خبرگزاری کار ایران

یونسی درپاسخ به ایلنا: / تکرار /

دولت خود را سرگرم تخریب‌ها نخواهد کرد

asdasd
کد خبر : ۱۹۵۱۵۲

افتخار می‌کنیم ملت ایران با اینکه در همسایگی با کشورهای سراسر آشوب قرار دارد، از امنیت کاملی برخوردار است که این امر در سایه وحدت اقوام رقم خورده است.

دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌ها تاکید کرد: دولت باید پاسخ تخریب‌ها و نقدها را بدهد اما نباید خود را به این مسائل سرگرم کند. البته این دولت هم حواسش جمع است که به تخریب‌ها مشغول و سرگرم نشود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت السلام و المسلمین حسن یونسی در همایش اقوام و مشروطه که صبح امروز در کتابخانه ملی برگزار شد با حضور در جمع خبرنگاران در تشریح اهداف این نشست گفت: بررسی نقش اقوام در تحولات ایران مانند مشروطه از اهداف این نشست است. در زمان مشروطه، استبداد صغیر پیش آمد و شاه مجبور به فرار شد و این اقوام بودند که با حمایت خود از ایران دفاع کردند.

وی با اشاره به بیانات امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری در استفاده از ظرفیت اقوام به عنوان فرصت، اظهار داشت: اقوام یک فرصت هستند که باید از ظرفیت آنها به خوبی استفاده شود.

دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌ها با یادآوری تاسیس پژوهشکده مطالعات فرهنگی در دولت یازدهم تصریح کرد: در زمینه فرهنگی، تحقیقات نظری خوبی شده است، اما با کاهش تحقیقات میدانی روبرو هستیم که امیدواریم تاسیس این پژوهشکده این کمبود را برطرف کند.

یونسی با تاکید بر ضرورت وحدت اقوام ایرانی یادآور شد: افتخار می‌کنیم ملت ایران با اینکه در همسایگی با کشورهای سراسر آشوب قرار دارد، از امنیت کاملی برخوردار است که این امر در سایه وحدت اقوام رقم خورده است.

وی با اشاره به تلاش‌های دولت یازدهم برای استفاده از ظرفیت اقوام ایرانی خاطرنشان کرد: دولت یازدهم پیروزی خود را معلول آرای همه اقوام ایرانی می‌داند و پیروزی قاطع روحانی محصول رای قاطع آنها بود و آقای روحانی هم به آنها قول داده است در رفع مشکلاتشان پیش‌قدم شود و برنامه‌ریزی‌های دولت نیز در این جهت بوده است.

دستیار ویژه رئیس جمهور ادامه داد: سفرهای آقای رئیس جمهور به سیستان و بلوچستان و دیگر مناطق محروم به این دلیل بوده است که روحانی به وعده‌های خود پایبند است. در حقوق شهروندی نیز مصر است که از حقوق ملت ایران حمایت کند و در خصوص اقوام مرزنشین ایرانی نیز برای رفع محرومیت آنها اولویت بیشتری قائل شود.

یونسی در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا، در خصوص ارزیابی خود از افزایش تخریب‌ها و هجمه‌ها نسبت به دولت در هفته اخیر بیان کرد: سه قوه با یکدیگر هماهنگ هستند و دعواهایی که در گذشته بین قوا وجود داشت، دیگر وجود ندارد و سه قوه تابع سیاست‌های کلی مقام معظم رهبری هستند و اساس هم این است.

وی با بیان اینکه هر کس در انتقاد آزاد است، ابراز داشت: متاسفانه عده‌ای هم هستند که بیش از نقد عمل می‌کنند و دولت را تخریب هم می‌کنند. دولت باید هم پاسخ تخریب‌ها و هم پاسخ نقدها را بدهد، اما در عین حال نباید فراموش کند که وظیفه‌اش انجام ماموریت‌های اساسی است که به آن مکلف شده است و نباید خود را به این مسائل سرگرم کند. دولت هم حواسش جمع است که به این مسائل مشغول و سرگرم نشود.

دستیار ویژه رئیس جمهور در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ایلنا، درباره اینکه استیضاح‌کنندگان وزیر علوم می‌گویند عملکرد آقای فرجی‌دانا و وزرات علوم دولت یازدهم منجر به افزایش تجریه‌طلبی در دانشگاه‌ها شده است، عنوان کرد: ما این اتهام را به هیچ‌وجه قبول نداریم و در دانشگاه‌ها هم این موضوع را مشاهده نمی‌کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز