خبرگزاری کار ایران

رییس کل دیوان محاسبات کشور:

دیوان محاسبات به دنبال مقابله با مدیران اجرایی نیست

کد خبر : ۱۹۵۱۴۱

اولین پاسدار بیت‌المال خود مدیران اجرایی هستند و دیوان محاسبات بر چگونگی حفاظت از بیت‌المال نظارت می‌کند.

رییس کل دیوان محاسبات کشور گفت: دیوان محاسبات به دنبال مقابله با مدیران اجرایی نیست، بلکه ما در کنار مدیران هستیم تا بودجه کشور به درستی هزینه شود.

به گزارش ایلنا، امین‌حسین رحیمی در جلسه شورای اداری استان، از مدیران دستگاه‌های اجرایی خواست به دیوان محاسبات اعتماد کنند و اظهار کرد: نظارت دیوان محاسبات به نفع دستگاه‌هاست و اگر در اثر عدم همکاری دستگاه‌ها تخلفی اتفاق بیفتد دیوان محاسبات ناچار به برخورد خواهد بود.

وی بر حساسیت مدیران اجرایی نسبت به حفظ بیت‌المال، تاکید کرد و گفت: دیوان محاسبات پیشگیری از وقوع تخلفات مالی در دستگاه‌ها را در اولویت اقدامات خود قرار داده است.

وی پاسداری از بیت‌المال را وظیفه اصلی دیوان محاسبات دانست و افزود: البته اولین پاسدار بیت‌المال خود مدیران اجرایی هستند و دیوان محاسبات بر چگونگی حفاظت از بیت‌المال نظارت می‌کند.

رحیمی خاطرنشان کرد: اصلاح ساختارها و برخی از قوانین برای شکوفایی اقتصادی ضروری است و در این میان نظارت نیز به عنوان عامل جلوگیری از تضییع بیت‌المال می‌تواند بسیار موثر باشد و دیوان محاسبات در این راستا به سمت پیشگیری از وقوع تخلفات رفته و اصل را بر اقدامات پیشگیرانه گذاشته است.

وی گفت: مدیریت جهادی یعنی تغییر روش‌ها برای کارآمدی بیشتر و رویه فعلی دیوان محاسبات نظارت پس از هزینه‌کرد است که این روش تاثیر کمی در حفاظت از بیت‌المال دارد، ضمن این که به خاطر برخی مغایرت‌های قانونی، مشکلاتی را برای مدیران به بار می‌آورد.

رییس کل دیوان محاسبات کشور، مراقبت درونی و توجه به اصل پاسخگویی را اصلی‌ترین عامل پیشگیرانه از تخلفات مالی دانست و افزود: باید باور داشته باشیم که بیت‌المال جزو حق‌الناس بوده و آشنا نبودن مدیران به قوانین مالی و محاسباتی علت خیلی از تخلفات است که با آموزش‌های لازم می‌توان دانش مدیران را در این زمینه افزایش داد.

وی نقش کنترل‌های داخلی در درون دستگاه‌ها را در امر پیشگیری مهم دانست و با اشاره به راه‌اندازی سامانه نظارت الکترونیک دیوان محاسبات، گفت: استفاده از فناوری‌های نوین موجب شفافیت و تسریع در رسیدگی به پرونده‌های مالی می‌شود و تحقق آن مستلزم همکاری همه دستگاه‌هاست.

رحیمی تاکید کرد: توسعه کشور متناسب با اعتبارات هزینه شده نیست و هدف از نظارت‌های دیوان محاسبات این است که بیت‌المال درست هزینه شود و اگر این امر تحقق یابد شاهد رفاه و توسعه در زندگی مردم خواهیم بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز