خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دیدار جمعی از جوانان:

روحانی شعارهای انتخاباتی خود را فراموش نکرده است

asdasd
کد خبر : ۱۹۵۰۱۸

وقتی رهبری جامعه با اجتهاد تحقیقی، در مورد حق‌الناس بودن رای مردم سخن می‌گوید و چنین حکم سیاسی و اجتماعی می‌دهند، کسی حق ندارد در مقدمات انتخابات نیز قانون را زیر پا بگذارد.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام ترکیب کابینه و موضع‌گیری‌ها و چاره‌اندیشی‌ها دولت در برابر مشکلات و مسائل موجود با توجه به مجموعه عوامل را عاقلانه توصیف کرد و گفت: مطمئن باشید دکتر روحانی شعارهای انتخاباتی خود را فراموش نکرده است و در حد مقدورات و رفع موانع و مانع تراشی‌ها در آن مسیر حرکت می‌کند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی صبح امروز در دیدار جمعی از جوانان فعال سیاسی و فرهنگی از سراسر کشور با بیان اینکه جوانان کشور تحلیل‌گران شایسته و عاقلان باهوش هستند، خاطر نشان کرد: جوانان ایران اسلامی به مرحله‌ای از رشد و بلوغ رسیده‌اند که به خوبی مسائل روز کشور، منطقه و جهان را درک می‌کنند و قادر به تجزیه و تحلیل آنها هستند.

وی با تأکید بر نقش و جایگاه والای جوانان در تعیین سرنوشت و آینده کشور اظهار کرد: خلق حماسه سیاسی محصول تصمیم عاقلانه جوانان بود و من هم اگر نقشی در این حماسه داشتم، به خاطر جوانان و مطالبات سیاسی آنها و مردم بود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به درخواست‌های مکرّر جوانان، مردم، مراجع تقلید و علما در داخل و خارج از کشور از ایشان برای نام‌نویسی در انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته، گفت: روزی که گفتم «نمی‌گویم نمی‌آیم» دیدید تندروها چگونه برآشفتند و مردم خوشحال شدند و در دیداری دیگر گفتم «نمی‌گذارند که بیایم» و سرانجام آمدم و اتفاقات را می‌دانید و تاریخ نمی‌گذارد حقیقت پشت اغراض سیاسی پنهان بماند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به جمله تاریخی مقام معظم رهبری در جریان انتخابات ریاست جمهوری مبنی بر «رأی مردم حق‌الناس است» و تأثیر این جمله بر اعتماد مردم و سلامت انتخابات اشاره کرد و گفت: وقتی رهبری جامعه با اجتهاد تحقیقی، چنین حکم سیاسی و اجتماعی می‌دهند، کسی حق ندارد در مقدمات انتخابات نیز قانون را زیر پا بگذارد.

وی افزود: با این سخنان روشن همیشه باید آزادترین انتخابات در کشور انجام و افکار عمومی مردم حاکم واقعی کشور شود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به مطالبات و توقعات جوانان حاضر در جلسه گفت: جوان ایرانی متین و صبور حرف‌ها را می‌زند و از مسؤولان می‌خواهند که از منافع باندی و جناحی بگذرند و به مصالح ملی و دینی بیندیشند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با تشریح موانع گسترش زمینه‌های اشتغال در کشور، گفت: بیکاری جوانان به خصوص تحصیلکرده‌ها زیبنده نظام و انقلاب نیست و این اولویتی است که باید هرچه سریعتر پی‌گیری شود.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با یاد‌آوری اوضاع سیاسی، اقتصادی و فرهنگی کشور در زمان آغاز به کار دولت یازدهم گفت: ترکیب کابینه و موضع‌گیری‌ها و چاره‌اندیشی‌ها دولت در برابر مشکلات و مسائل موجود با توجه به مجموعه عوامل عاقلانه بود و مطمئن باشید دکتر روحانی شعارهای انتخاباتی خود را فراموش نکرده است و در حد مقدورات و رفع موانع و مانع تراشی‌ها در آن مسیر حرکت می‌کند.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با انتقاد از کسانی که قطعنامه‌های بین‌المللی را کاغذ پاره می‌خواندند، گفت: در دنیایی که به حق دهکده کوچک است، تعامل کشورها ضرورت پیشرفت است و سیاست خارجی کارآمد نباید بگذارد نگاه دولت‌ها به ملت ایران خصمانه شود.

وی با برشمردن آثار مثبت و منفی تحریم بر اقتصاد کشورها، مسأله مهم دیگر کشور را خروج از رکود و کاهش تورم برشمرد و افزود: رکود از هر مصیبتی بدتر و از هر خطری خطرناک‌تر است و وقتی با تورم یکجا شود، نتیجه‌ای جز فلاکت ندارد.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، رشد اقتصادی منفی ۵ درصد کشور را در اواخر دولت سابق، در تاریخ ایران و حتی در دوران جنگ تحمیلی بی‌سابقه دانست و گفت: این آمار حکایت از بی‌رونق بودن تولید در کشور داشت، هر چند مسؤولان حرف‌های دیگری می‌زدند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت بحرانی کشورهای عراق، یمن، مصر، لیبی، لبنان و افغانستان گفت: مشکل اصلی این کشورها عدم وحدت و یکپارچگی است و اگر مردم دچار اختلافات فرقه‌ای و مذهبی نمی‌شدند، یک گروه کوچک تروریستی نمی‌توانست مناطق مختلف را اشغال و در حق مردم جنایت کند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه گروهک تروریستی داعش یک جریان جلّاد، جاهل و متعصب است و دیکتاتورترین آدم‌ها در رأس آنها قرار دارند، اضافه کرد: این گروهک، بویی از اسلام نبرده و اعمال وحشیانه خود را برای بدبین کردن مردم جهان به اسلام نسبت می‌دهد.

وی با یادآوری شروطی که تروریست‌های داعش برای مسیحیان، ایزدیان و پیروان دیگر ادیان و مذاهب عراق برای پرداخت جزیه، پذیرفتن کنیزی دختران و زنان و یا قبول مسلمانی گذاشته‌اند، گفت: چگونه اینها ادعای مسلمانی می‌کنند در حالی که آیه «لا اکراه فی الدین» تابلوی عقاید اسلامی در انتخاب دین است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر این نکته که به دلیل آزادی بیان «در دوران پیامبر(ص) و حضرت علی(ع) زندانی وجود نداشته است»، گفت: شیطنت ارباب رسانه‌های غربی را ببینید که در اخبار اقدامات تروریستی داعش، به جای کلمه داعش عمدتاً از عبارت «دولت اسلامی» استفاده می کنند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با تأکید بر اینکه روش اسلام ناب اعتدال و میانه‌روی است و عنوان تاریخی عدلیه برای شیعه به همین خاطر است، گفت: همانطور که خداوند در قرآن کریم می‌فرماید: «وَکَذَلِکَ جَعَلْنَاکُمْ أُمَّةً وَسَطًا لِتَکُونُوا شُهَدَاءَ عَلَى النَّاسِ وَیکُونَ الرَّسُولُ عَلَیکُمْ شَهِیدًا»، مسلمانان امت میانه رو هستند که باید سرمشق امم و ملل دیگر باشند.

وی با یادآوری سخنان اخیر رهبری معظم انقلاب که «عمیقاً به اعتدال عقیده دارم»، گفت: اعتدال از شعار سیاسی به یک فرهنگ عمومی تبدیل شده است و باید در جامعه نهادینه شود.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با بیان زمینه‌ها و قابلیت‌های تاریخی، جغرافیایی و زیربنایی و وجود نیروهای انسانی به عنوان سرمایه کشور، گفت: اگر جامعه، متخلق به اخلاق اسلامی شود، ایران می‌تواند معلم شایسته‌ای برای کشورهای جهان اسلام و به خصوص مسلمانان باشد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام خطاب به جوانان توصیه کرد: هر روز بر علم و دانش خود بیافزاید و با برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی، مسائل روز را دنبال کنید.

در ابتدای این دیدار، خانم‌ها توحیدی و زهرا صفیاری و آقایان محمد کبیری، مهدی جعفری، مصطفی فلاح، سیدمحمدتقی بهشتی، محمد کرمی در سخنان جداگانه‌ای، به ارائه دیدگاه‌ها و نظرات خویش درباره مسایل سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، دینی و دانشگاهی پرداختند و آقای دهقان، شعری در وصف جایگاه سیاسی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در جامعه خواند که حاضران را به وجد آورد و مورد تشویق‌های مکرر قرار گرفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز