که صبح امروز در میدان ارگ تهران برگزار شد با اشاره به برگزاری اجتماعات ضدصهیونیستی در سراسر دنیا گفت: این اجتماع نسبت به همه اجتماع‌های دنیا که در سراسر دنیا برگزار می‌شود دارای تمایز است هر چند که وجه اشتراک آن اعلام تنفر از رژیم صهیونیستی و اعلام حمایت از مردم مظلوم فلسطین و غزه است.

وی در خصوص وجه تمایز این اجتماع با دیگر اجتماع‌ها اظهار کرد: وجه تمایز این اجتماع آن است که سخن این اجتماع با مجامع حقوق بشری و سازمان‌های مدعی مدافع حقوق انسان است. به عبارتی سخن ما خطاب به دادگاه‌ بین‌المللی کیفری و دادگاه لاهه و مجمع عمومی سازمان ملل متحد است.

این مقام ارشد دستگاه قضایی با بیان اینکه مبنای این اجتماع برای خروش بر ظالمان و حمایت از مظلومان است، تصریح کرد: ما می‌خواهیم مسلمان زندگی کنیم و همان طور که پیامبر اکرم(ص) می‌فرمایند مسلمانی به اهتمام به دیگر مسلمانان است.

رئیسی ادامه داد: سخن این اهتمام این است که ما اگر خارج از مباحثسیاسی و رسانه‌ای به این پدیده صرفا حقوقی بنگریم یک حقوق‌دان منصف و آگاه به حقوق بین‌الملل به این مساله چطور نگاه می‌کند و وظایف مجامع حقوق بشری و حقوقی بین‌المللی برای رسیدگی به این پرونده چیست؟

معاون اول قوه قضاییه خاطرنشان کرد: کسانی که نسبت به حقوق بین‌المللی آشنایی دارند می‌پرسند که اشغال فلسطین سلب حقوق این سرزمین، غارت و چپاول فلسطین و از بین بردن منابع و خراب کردن خانه‌های مردم در کجای مباحثحقوقی بین‌المللی قرار دارد. مجازات نسل‌کشی و جنایت علیه بشریت و تجاوز به حقوق کودکان و کودک‌کشی چیست و چرا با اینکه بیش از ۵۰۰ کودک در جنایات اخیر رژیم صهیونیستی کشته شده‌اند، مجامع حقوق بشری سکوت کرده‌اند؟

وی با اشاره به گزارش قاضی گلداستون در جنگ ۲۲ روزه غزه یادآور شد: این گزارش گواه بر جنایات هولناکی است که به شکل مستند ارائه شده است. پاسخ دادگاه کیفری بین‌المللی نسبت به این گزارش چیست؟ شما با جمعی رو به رو هستید که به حقوق بین‌المللی آگاه و به ماده ۵۱ منشور سازمان ملل متحد و فصل چهار کنفواسیون ژنو آگاه هستند.

این مقام ارشد قضایی با بیان اینکه ما از مجامع حقوقی بین‌المللی می‌پرسیم که پاسخ‌تان به سوال‌های ما چیست، ابراز داشت: پاسخ‌تان نسبت به وجدان‌های بیدار جهانیان چیست؟ سکوت؟ چه چیزی موجب شده است که شما سکوت کنید که این سکوت موجب آزرده شدن قلب بشریت شده است. با اینکه این همه ترور و نقض حقوق بین‌المللی را مشاهده می‌کنید.

رئیسی خطاب به مردم فلسطین و مقاومت نیز عنوان کرد: راه برخورد با رژیم صهیونیستی قرارداد اوسلو، کمپ دیوید و اعتماد به مذاکره و سازش نیست بلکه مقاومت است. اگر دیدید در جنگ‌های ۳۳ روزه و ۲۲ روزه و همچنین تهاجم رژیم صهیونیستی به لبنان و حزب الله، رژیم صهیونیستی عقب‌نشینی کرد به خاطر مقاومت بود.

معاون اول قوه قضاییه افزود: کسانی که قدرت منطق را نمی‌فهمند باید منطق قدرت و منطق مقاومت در برابر ظالم را به آنها فهماند. این منطق در گذشته جواب داده است. کی شنیده بودید که شرکت‌های هواپیمایی پروازهای خود را به رژیم صهیونیستی کنسل کنند؟ کی شنیده بودید که شرکت‌های تجاری روابط اقتصادی خود را با رژیم صهیونیستی به حالت تعلیق درآورند؟ کی شنیده بودید که مهاجرت در اسرائیل حالت معکوس به خود بگیرد؟

وی با بیان اینکه استیصال حاکم بر اسرائیل به خاطر جواب دادن منطق مقاومت است تاکید کرد: راه پیروزی را راه مقاومت و ایستادگی در برابر ظالم می‌دانیم و مردم فلسطین با مقاومت می‌توانند به حقوق‌شان دست یابند.

این مقام ارشد قضایی با بیان اینکه سخن ما با رژیم صهیونیستی و حامیانش نیست بلکه سخن ما با حقوق‌دانان و مجامع حقوقی بشری است یادآور شد: ما کیفرخواست بلندی علیه جنایات رژیم صهیونیستی تهیه کرده‌ایم که باید این کیفرخواست در یک دادگاه بین‌المللی عادلانه رسیدگی شود چرا که جنایات رژیم صهیونیستی نه فقط علیه چند کودک است بلکه انسانیت مورد تهاجم قرار گرفته و حقوق اولیه انسان مورد نقض قرار گرفته است و سکوت مجامع بین‌المللی پاسخی برای وجدان‌های بیدار نخواهد بود.

رئیسی خطاب به وزارت خارجه نیز گفت: در خواست ما از وزارت خارجه این است که با رایزنی و دیپلماسی خواست حقوقی این اجتماع را در مجامع حقوقی بین‌المللی دنبال کنند و در صورت نیاز حقوق‌دانان آشنا به حقوق بین‌المللی مستندات خودشان را به مجامع حقوقی ارائه خواهند کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز