خبرگزاری کار ایران

نامه انجمن صنفی‌ روزنامه‌نگاران ایران به روحانی

asdasd
کد خبر : ۱۹۳۸۶۴

لازم است خدمت ریاست محترم جمهور یادآوری کنیم که یک سال پیش، حضرتعالی صریحا در چند مورد به روزنامه نگارانی که به چشم امید در شما می‌نگریسته‌اند وعده به بازگشایی انجمن صنفی روزنامه نگاران ایران دادید.

انجمن صنفی روزنامه‌نگاران ایران در نامه‌ای با این مضمون که «آقای رییس‌جمهور، روزنامه‌نگاران تشکل صنفی خود را دارند» به سخنان اخیر دکتر حسن روحانی واکنش نشان داد.

به گزارش ایلنا، در متن نامه انجمن صنفی روزنامه‌نگاران ایران آمده است:

انجمن صنفی روزنامه‌نگاران ایران، به حکم وظیفه صنفی و دفاع از حق تشکل صنفی روزنامه‌نگاران ایران از سخنان اخیر رییس جمهور محترم در این مورد که " دولت لایحه‌ای را در زمینه انجمن مربوط به صنف خبرنگاران تهیه خواهد کرد تا این انجمن بتواند در زمینه کار خبرنگاران فعال باشد " عمیقا ابراز تأسف می‌کند.

انجمن لازم می داند به استحضار جناب آقای دکترحسن روحانی برساند که صنف روزنامه‌نگاران و خبرنگاران ایران در حال حاضر دارای تشکل مستقلی است که با سابقه ۱۸ سال فعالیت و نزدیک به ۴۰۰۰ عضو صنفی، بزرگترین تشکل صنفی این حرفه در تاریخ روزنامه نگاری ایران بوده و به‌رغم همه تنگناها و سختی‌ها، منشاء خدمات فراوانی برای حرفه روزنامه نگاری شده است. بنابراین جناب آقای رییس جمهور گرانقدر، صنف روزنامه نگار هم اکنون تشکل صنفی خود را دارد و آنچه جنابعالی وعده داده‌اید نه فقط تازگی ندارد، بلکه از این جهت هم موجب تعجب و نگرانی است که برخی کسان در دولت تدبیر و امید در پی آنند به جای گردن نهادن به قانون اساسی و قوانین عادی در به رسمیت شناختن استقلال حرفه روزنامه‌نگاری و تشکل صنفی، تفوق و سیطره دولتی بر این حرفه و تشکل صنفی و نهایتا، نقض استقلال حرفه‌ای روزنامه نگاری‌اند.

در ادامه این مطلب آمده است:

لازم است خدمت ریاست محترم جمهور یادآوری کنیم که یک سال پیش، حضرتعالی صریحا در چند مورد به روزنامه نگارانی که به چشم امید در شما می‌نگریسته‌اند وعده به بازگشایی انجمن صنفی روزنامه نگاران ایران دادید. اما متأسفیم که پس از این مدت، نه تنها شاهد اقدام عملی مؤثر دولت برای وفای به این وعده نبوده ایم، بلکه اینک خبری از سوی جنابعالی می‌خوانیم که قاعدتا مشاوران و کارشناسان رسانه‌ای دولت به عرضتان رسانده اند و عملا به منزله فراموشی آن وعده تلقی می شود.»

انجمن صنفی روزنامه نگاران ایران با تأکید مجدد بر حق قانونی روزنامه ‌گاران برای برخورداری از تشکل صنفی مستقل، همچنین ابراز امیدواری کرده است:

رییس جمهور محترم دولت اعتدال، هوشمندانه و مدبرانه وعده خود را از یاد نبرده و مانع از آن شوند که به نام ایشان، کارهایی در نقض استقلال حرفه‌ای روزنامه‌نگاری انجام شود که حتی در دولت پیشین هم سابقه نداشته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز